Miért kell a kuplungot benyomni amikor elforgatjuk a kocsikulcsot?
A SIKK-es indulásnál nem a kuplungon van a hangsúly: Sebességbe rak (nyilván itt ki kell nyomni a kuplungot)_Irányjelzés_Körülnéz_Kéziféket kienged.
Én sem emlékszem, hogy hivatalosan a megállásnál kell-e sebességbe rakni, erre érdemes rákérdezni, vagy neten utánanézni. Normál esetben én mindig egyesbe rakom, télen a kéziféket nem húzom be, mert ahogy már írták, befagyhat és nem tudod kiengedni.
Hivatalosan szerintem üresben kell hagyni. Indításnál, ha üresben van az autó, én sem mindig nyomom ki a kuplungot, de hivatalosan ezt sem tudom, hogy hogy tanítják.
Azért szerintem akármilyen autóba ül az ember, nem nagy feladat kitalálni, hogy sebességben van-e az autó.
Ahogy az okatató tanít megállásnál üresbe
(az nekem még necces a lassítás,mert keverem a fék kuplung váltás dolgokat.)
Idézet: ''Azért szerintem akármilyen autóba ül az ember, nem nagy feladat kitalálni, hogy sebességben van-e az autó.''
Nem azért nyomjuk be a kuplungot, mert nem tudjuk, milyen fokozatban van az autó. Ha így lenne, vezetni sem tudnánk. Műszakilag korrektül meg volt indokolva.
Ebből is látszik a sikeres elméleti vizsga mire volt elég. Semmire. Elvileg ezt ott tanitják.
Próbáld ki kuplung nélkül aztán rájössz:-)1000 ből 1x felejted sebességben az autódat aztán röpült a virágláda, szemetes kuka vagy villanyoszlop, rosszabb esetben meg a babakocsis kismama a járdáról. Ezzel együtt lehet hogy a jogsid is.
Ez gondolom igy érthetőbb.
Kedves kérdező!
Szerintem ne vezess.
egy gyalogos...
Kedves gvandor!
Erre a válaszra reagáltam:
"Dolgoztam autókölcsönzőben, ott aztán pont nem tudtam, hogy az ügyfél hogyan hagyta az autzót. Sokkal egyszerűbb volt benyomni a kuplungot és úgy indítani, aztán keresgélni a sebességet. Szerintem jó, ha megszokod.
Meg aztán később, ha a házastársaddal közös kocsitok lesz, ott sem mindig egyértelmű, hogy éppen milyen fokozatban maradt az autó."
Namost nekem ez elég fura. Mert ha ránézel a váltóra, azért illik tudni, hogy az éppen üresben van-e. Vagy megmozgatod és érzed. Nem mindig egyértelmű, milyen sebességben van az autó? Miért nem az?
Én erre reflektáltam. Egyébként én indulás előtt elsőnek üresbe rakom az autót és általában kuplung lenyomása mellett indítózom. Tudtommal így is tanítják. Ha jól tudom, semmi gond nincs akkor, ha üresben kuplung nélkül indítózol, csak jobban leterheli az indítómotort. Szóval tényleg ésszerűbb kuplunggal üresben indítózni, mellesleg a biztonsági tényező is adott.
Mindenkivel előfordulhat, hogy hirtelen kell elindulnia, és nem pillant a sebváltóra, hogy üresben van-e, ezért érdemes rászokni a kuplungra.
De az nekem akkor is fura, hogy beülök az autóba és mivel nem mondta meg a tulaj, hogy hányasban hagyta a sebváltót, ezért nem tudom kitalálni.
Szerintem itt már túlságosan annyira ki van kerekítve meg beszélve ez a kuplung kérdés, hogy ti sem tudjátok már, hogy tényleg a kuplungot kell benyomni vagy a gázt.:P
Minden indításnál a kuplungot be kell nyomni, de előtte üresbe tenni és úgy indítani és aki nem tudja hogy saját kocsijában mikor van sebességbe téve a sebváltó az akkor hülye.
Mert előfordul, hogy indítás után nyugodtan fel engedik a kuplungot és ki ugrik az autó.:P Ezért kell indítás előtt sebesség ki - kuplung be - start - kézifék ki engedve.
"az nekem még necces a lassítás,mert keverem a fék kuplung váltás dolgokat"
KÉRLEK NE VEZESS!!!
Az autókereskedős, nem tudom melyik sebességben van dologhoz meg annyit, hogy akinek van jogsija és beül egy autóba, de nem tudja megállapítani, hogy üresben vagy sebességben van-e az autó az adja vissza a jogsiját és Ő SE VEZESSEN!!!
Kezdem érteni miért van ennyi hülye az utakon...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!