Milyen egyszerűbb alkatrészekkel lehet az autó teljesítményén javítani?
A sportlégszűrőtől nem lesz sokkal erősebb az autó, csak a gázreakció javul, mert könnyebben kap levegőt. Csak éppen nagyon sűrűn kell tisztítani és olajozni, a vége pedig az, hogy valahogy mégiscsak beengedi a port, gyorsabban kopik a motor. Télen meg rettenetesen lehűl a szívósor, dadog az autó.
A gyertyákat hagyd békén, olyat vegyél, ami elő van írva. Tudom, van hiper-szuper platina- meg irídiumelektródás is - de minek? Ugyanannyi benzint kell elégetni ugyanannyi levegőben, tökmindegy, mivel gyújtod be, csak jó legyen a szikra. Azt meg a gyári specifikációnak megfelelő gyertya is tudja.
Sajnos az élet nem olyan, mint a Need for Speed, hogy kettőt kattintasz, azt' erősebb lesz az Impreza. El kell fogadni, hogy nagyobb teljesítmény csak több üzemanyagból lesz (ezért röhejes egy idő után a downsizing, ahol a korábbinál erősebb motor kevesebbet fogyaszt, mint az elődje), de több üzemanyaghoz több levegő is kell. Meg az sem árt, ha a kipufogógáz el tud távozni. Szegény szívómotoros Astra úgy kapja a levegőt, hogy a nyitott szívószelepen és a hengerfej csatornáin át beáramlik a hengerbe. Ha a csatornák mérete és a szelepek nyitvatartási ideje nem változik, akkor nem fog több levegő bejutni. Ahhoz meg nem lehet több benzint adni, mert hiába tolod befelé az üzemanyagot, az égéshez nem árt némi oxigén.
Úgyhogy a különféle vajákolásokkal, sportgyertyával, sportlégszűrővel, sportkipufogóval nem sokat tudsz elérni. A gázlengések jobb kihasználásából lehet pár lóerő többleted, de csodát ne várj. Nem turbómotor ez, ahol lehet egy kicsit trükközni a töltőnyomással, aztán rögtön jobban hasít a gép. Ha arra vágysz, hogy értékelhetően erősebb legyen az autó, aligha úszod meg a hengerfej kisebb-nagyobb átszabása nélkül. Aztán ne lepődj meg, ha a végeredmény nem lesz jó: a gyárban nem a lehető legnagyobb csúcsteljesítményre törekedtek, hanem a harmonikus, jól használható karakterisztikára. Ha ebbe belenyúlsz, lehet, hogy olyan jelleggörbét kapsz, aminek őrületes csúcsa van, egy adott fordulatszám-tartományban az aszfaltot is feltépi az autó, de egyébként kellemetlen lyukak, döglött tartományok vannak benne - és még a fogyasztás is nőni szokott.
Ja, azt meg felejtsd el, hogy a tuning után az erősebb autó élettartama ugyanolyan és nem igényel több gondozást. Ilyen nincs. Ha növeled a teljesítményt, mindig csökken az élettartam (még a varázsszernek tartott chiptuning esetén is).
Az előző válaszoló elég jól körbejárta a témát.
Egyszerűbben fogalmazva: felejtsd el. Komoly (értsd 2-3 lóerőnél nagyobb) teljesítmény növekedést csak több száz, vagy inkább több millió ft ráfordítással tudnál elérni, annyiból meg már vehetsz magadnak vmi 12-15 éves vasat ami eleve jóval erősebb, csak győzd fenntartani. Ha mégis lenne rá ennyi pénzed, akkor pedig motorcsere, vagy feltöltöttre alakítás. Mindkét esetben cserés a féked, a futóműved meg rosszabb esetben az egész hajtáslánc, utóbbi esetben valszeg a motorod se bírja pár évnél vagy hónapnál tovább.
Tudom, eléggé kiábrándító válasz, meg az előző is, de sajnos igaz.
Ha még autószerelő lennél (de nyilvánvalóan nem vagy), olcsóbban megúszhatnád mert csak anyagköltséged lenne, de ha az lennél akkor bele sem vágnál ilyesmibe.
Fél millából már simán kapsz régebbi autókat amik 60 helyett 160 lóerősek is megvannak, csak sokba lesz a biztosítás és a szerviz, és persze a nagyobb ménest itatni is kell :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!