Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mikor nyomhatom a kuplungot?...

Mikor nyomhatom a kuplungot? Ti hogyan/mikor szoktátok?

Figyelt kérdés

Az oktatóm sokszor rám szólt, hogy minek nyomom.

De én szeretek rákészűlni, hogy indulok. Pl. Zöld lett, előttem még volt 6 kocsi, de láttam, és beraktam 1-esbe.

Azt mondta: "minek? Még nem megyünk! Minek nyomod a kuplungot? Nem tesz jót neki!"


De ez annyira hihetetlen nekem! Tényleg nem tesz jót neki? Olyan ez nekem, minhta azt mondaná, hogy "ne nyomd a féket, nem tesz jót neki!" És akkor pirosnál húzzam be a kéziféket?


Meg mikor elment a vonat, és nyílik a sormpó, akkot is berakom 1-esbe de akkor is rám szóltak...

Elengedtem balra fordulásnál a szembejövőt, megálltam, és egyből tettem az 1est, és vártam olyan 5 mp-et erre is mondta az oktató, hogy minek nyomom feleslegesen...

Dugóban is mikor araszolunk, nem fogom üresbe rakosgatni 20x...


Most mi a baj azzal, ha kicsit be van nyomva a kuplung?

Még sose hallottam azt, hogy "tönkre ment a kuplung, mert sokat nyomtam..."

Szóval rosszat tesz neki, és feleslegesen nyomom is?

Más hogy szokta ezt? Mindig akkor rakják be, mikor az előttük lévő elindult? Addig üres?



2013. ápr. 16. 06:22
 1/5 anonim ***** válasza:
57%

A kinyomó csapágy véget mondja h nem jó neki. Ha csak néhány másodperc az belefér. Az tesz neki rosszat ha huzamosabb ideig ki van nyomva.

Igaz én szinte ugy indulok hogy amikor előttem a másodiik kocsi kezd elindulni akkor rakom sebességbe

2013. ápr. 16. 06:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
2%
Folyamatosan nyomva tartom, fékkel együtt, a lámpánál. Eleve csúsztatva indulok. Nem tesz jót neki? Jólvan, majd kicserélem, de töketlenkedni biztos nem fogok, hogy minden lámpánál sebességbe teszem. Nálam a metódus az, hogy mondjuk vált a lámpa, kuplung + fék, még azzal a lendülettel egyesbe tolom és így marad a sárgáig. Majd elkezdem felengedni, csúszik és gázt neki.
2013. ápr. 16. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
57%
A kuplungot használni csak elinduláskor és váltáskor kell, a többi felesleges. Mivel kopó alkatrészekről van szó, értelemszerűen a sok használat elhasználódáshoz vezet. Itt, a már említett kinyomócsapágy kopik a leggyorsabban, de a kuplungszerkezet rugói is fáradnak az állandó feszítés miatt, valamint a csapággyal érintkező része is kopik minden kinyomás által. A kuplung csere nem olcsó mulatság, az oktató autóké meg általában extrém gyorsan kopik. Ezen lehet egy kicsit javítani azzal, hogy csak akkor használod, amikor valóban szükséges. Én nem szoktam kinyomni, csak ha indulok vagy váltok és behúzom a kéziféket is a pirosnál, ha pl. lejtős az út.
2013. ápr. 16. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Akkor kell kinyomni, amikor elindulsz. Kb 1 másodperc kinyomni és egyesbe rakni a váltót. Nagyon nem tesz jót a lábadnak se huzamosabb vezetési időnél és az autónak se, ha folyamatosan nyomod.
2013. ápr. 16. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
81%
Falábú kuplunggyilkos újra felbukkant. Hátha most elgondolkozik a 0%-on. Ha állok a piros lámpánál, és üresben van a váltó, a sárgára kuplunkg, egyes... mire a zöld is világít, már megmozdult az autó. Akinek ez kivitelezhetetlenül összetett folyamatnak tűnik, az alkalmatlan a manuális váltóval szerelt autók vezetésére.
2013. ápr. 16. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!