Az olyan egyszerűbb autóban mint pl a régi swift van olyan elektronika vagy valami, ami egy bizonyos fordulat után leszabályoz? Hogy kell elképzelni, mi történik akkor?
Minden injektoros autóban van. (Már 20 éve csak ilyet gyártanak, de a 25 évesek között is jónéhány ilyen. Dízeleknél lehet, hogy néhány évvel tovább tartotta magát a mechanikus rendszer, ezt nem tudom pontosan, de ott nincs rá igazán szükség, más okokból.)
Ilyenkor a motor addig nem kap benzint, amíg egy bizonyos érték alá le nem csökken a fordulatszám. Ha üresben csinálod, akkor azt látod, hogy a motor visít és közben a fordulatszámmérő a piros tartomány végén ingadozik; sebességben csinálva hiába nyomod a gázt, az autód nem gyorsul tovább.
1-es vagyok.
Nem lehet csak a gyújtást elvenni, mert az égetlen benzin tönkreteszi a katalizátort.
(Az viszont igaz, hogy amikor az injektor nem ad benzint, az autók többségében a gyertya se ad szikrát, hogy ne termeljen nitrogénoxidot.)
Lepadlózod felpörög és megszakítja mindíg a gyujtást a maximum fordulatszámot mikor azt eléri.. kb mint a sportmotorok. Vu tu tu tu..
:D csak ratyibb hangja van.
Volt olyan öreg sportkocsim amibe injektor se volt meg azt se tudták mi az a katalizátor annó 40 x éve. Abban is volt ilyen szétpörgetés elleni védelem. Szimplán megszakította a szikrát a gyujtáselosztónál mielőtt beleforgott volna 8000rpm be.
De ha levetted és ráadtad közbe a gyújtást is akkorát durrant mint hogy a halott is feltámadt! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!