Valaki elmagyarázná a kuplung helyes használatát?
Ha van idő lassítani, pl messzíről látod, hogy piros a lámpa, akkor először féket nyomsz, és kb 20as sebességnél (mikor már eléggé lassú, és már kezdene rángatni) nyomsz kuplungot.
Ha elbambáztat és rángat, akkor is gyorsan kuplungot nyomsz rá.
Kanyarban nem nyomunk kuplungot, mert "elrepül" a kocsi.
Igen, ahogy az előző is írta. Ha gyorsan kell lelassítani, akkor egyszerre kuplung + fék, átlököd a sebváltót, és a kuplungot csak akkor engeded fel, ha a sebességed már jó hozzá.
Pl mész 90-nel, későn látod meg a kanyart, kuplung+fék ((azért hátulról ne menjenek beléd)), közben vagy picit utána (ahogy sikerül) átlököd 2-esbe vagy 3-asba -kanyarfüggő, és ha lement a sebességed olyanra amilyenre szeretnéd csak akkor engeded fel a kuplungot.
Egyesnél azért finomkodunk a kuplung fékkel mert van egy bizonyos pont amit el kell találni. (Mikor finoman megnyomja a hátad az ülés...)
2,3,4,5be felváltásnál mehet gyorsabban a kuplung felengedés, de itt sem kapod fel a lábad, hanem finoman felengeded.
És ha rossz sebességnél engeded fela kuplungot vagy pedig gyorsan teszed ezt, akkor igen is beránt egy kicsit. (Rángatni nem fog. Az 10-20as sebességnél van csak)
Bár én is baromi ritkán vezetek... multkor azon gondolkodtam h tanulokent jobb rutinom volt :(
N (néhánnyal feljebbi valaszolo vagyok)
15ös
Ez azért van mert minél nagyobb sebességben van annál kisebb a motorfék. És 1esben azért különösen a dolog mert mozgásba kell helyezd az autót, vagyis meg kell várd amig a váltó és a motor egyforma fordulaton pörögnek.
"1-es: azóta hány kuplung cseréd volt?"
Hali. Megmosolyogtatott a kérdésed, jó rég fennvagyok azért ezen az oldalon :) Beleszaladt vagy 100 ezer km azóta a gépbe, még mindig ugyanaz a kuplung van rajta, vagyis a gyári :)
Tudom régi poszt, de hátha jó valamire a válaszom.
Azért nem kuplungozunk kanyarodás közben, mert akkor van az hogy "elrepül" a kocsi a nagy lendületben.
Viszont ha nincs nyomva a kuplung, tehát valamelyik sebességben van a kocsi, akkor a fogaskerék/motorfék megfogja a kocsit és szépen lassan tudsz kanyarodni.
Tehát, kanyarba úgy menj bele, hogy a kanyar előtti saroknál mindent rendbetettél.
Kanyar közben már csak kormányzol. (Pl kis utcán nem mész neki a szintén akkor kanyarodónak, hanem elfértek egymás mellett) ill fékezel, ha kell./megállsz, ha a másik eszetlenül kanyarodna és átlóg a sávodba.
Üdv, egy nő. Anyumtól tanultam, de nagypapa oktató volt. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!