A négykerékhajtás most akkor javít, vagy ront az autó teljesítményén?
Növekszik a tapadás, ezzel az autó stabilitása és nagyobb nyomatékot küldeni a kerekekre anélkül hogy megcsúsznának.
Viszont lényegesen nő az autó tömege és a veszteségek. Valamit valamiért.
Teljes terhelésnél és határon autózva javítja a kezelhetőséget.
Mindennapos használatban csak teher, a bonyolultabb hajtásláncon rengeteg energia megy kárba, nehezebb is, így lomhább lesz az autó kétkerékhajtású társánál és jóval többet fogyaszt.
köszi az eddigi válaszokat! ha valakinek van még hozzáfűzni valója, csak nyugodtan.
elsőnek: ezt én is tudom, erre próbáltam utalni az elején, de...az egy dolog, hogy mekkora teljesítményt ad le a motor, az meg egy másik, hogy ebből mennyi jut el közvetetten a kerekekhez, nem?
Igen, kezd kialakulni a helyes nézet:
"a bonyolultabb hajtásláncon rengeteg energia megy kárba, nehezebb is, így lomhább lesz az autó"
Ez az igazság. Van ugye egy teljesítmény (P=Fv=M*omega), amit a motor lead a főtengelyen, aztán ez szépen kopik, csökken a hajtáslánc elemein a súrlódás miatt. Ha bonyolultan ér el a kerekekhez, akkor ott már kevesebb lesz.
De ettől még lehet jó a 4x4!
Most jön a buta válasz, vegyél olyat ameikben állítható a 4x4, és átkapcsolható 2 kerékhajtásra.
De amúgy a helyes választ megtalálod feljebb.
A rengeteg alkatrész és a plusz súly bár elvesz egy összkerekes autó -nem is tudom milyen szó kéne ide; talán-erejéből, DE! amíg egy erősebb sima fronthajtásos vagy hátsókerekes autó csak kapar, addig a 4X4 NEM! És éppen ez a lényege. Hogy bár elméletileg valamivel lomhább lesz, viszont úgymond te azt a lomhaságot mindig megkapod, míg egy sima kétkerék-hajtásosnál lehet, hogy nem.
Csak egy példa, hogy egy 335xi lehet, hogy elméletileg rosszabbul gyorsul 100-ra, mint a sima 335i, viszont ha hétköznapi viszonyok között egymás mellé állnának a 335xi valószínűleg simán lehagyná.
Itt egy egyszerű példa, ezt egy 2 kerék hajtásű autóval soha a büdös életbe nemcsinálod meg. :
http://www.youtube.com/watch?v=HQ7R_buZPSo
Hogy a kérdésedre szóban is válaszoljak, ezúttal kicsit komolyabban:
A kerekekre egyenként már egy kicsit kevesebb jut mintha 2 kerék hajtás lenne, de ha odalépsz neki, akkor a 4x4 nek köszönhetően az útra már sokkal több megy át mintha 2x2 es lenne.
Szóval ahogy elöttem is írták, alapból veszteséges egy icipicit, de amit úgy tud, az sokkal sokkal jobban megvan, mintha 2x2 es lenne.
Remélem érthető voltam :)
Szép napot!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!