Miért félnek az emberek annyira a traffipaxtól? Nem lenne egyszerűbb nem gyorsan hajtani?
Az emberek nem robotok. Nem feltétlenül figyelnek oda, ami nem azt jelenti, hogy eszetlenül száguldoznának, egyszerűen csak a mai autók teljesítménye jobb, nem annyira érezni a sebességet.
A te világlátásod majd a robotautókkal fog eljönni, amikor az autó annyival megy maximum, amit a táblák engednek.
Ha a rádió bejelenti a trafipaxot akkor nem a szabályszegők oldalára áll, hanem a tudósítással csökkenti az azon a környéken a gyorshajtók számát.
"zerintem elég szégyen, hogy ki kell települnie a rendőrségnek csomó helyre mérni, mert ez azt jelenti, hogy ennyi a szabályszegő"
Nem biztos hogy sok a szabályszegő, a "kitelepülés" lényege az hogy kevés is maradjon a gyorshajtók száma.
látszik, hogy nem szoktál vezetni...
rengeteg helyen SZÁNDÉKOSAN szivatnak. például Vecsés határában van egy kb 15 méteres szakasz ahol ötvenre lemegy, miközben végig hetven és több sávos egyenes széles út. semmiféle balesetveszély sincs nem is volt sose ott semmi, de szépen elrejtőznek a domb tetejére a tábla mögé vagy civil autóból mérnek. és ezer ilyen útszakasz van. ahol kint van a tábla de a forgalom sebessége nagyobbat követelne mert NINCS balesetveszély. rengeteg az indokolatlan tábla és direkt oda állnak ki.
autópályán ahol alig van forgalom (m6 pl) is teljesen felesleges mérni. ha baleset volt nagy autópályán sose gyorshajtás miatt van hanem mellé még piázott, drogozott, rossz iránya haladt stb. egyszerű pénzbehajtás az egész.
menjenek ki város közepére, ahol valós balesetveszély van ne ahol nincs...
"látszik, hogy nem szoktál vezetni... "
Sokat vezetek.
"rengeteg helyen SZÁNDÉKOSAN szivatnak. például Vecsés határában van egy kb 15 méteres szakasz ahol ötvenre lemegy, miközben végig hetven és több sávos egyenes széles út. semmiféle balesetveszély sincs nem is volt sose ott semmi, de szépen elrejtőznek a domb tetejére a tábla mögé vagy civil autóból mérnek."
Hát, ilyennel spec. még nem találkoztam, bár hallottam már ilyenekről.
"és ezer ilyen útszakasz van. ahol kint van a tábla de a forgalom sebessége nagyobbat követelne mert NINCS balesetveszély. rengeteg az indokolatlan tábla és direkt oda állnak ki. "
Hogy hova milyen táblát helyeznek ki, azt nem a te dolgod megítélni. Fel kell tételeznünk, hogy érti a dolgát, aki kitalálja, hogy hova mi kerüljön.
Másrészt az is igaz, hogy van elég sok hülye szabály és ésszerűtlen táblakihelyezés, ilyenekről anno az oktatómmal is beszéltünk.
ilyen technikák mellett, ami a mai autóba van, olyan nevetséges sebességhatárok vannak, hogy sírnom kell tőle. régen a Lada, Trabant idejében lakott területen 60 km/h volt, most a kocsit döntő többségében ABS meg tudjam is én milyen 3 betűs mozaikszavak vannak, jó itt jön hogy több is lett az autó, meg ember vezet, ezeket alá is írom, de egy egyutcás település, az egész falu nincs egy kilométer, kb. senki sincs az utcán csak a nyugdíjasok beszélik a fontos teendőiket, itt kell 50km/h-val menni, meg lakott területen kívül, ahol lehet menni 90-el, ott az út minősége, kanyarok miatt nem lehet, ahol jó az út, nincs kanyar stb. kint a tábla, és persze ki is használják, úgy mint a férfiak is kihasználnának egy olyan kocsmát ahol fizetne a kocsmáros a sörivásért neked.
Nézzük ausztriát: lakott területen kívül 100->korrekt, lakotton 50, de itt kettéágazik, van egy rakás kis település, ahol a falutáblán kint egy 70-es tábla is, ezek általában kis települések, olyan mint amit írtam fentebb, viszont vannak a nagyobb települések, pár helyen az egész településre vonatkozó 30-as tábla, viszont legtöbb esetben 50, és néhány 'húzósabb' helyen, mint pl. iskola közelében, tényleges falu központban 30-as tábla.
szerinted melyik megoldás a korrektebb?
ja hogy ők tudnak közlekedni? ha itt is ilyen lenne, talán másképp működne a dolog...kitudja, meg kellene próbálni.
És hogy miért félünk ennyire a trafitól? itthon egy enyhe gyorshajtás, ami nem helyszíni birság, 30 Mátyás, de a helyszínit sem úszod meg 10 matyi alatt, és akkor jól jártál.
Kint 20km/h-s sebességtúllépés, polizei kiszed, 20 Euró, KÉTSZER kérdeztem vissza hogy biztos annyi-e, majd örömmel mentem fizetni, hogy még 6000 forintomba se fájt, ami itthon biztos az ötszöröse, ja hogy mi annyit keresünk, hogy bőven ki tudjuk fizetni, szegény sógoroknál meg rosszak a fizetések. Kérlek!
És én igen is örülök, hogy bemondják a rádióban, mert ez igen is hasznos infó, olyan mint amikor CB-n megkérded autópályán a kamionos kollégát, hogy milyen az út erre meg erre, és mondja hogy baleset és hatóságmentes, az is hasznos infó, de az már egy másik sztori.
Amúgy írásodra azt mondom, hogy nem vezetsz sokat, vagy nem rég óra, mert ez a mentalitás az első csekkel, el fog menni, mert egy pillanatra nem figyelsz, és már meg is fogott a film, és pont ezek a 'jelentések' adják meg hogy itt figyelj jobban, mert drága fényképész van a közelben.
Az előttem válaszolók nagyjából leírták a lényeget. Annyit tennék hozzá, h kedves kérdező te sem jártál még életedben Budapesten.
Nincsen ezzel probléma, én se vagyok pesti, még csak Pest közeli sem, de azért néha járok arra felé. Tudod a nagyvárosokban picit másképp közlekednek az emberek.
Volt olyan, h 60 körüli tempóval mentem és simán hagyott ott a forgalom, nem egy-két autó, hanem sorban húztak el és nem volt kint semmilyen tábla. Na most ilyenkor mit csinálsz? Feltartasz mindenkit vagy felveszed a forgalom ritmusát?
Ismerősömmel megtörtént, h szintén hasonló szituba került, ment 50-el (mert ő bizony nem megy többel, ha tábla nem engedi), egyszer csak jött a rendőr, lelassított mellette, lehúzta az ablakot és az anyós ülésen ülő nekiállt mutogatni, meg ordibálni vele, h "haladjál már b+, mert a nem haladásból keletkeznek a dugók stb. stb."
Ezzel azt próbálom érzékeltetni veled, hogy vannak helyek, meg forgalmi szituációk, amik megkövetelik a szabályok áthágását, meg felül írását.
Vannak kisvárosok ahol teljesen más a közlekedési morál (pl Kalocsán tapasztaltam legutóbb), h simán elkocsikáznak az emberek 40-el és amikor megelőzöm őket még ők néznek hülyén, h hova sietek meg ilyenek.
Plusz mint előttem is írták, vannak indokolatlanul kitett táblák, meg építkezés után kint "felejtett" 30-as korlátozások városon kívül, amit több km-en keresztül nem old fel semmi, meg olyan falvak, ami szó szerint van 200 méter és a kutya nincs az utcán. Ilyen esetben az autósok 99%-a nem tartja be a szabályokat, szerintem teljesen érthető okból.
"Az előttem válaszolók nagyjából leírták a lényeget. Annyit tennék hozzá, h kedves kérdező te sem jártál még életedben Budapesten. "
Á, nem, csak itt nőttem fel, és jelenleg is itt élek:D
"Nincsen ezzel probléma, én se vagyok pesti, még csak Pest közeli sem, de azért néha járok arra felé."
Akkor tök jó, hogy te oktatsz ki engem a budapesti közlekedésről :)
"Volt olyan, h 60 körüli tempóval mentem és simán hagyott ott a forgalom, nem egy-két autó, hanem sorban húztak el és nem volt kint semmilyen tábla. Na most ilyenkor mit csinálsz? Feltartasz mindenkit vagy felveszed a forgalom ritmusát?"
Ha a "forgalom ritmusa" a sebességhatár átlépésével jár, akkor nem veszem fel. Szarok rá, hogy ki mennyivel megy. Ha az előtted levő beugrik a kútba, te is követed? Buta hozzáállás az, amikor követed a többiek hülyeségét, csak azért, hogy ne lógj ki a sorból. Én nem hagyom, hogy befolyásoljanak, semmi köze az embereknek ahhoz, hogy én hogyan közlekedek. És ha a forgalom lakott területen kívül 150-nel megy, te is követed őket, csakhogy felvedd a forgalom ritmusát?
"Ismerősömmel megtörtént, h szintén hasonló szituba került, ment 50-el (mert ő bizony nem megy többel, ha tábla nem engedi), egyszer csak jött a rendőr, lelassított mellette, lehúzta az ablakot és az anyós ülésen ülő nekiállt mutogatni, meg ordibálni vele, h "haladjál már b+, mert a nem haladásból keletkeznek a dugók stb. stb."
Akkor itt a rendőr hülye volt és örülhet, hogy az ismerősöd nem jelentette fel. Velem is elő szokott fordulni gyakran, hogy 50-nel megyek és sorban előznek meg a kocsik. Szarok rá. Előzzenek. A törvény az én oldalamon áll. Egyébként sem értem, miért jobb 60-nal menni. Annyival nem nagyobb sebesség, hogy érdemben számítson. Én, ha szabályt szegnék, akkor már mennék 80-nal, ha már úgyis mindegy.
Részben én igazat adok a kérdezőnek, mert tényleg nem sokat számít az a +10 km/h időben egy városban, ahol úgyis meg kell állnod a lámpák miatt.
Amúgy meg teljesen mindegy, hogy mennyi a megengedett sebesség, ha 100 lenne külterületen ahogy Ausztriában azt hiszem, ti akkor 110-120-al mennétek. Ha 150 lenne, akkor 160-170. Teljesen mindegy. A táblarakosgatás az tényleg egy 0, a kérdező ebből a szempontból naiv, rengeteg direkt kint hagyott tábla van, pont a pénzbehajtás miatt, DE!!:
Erre ti adtok okot.
Gondoljatok bele: Miért is csinálják ezt?
Mert látják, hogy rengetegen megszegik. Ha nem szegné meg senki, akkor nem is lenne ez a 30-as tábla bokor trafis hülyeség. Szerintetek miért nem a vasúti átkelőhelyekre állnak kamerával? Mert ott azért megszoktak állni az emberek, és esélytelen bírságot beszedni. Ellenben a sebességhatárokkal garantált a bevétel.
TI vagytok az okai az egésznek. TI!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!