Ha mentő, vagy rendőr vagy kék lámpás autó csak villogva megy, akkor nem kell semmit csinálnom?
Úgy van a KRESZ be hogy fény és hangjelzés együtt, akkor kell félrehúzódni, megállni, félreállni.
De múltkor, azaz tegnap jött egy merntő mögöttem és csak villogott, de nem is repesztett, kb olyan tempóban jött mint ahogy én mentem.
Most ilyenkor mi a teendőm? Semmi?
Ha sietett volna, akkor felnyomja a szirénát, hogy takarodjak félre az útjábl ugye?
jogszabály szerint a fény és a hang csakis együtt érvényes!!!
az más kérdés, hogy a gyakorlatban szeretnek sokszor csak fénnyel osonni, de ez teljesen szabálytalan, aztán ha van egy baleset, akkor szép cirkusz lesz belőle. (amit persze úgyis eltussolnak, azaz mindegy)
"Attól, hogy csak villog, én elengedem. Ki tudja, lehet, hogy az én anyámat viszi...
A válasz 62%-ban hasznosnak tűnik."
Oké. Ezentúl nem fogom. És reménykedek majd, hogy a 38%-ét viszi :)
Én szoktam megkülönböztető jelzéssel menni, és nem azért, mert 200-al akarok menni, hanem mert pl.: a Hungária körúton folyamatosan végig tudok menni. nekem állandóan visít a sziréna, és minden kereszteződésnél megállok, és nézem ahogy a sok gépjárművezető művész azt sem tudja, mit kell ilyenkor csinálni, tehát átlag 5mp állás van egy kereszteződésben. de inkább megállok, minthogy ne érjek oda a címre, nem hiszem, hogy lelkiismeret furdalása lesz annak a sofőrnek, aki nem engedett el, elkönyveli annak, hogy biztos unom a dugót, vagy éhes vagyok! az ilyen hozzáállás kicsit szánalmas, voszont tiszutelet a nagy arányú kivételnek, és egyre inkább azt tapasztalom, hogy egyre jobb ez ügyben a közlekedési morál!
Az eredeti kérdésre: nem kötelező elengedni, bár nem véletlen megy, de én sem használom, ha éjjel megyek az Üllőin, végig zöld lámpa, akkoor felesleges. Ha van rá igény, felkeltem a fél várost, de akkor meg az lesz a baj...
23-as:
Pontosan! De ha még jobban fel akarsz háborodni, nézz körbe kicsit a rendőrök PÁV-I vizsgája és a MKJ körül, aztán lehet h rájössz, miért törik annyira a kocsikat :D Tiszta dili.
Egyébként ha mentős vagy tűzoltó csinál balesetet, garantáltan meghurcolják, és persze pozíciótól függően vagy rákenik vagy kimossák. Ha egy mezei sofőr csak, akkor általában minimum felfüggesztettet is kap.
Aztán ha rendőr csinál balesetet, akkor nyugodt lehetsz, az lesz a végeredmény, hogy ő aztán mindenben szabályosan járt el, mindenki más pedig, ahogy már leírtad, azaz be volt lőve, ittas volt és társai. Undorító egy téma ez is. És akkor arról már ne is beszéljünk, amit csak "belsős" ember tudhat, hogy a legtöbb autójukon nem is E normás a megkülönböztető jelzés, innentől kezdve nem hogy nem használhatná, hanem még csak részt se vehetne a közlekedésben. de mint látod, nálunk ez se probléma, elsikálják, kész, ennyi. A mostani Fordok egy részén (de csak egy részén!) és az Opelek nagy részén már E normás a fény és a hang, de a többség még a mai napig is a teljes illegalitásban szirénázgat, aztán meg van ám a csodálkozás, ha történik egy baleset. Ill. dehogy van, elkenik. Rendőr nem lehet hibás, ennyi.
És tudod a leggázabb pontja ennek az egész "(i)gazságszolgáltatásnak", hogy ugye nálunk egy közlekedési szakértő is azt fogja eredményként megszakérteni, amit mondanak neki, és akkor ezzel így ügy lezárva, a szájába adott álláspontot szajkózza ám hevesen az összes létező adón. De sajnos ez az ország még nincs azon a szinten, hogy független szakértők vizsgálata alapján tudjon menni egy eljárás.
*********
A szűken vett kérdésre:
Az IRM R. szerint a fény és hangjelzés csakis együtt érvényes. Önmagában egy fényjelzés max a tilosban parkolásra jogosít, de nem az MKJ adta előnyök igénybe vételére a közlekedésben! Hangjelzést önmagában pedig kifejezetten tilos használni! Fény csak arra szolgál, hogy egy helyszínen felhívja már messziről a többi autós figyelmét a gubancra, de nem közlekedésre!!
sni!
Sztem nem a "Te típusoddal" van a gond ebben a kérdésben. Akkor Te helyesen használod, de hidd el, rengeteg visszaélés van, csak persze 90%-ban pont ott, ahol semmiféle ellenőrzés nincs az MKJ-t illetően. Van 1-2 ilyen szerv bizony!
tudom én, hogy semmit se ér, az inkább egy show csak ...
Feltételezem mentős vagy, nos őket tényleg elkaszálják egy törés esetén, de aztán nyilván Te magad is látod bőven az ellenpéldákat is ... olyanokat is, amiket itt inkább le se írnék, mert aztán még értem jönnek.
Viszont a gyorshajtással meglepsz, hát melyik szervnél alkottak erre belső szabályt? én nem tudok ilyenről, pedig ... pontosabban a tűzoltóknál van ilyesmi, de az is a kocsi "fantasztikus" típusa miatt van, mert ugye borult már pár. De alapvetően pont az lenne a lényege az MKJ-nek, hogy "nincs szabály". Na persze aztán pont ez a legnehezebb dolog, de erre szolgál. Egy MKJ-t használót gyorshajtás miatt megbüntetni? Én ezt nem értem, számomra ez képtelenség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!