Megbüntethet a rendőr azért mert nappali menetfényt használok?
"dugo30 nevű felhasználó válasza:
A nappali menetfénnyel csak az a gond,hogy szemből nagyon jól látható, viszont a hátsó lámpa ilyenkor nem világít (gyári menetfényeknél sem),amit nagyon sokan nem tudnak!!!"
"Nappali menetjelző lámpa olyan menetirányban előre néző lámpát jelent, amelynek rendeltetése a járművet jobban láthatóvá tenni nappali vezetés közben"
Foglaljuk össze:
-nappali vezetés
-előre néző
Akkor miért gond hogy nem tudják hogy világít-e a hátsó?
Azért, mert a sok p*raszt azt hiszi hogy dzsedifény, aztán sötétedéskor is csak ezzel megy, ez a probléma.
Sőt ha nyáron nagyon tűz a nap és a fák árnyékolják az utat, nem látni ki az ablakon sem, akkor nagyon sokat ér az első menetfény, ha előttem mész lakott területen kívül és semmit nem veszek észre belőled egy kanyar után!
Ezt kéne szemelőtt tartani, nem a nadzolást azzal a sz*rral.
dugo30 nevű felhasználó válasza:
"A nappali menetfénnyel csak az a gond,hogy szemből nagyon jól látható, viszont a hátsó lámpa ilyenkor nem világít (gyári menetfényeknél sem),amit nagyon sokan nem tudnak!!!"
Ez sem teljesen igaz. VW konszern egyes típusainál beállítható olyan menetfény funció, hogy mind az első, mind a hátsó világítás működik. Részletesebben: gyújtás felkapcsolására a tompított fényszóró világít 45%-os tápfeszülstság melett (egyébként ez is állítható) ÉS a hátsó helyzetjelző is világít normál tápfeszültségen. Ez a skandináv típusú nappali mentfény funkció. Én így használom.
dugo30 nevű felhasználó válasza:
"A nappali menetfénnyel csak az a gond,hogy szemből nagyon jól látható, viszont a hátsó lámpa ilyenkor nem világít (gyári menetfényeknél sem),amit nagyon sokan nem tudnak!!!"
Opel Insignia esetében a helyzetjelzőre kapcsolt állapotban a DRL elől világít és a hátsó helyzetjelzők is. Automata állásban csak az első DRL. Én az előbbi állásban használom mindig (nap közben).
Nagyon ügyesek vagytok, de le van írva hogy mi a szabály.
Helyzetjelző az álló jármű megvilágítása.
DRL pedig nem mehet helyzetjelzővel.
Nem azért mert nekem nem tetszik.
Ja, lehet kapcsolgatni, lehet játszani.
Addig amíg nem kell fizetni.
Vagy nem történik egy baleset.
Megnézik hogy a páciensek vétettek-e valami ellen. Még azt is hogy milyen keményre volt fújva a kerék.
És akkor jöhet az ömlengés hogy pedig ezt mások is így szokták meg ebbe a kocsiba ez gyárilag így van.
1. a szabály nem titkos.
2. betartása önkéntes.
3. akinek nem tetszik, ne csodálkozzon ha egyszer megszívja.
5 ezer, 50 ezer, 5 év, attól függ hogy csak a rendőr szúrta ki, vagy miatta megdöglöttek páran, vagy nem, de egész életükre nyomorékká váltak, vagy éppen te válasz azzá.
Sose értettem hogy akik autóba ülnek nap mint nap, ilyenek meg sem fordulnak a buksiban?
Ülj le, egyes.
A nappali menetfénynek világítania kell a motor indításra kész állapotában (jogászul így mondják a ráadott gyújtást)
És el kell aludnia a FÉNYSZÓRÓK felkapcsolásakor. Nem helyzetjelzők, hanem fényszórók. Tetszik érteni a különbséget?
A nappali menetfény E-jelzés mellett helyzetjelző E-jelet tartalmazó lámpatesttel rendelkező nappali menetfény használható helyzetjelzőként IS, csökkentett fényerővel.
Guglizz utána, képozetlenkém, amit te ideírtál, az csakis a te képzetlen magánvéleményed.
Csak neked, csak most, hogy kicsit művelődjél:
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek142
55/B. §143 (1)144 A gépjárműre csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3)145 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
ha valamelyik szót nem érted, szívesen segítek
A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról szóló 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 5. §-a az alábbiakat rendeli.
5. § Az MR. 55/B. § (3) bekezdés
A nappali menetjelző lámpák bekapcsolásával egyidejűleg a helyzetjelző, méretjelző, valamint a rendszám-megvilágító
lámpák nem világítanak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!