Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Az emberek egy része miért...

Az emberek egy része miért megy át a vasúti átjárón, ha tilosat jelez?

Figyelt kérdés

2013. nov. 1. 15:00
1 2
 1/12 intrepid ***** válasza:
54%
Én alapvetően NEM negyek át. De ha jól belátható, és percek óta nem jön a vonat, a fénysorompó meg csak piros, - egy - két káromkodás után, amiben benne volt a vasutas édesanyja is, meg a legősibb mesterség is, - mégis át sunnyogok.
2013. nov. 1. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
60%
Mert közvetlenül előttem vált be. Ez a legfőbb ok, e miatt már rengetegszer mentem át piroson.
2013. nov. 1. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Mi csak egyszer, mert a piros sorompóbál kb. 10 perce nem jött vonat és minden autó átment.
2013. nov. 1. 16:23
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Én nem szoktam átmenni. Egyrészt meg nem kicsit büntetik, másrészt meg nem szeretném, ha egy Intercity adná a jó éjt puszit :)
2013. nov. 1. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
vannak olyan esetek,hogy 1 órával a szerelvény áthaladása előtt vált át a fényjelző készülék (MÁV egyik rothadt nagy hibája ez)és persze hogy nem akarnak az átjáróban fölöslegesen várakozni az emberek.de ha meg véletlenül baleset történik akkor a "fényjelző készülék tilos jelzés ellenére a sínekre hajtott személygépkocsi vezetője és 4 utasa a helyszínen életét vesztette."
2013. nov. 1. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 Napkiraly ***** válasza:
100%

Mert mindenki tudja, hogy ha pirosra vált a lámpa kőbányán, akkor a Keletiből elindult a vonat és 20 perc múlva oda is ér.

Veszélyes játék, de belátható helyen, egyvágányosnál, ha előtted vált, hát ki tudja

2013. nov. 1. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
88%

Egy vasutas fórumon találkoztam azzal, hogy ilyen áthajtós balesetre valaki azt írta, szegény mozdony. Első lendületből felháborodtam. Aztán megnéztem a baleseti statisztikát. Ez után már én is azt mondom: szegény mozdony.

Egyetlen egy vasúti átjárós baleset nem történt a vasút hibájából.

2013. nov. 1. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
79%
Az a fő gond, hogy nálunk percekkel a vonat előtt már piros van. Pl. a svédeknél a piros után 5 másodperccel ott van a vonat, tehát aki átmegy a piroson, biztosan meghal. Nálunk meg átsunnyognak és csak néha szívják meg.
2013. nov. 1. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
54%

Mert a vonaton ül, azért. És egy személyvonaton alapból kb. egy nagyságrenddel több ember ül, mint a sorompókon túl várakozó autókban.

Azt nem tartalmazta a kérdés, hogy az átjárón a sínekre merőlegesen vagy párhuzamosan áthaladó emberekről van szó...



Látod RetróVelícse, kellett neked privátot írni...

2013. nov. 1. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Többen felhozták, hogy gyakran sokkal hamarabb "lezár" a sorompó, mint az indokolt lenne.


A nyílt vonali sorompókat a vonat nyitja-zárja. A sorompó akkor zár / vált a fényjelző készülés pirosra, amikor a vonat elhalad a behatási pont ( egy " érzékelő" ) felett.


Az állomási sorompók annyival másabbak (legalább is azok, amelyek bejárat jelzőn belül van a közelségük miatt azokkal összefüggésben vannak), hogy addig nem lehet kezelni az adott vágányra jelzést adó jelzőket, amíg a sorompót nem zárják le.

Ez a valóságban úgy néz ki, hogy a szomszédos állomás jelenti, hogy xóra y perckor elment onnan a vonat. Az átlagos menetidőt azt ismerik. Ahhoz, hogy a vonat bejárhasson a fogadó állomásra, ahhoz a bejárat jelzőt szabadra kell állítani, ez pedig csak úgy lehetséges, ha a sorompót lezárják ( üzemzavart leszámítva a védelem miatt máshogy nem lehetséges ). Ezt mondjuk a várható érkezés előtt 3 perccel elvégzik. Itt ezért kell többet várni. Erre lehet mondani ezer példát. Szülővárosomban pl emiatt lezárják az "állomási" átjárót, de a 2 sarokra lévő sorompó - amit a vonat vezérel - simán szabadot jelez még 1-2 percig.


Ha nagyobb forgalmú és biztosítóberendezéssel jobban felszerelt pályáról van szó ( lásd a fentebb említett kőbányai példát ) előfordulhat olyan is:

xy állomáson van az átjáró, az állomáson várnak lassítás nélkül áthaladó intercityt. Itt is ugyanaz történik, mint az előző példában,de van benne egy kis csavar. Ha a két állomás között nagyobb a táv, akkor ott "térközöket " alakítanak ki, amiket automata térközjelzők határolnak (1-2,5km közötti távolságok).

Amíg az állomáson nincs lezárva a sorompó, addig a bejáratjelző tilos jelzést ad a vonatnak. E miatt viszont a következő térközjelző azt jelzi, hogy a mellett a vonat elhaladhat max sebességgel, de a következő jelzőn tilos jelzés várható. Jön a vonatunk, látja a jelzést a mozdonyvezető, mit csinál? Először elveszi a vontatási teljesítményt, mert ebből a jelzésből az következik, hogy neki majd meg kell állni. Attól függ mekkora a vonat, az utolsó 1,5-2,5km-es távot úgy fogja megtenni, hogy a végén meg tudjon állni. Azért nem mindegy, hogy pirít 120-szal vagy csak gurulgat :) Ez simán 1-2 perc időveszteség. De vannak " mögötte is vonatok, így azoknak is lassítaniuk kell, mert amíg a vonat ki nem haladt a térközből, addig a következő vonat nem haladhat be,mert a jelző tilosat jelez. Viszont a következő meg azt jelzi, hogy majd meg kell állni, így a következő vonat sem siet :D

Emiatt nem érhető el akkora vonatsűrűség, borul a menetrend... Ezért az ilyen sorompót még az előtt célszerű lezárni, mielőtt a vonatunk belépne az utolsó térközbe, akkor neki nem kell lassítani. Viszont ilyenkor a vonat még simán 3-4 kmre van. Főleg ha nagyobbak a térközök/több térköz van, esetleg ezekben még megálló is akad(mondjuk IC esetében ez mindegy) akkor fordul elő, hogy sokkal hamarabb zárnak, mint az az autós szemszögéből indokolt lenne. Viszont így tudják biztosítani, hogy a vonat a lehető legnagyobb átlagsebességgel közlekedjen.


Ha korábban zárnak, akkor azért fogsz ott állni mert qva messze van a vonat, ha későn, akkor azért mert nem siet a vonat. :D Patthelyzet. Ezért próbálják csökkenteni a nagy forgalmú vonalakon a szintbeli keresztezések számát.


Csúcsidőben pl Rákos és Kőbánya-felső között kb folyamatosan zárva lenne az átjáró :D


/mielőtt megjelennek a vasutasok, az egészet a végletekig leegyszerűsítettem, hogy könnyen érthető legyen /

2013. nov. 2. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!