Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Holnap lesz a rutinvizsgám és...

Holnap lesz a rutinvizsgám és van pár dolog amivel még most sem vagyok teljesen tisztában. Hogyan helyes?

Figyelt kérdés

Elindulás: Kuplung benyom, sebességbe teszem, kuplung lassan enged, egy ponton megindul a kocsi majd ezzel egy időben gázt adok és levehetem a lábam a kuplungról? Elméletben tudom hogy Sebességváltás, Irányjelzés, Körültekintés, Kézifék kiengedés (SIKK), engem a dolognak az a része érdekel amikor ténylegesen elindul a kocsi.

Emelkedőn megállás: Eddig úgy csináltam hogy felhajtottam ameddig kell, megálltam kis fék, kuplung benyom, közben féken rajta vagyok, és rögzítem a kézifékkel a kocsit. (Kuplung és fék egyszerre használható-e, illetve féket ha nyomom, rögzíthetem-e az autót kézifékkel, miközben az fékpedált nyomom?) Ez így helyes megoldás? Elindulásnál meg kuplung felenged addig a pontig amikor a kocsi már menne, megtartom kézifék kienged és megyek. Ez is így helytálló?

Műszaki rész (biztonsági ellenőrzéseknél) ha tételezzük fel az ablaktörlőst húzom, elég csak bemutatni, hogy elméletileg hogyan lenne, vagy be is kell kapcsolni. Szoktak ilyet kérni? Tapasztalatok?

Köszönöm a segítséget, válaszokat!


2011. nov. 7. 21:00
 1/5 anonim ***** válasza:

Elindulás után ne nyomd a kuplungot, max a közelében tarsd a lábad, mert máskülönben kivégzed szegényt! :D

Emelkedőn: természetesen, fékpedál aztán kézifék, onnan elinduásnál arra ügyelj, hogy a kuplungot csak finoman engedd, nehogy lefulladjon!

Ablaktörlőt szerintem nem kell bekapcsolni, fontosabb, hogy arról beszélj, hogy milyen folyadékot kell beletölteni!

Egy jó nagy kalappal kívánok neked holnapra! :) majd írj, hogy átmentél-e! :)

2011. nov. 7. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Nyomsz egy kis gázt, és engeded fel a kuplungot, aztán miután elindultál, először gázról, majd kuplungról veszed le a lábadat. Aztán kis gáz, kettes, ha egyenes szakaszon mész. A rutinpályán a kanyarok előtt kis fék, kuplung, egyes. Felmész az emelkedőre, megállsz (kinyomod a kuplungot, nyomod a féket), és behúzod a kéziféket, aztán leveszed a fékről a lábadat. Ha az ablaktörlőt húzod, akkor spriccelsz rá egy kicsit (ha az van írva, meg is mutatod/nézed, hogy hol a tartálya), csinálsz pár törlést, elmondod, hogy az ablaktörlő működése megfelelő, mert a gumija ép, nem csíkoz, nem maszatol.
2011. nov. 7. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 atilis ***** válasza:
Ha ennyire nem vagy tisztában a dolgokkal, hogyan engedhetett az oktatód vizsgázni?
2011. nov. 7. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Elindulásnál: megnézed üresben van-e, ha igen, akkor motor indít, kuplung, egyes, tükör, holttér, jelző, kézifék, még egy tükör és akkor elindulsz.


Kézifékes megállás: mész a rámpán, kuplung+fékkel megállsz, behúzod a kéziféket, kiveszed üresbe, felengeded a kuplungot, szép lassan a fékről is leveszed a lábad.. aztán kuplung, egyes, benyomva tartod a gombot a kéziféken, fogáspontot keresel, aztán lassan kiengeded a kéziféket.

2011. nov. 12. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Hali! Elnézést, hogy nem írtam. Közben megvolt a rutin, minden rendben ment.

atilis: Voltaképpen tudom a dolgokat, de mégis úgy éreztem mintha nem tudnám vagy csak nyögve-nyelősen. Nem tudom, szerintem csak a vizsga miatti izgalom miatt is kértem segítséget. De mint írtam pöpecül ment minden. :)

Amúgy sikerült pont az ablakmosó működését húznom, elég volt csak szóban elmondani bemutatni nem kellett.

2011. nov. 14. 21:05

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!