Betartod autózáskor a sebességhatárokat?
Indokoljatok is légyszi!
Ha igen akkor miért igen?
Ha nem akkor miért nem?
Városban nappal 55, este sokszor 80+
Kívül max 100-110 főúton.
Bekötőúton, ahol tudom, hogy nem mérnek abszolút nem tartom be. Az út minőségétől függően persze lehet 90, de 140 is.
Az indokolatlan 30asokat se tudom betartani (ami egyébként a legnagyobb hiba, mert a zsaruk is tudják, hogy mi a tarthatatlan,és ott mérnek.
Én általában finoman a legnagyobb megengedett fölé megyek. Nagyjából érzem azt a határt, ahol a trafi még nem büntet, persze hagyok egy kis biztonsági zónát is, és nagyon figyelem a táblákat/rendőröket, mert nagyon sok helyen van értelmetlenül kirakva a 30. Egy kivétel van, lakó- és pihenőövezet, illetve lakótelep vagy családi házas területek kisebb utcái, mellékutcái. Itt néha még a megengedettnél is lassabban megyek. Nem verem a port mások szájába, bármikor kijöhet Rózsika néni házimacskája, vagy maga Rózsika néni a biciklivel, vagy egy gyerek. Plusz egy halom jobbkezes utca. Ilyen helyeken mindig betartom. Illetve, ha a forgalom és az időjárás indokolja, egyéb területeken is a megengedettnél lassabban megyek.
10 éve vezetek, nem volt soha balesetem. Büntetésem is összesen 1 db 30-as csekk volt. Nem gyorshajtás. Megfordulás céljából befaroltam egy gyárterületre, és nem tudtam bizonyítani, hogy dolgom volt azon a területen. :)
Hobbimotoros vagyok (de remélem, azért nem gond, ha beírok), még ha be is esne egy csekk, nem lenne olyan nagy tétel a többi mellett, hogy amiatt minden idióta kis táblát betartsak, ez van.
Nagyon gyorsan úgyse tudok menni, mert a kicsikém 130-ra képes síkon, ha nem fúj a szél, de 120 fölött már nem gyorsul. Ennek örülök, mert a 120-at viszont úgy el tudom érni, hogy nem is szerepelt a terveim között, csak lelkes voltam, előztem (akkor az én kicsikémmel bele kell adni mindent, ha nincs igen hosszú szabad egyenes szakasz), összejött... Na ez az egyik oka a gyorshajtásnak.
A másik a már említett indokolatlan tábla. 2 falu közt van 2 nyamvadt laza kanyar, de oda is 40-es táblát tesznek, pedig még egy pici bekötőút sem jár arra. Teljesen indokolatlan, 80-nal is nagypapás.
Alapvetően azért betartom a sebességkorlátozást. Különösen lakott területen (azért nem óra szerint, azzal inkább csak akadályoznám a forgalmat). A lakott terület nekem szent, nagyon kivételes helyzetekben mentem gyorsan ilyen helyeken (egyszer nagyon durván tolt egy kamion. alapvetően nem engedek az erőszaknak, max. pár km/h erejéig, de amikor a kis lélekvesztő visszapillantójában egy fél kamionlámpa van, az ijesztő... az út amúgyis lágyan kanyargott, a tempó kellemesen izgalmassá tette egy olyan gyáva mazsolának, mint én. a biztonságos határokon belül persze). Csak mert pl. együtt megyek egy csapat motorossal, nem szoktam átszáguldani falvakon (bár eddig nem sokszor mentem olyanokkal, a motorom végsebessége miatt sem). Éjszaka, a kihalt, ám mámorítóan világos falvakban s városokban (az országúton kissé kevés a motorom lámpája, s ha még erdős részek is vannak állatokkal, elképesztően lassú lesz a tempó) azért kissé lazábban veszem a sebességhatárt, de valóban csak kissé. Nem száguldozom 100-zal falvakban és kész, az nekem megbocsáthatatlan. Na itt kivétel az, amikor épp előztem, sebességem 100 fölött van és a semmiből előbukkan egy falu. Ilyen ritka, rejtett esetekben tudnék értékelni egy falu előrejelző táblát... Mivel nem szeretek fékezni, igyekszem kigurulni a sebességet a lakott területet jelző tábláig, indokolt esetben persze fékezek, nem esik jól, de c'est la vie. De ez egyéni hypermiler probléma :)
Amúgy egy igazi hypermiler, aki ráadásul szeret lassan menni (mondjuk autópályán 80-nal) is simán kicsit gyorshajthat, gyakorlatilag folyton, nagyon rövid időkre. A pulse and glide már csak ilyen (felgyorsítunk, majd kiguruljuk, mondjuk 70 és 100 között). Ez az én motoromon nem ér semmit, de rengeteg motor és autó esetében észrevehetően jobb fogyasztást ad, mint az egyenletes tempó s mivel az ember alig vagy egyáltalán nem megy a megengedett sebesség fölé, veszélyesnek sem nevezhető, hacsak nem vibrál az ember annyira egy forgalmasabb szakaszon, hogy kiakassza a mögötte haladókat...
Ah s így is kimaradt pár dolog.
Sokakhoz hasonlóan akkor is enyhén gyorshajtok, ha mondjuk mindenki 95-tel megy a forgalmas főúton s míg ez a pici különbség nem okoz különösebb veszélyt, az igenis okozna, ha lassabban mennék s nyilván előzni kezdene valaki, hiába forgalmas a szembesáv... Ha mindenki 120-szal menne, nem mennék annyival, de egy pici belefér.
30-as táblákat szerencsére ritkán látok, őszintén mondom, az nem sebesség, annyival alapvetően nem lehet menni. Értelmetlen. Amikor 40-nel megyek egy 30-as övezetben, az eggyel előttem levő házban lakó megelőz és beáll a garázsába. Ők se bírják. A véletlenül kihagyott táblák persze zavarnak, főleg, ha nem tudom, valósak-e s lelassítok. Amúgy ignorálom őket. Nem a mindenáron való betartás motivál, hanem a biztonság, mások feleslegesen nem akadályozása s ha ezek megvannak, akkor az élvezet is. Figyelembe veszem a sebességhatárokat is, egy bizonyos szintig.
Őszinte leszek.
Vannak főutak, ahol lakott területen is széles az út, meg minden, és ha olyan a forgalom, és nincsenek emberek az úton, akkor bizony engedem neki a 90-et.
Lakott területen kivül: ha rossz minőségű, akkor 90-100 (attól is függ mennyire ismerem az adott szakaszt), de jó, egyenes úton akár 150 is.
Autópályán 150, de néha 180, rövid időre 200 is.
És ha utól érek valakit, és megelőzhetem, hát akkor bizony megelőzöm. Ja és hozzá kell tennem, hogy olyan autóm van, amely nem borul fel 150-nél egy enyhe kormánymozdulatra. Ez is számit.
Ismétlem, csak őszinte vagyok, nem száguldozó. 600.000 km-t nyomtam igy le, csak egy balesetem volt, akkor is nem én voltam a hibás, valamint 3 csekkem volt: 50 helyett 70-nel mentem, 70 helyett 85-el, valamint 30 helyett 50-nel...
A sebességhatárok relatív szabályok, betartásukat csak adókerülésből tartom lényegesnek.
Sokkal fontosabb szempont, hogy pl. a másokat is védő, valóban fontos szabályok ne "sérüljenek".
(pl. ha a megengedett alatt, de későn veszem észre az átkelni szándékozó gyalogost, az jobban zavar, mintha 70 helyett 80-al megyek egy zárt, párhuzamosan egyirányú útpályán)
Miért nem? Mert nem a sebesség öl, hanem az egyéb szabálytalanság.
Miért igen? Sok helyen még elérni sem érdemes, mert csak fékezni kell. Bp-en olyan átlagokat lehet produkálni forgalmasabb utakon, amit kerékpárral túl lehet szárnyalni...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!