Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért történik sok baleset a...

Miért történik sok baleset a vasúti átjárókban?

Figyelt kérdés

Autó/busz/teherautó/bicikli/motor stb. vezetői miért gondolják, hogy van esélyük a vonattal szenben?

A műszaki hibától eltekintenék, mivel úgy látom, hogy a legtöbbször az emberi tényező a probléma. (És itt most nem a vonatvezetőre gondolok, akinek esélye sincs megállni.)



2013. jan. 24. 14:04
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
92%

Figyelmetlenek és gondatlanok az emberek,mindenki rohan ,sürgős !

/ máshol meg elveri az időt / ilyen világ !

2013. jan. 24. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
92%
Nem hiszem, hogy azt gondolnák van esélyük a vonattal szemben. Sokkal inkább ahogy az első hozzászóló is írta, figyelmetlenség, gondatlanság. Kamionosoknál a fáradtság, monotonság, egyéb esetekben a telefonálás, nem odafigyelés.
2013. jan. 24. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
90%
Sokszor meg nem néznek be hogy jön-e vonat a síneken, és előfordul hogy rossz a jelzőlámpa. Olyan ez mint a gyalogos amikor átkel az úton.
2013. jan. 24. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
100%

Nem hiszem, hogy bárki is úgy gondolná, esélye van a vonattal szemben. Azt még a legtehetségtelenebb sofőr is fel tudaja mérni, hogy a sok száz tonnás szerelvénnyel szemben aligha győzhet.

Csak az a baj, hogy a vasúti átjáró sokkal veszélyesebb, mint a közúti kereszteződés, de ezt sokan nem veszik figyelembe. Egy elnézett STOP-táblánál közúti jármű fog jönni jobbról vagy balról, ami kisebb tömegű, mint a vonat és jobban le tud lassítani, illetve el tudja rántani a kormányt. Nem biztos, hogy mindig baleset lesz a vége és ha igen, az sem feltétlenül halálos. A vonat viszont gyorsan jön (akár 120-szal vagy 160-nal is, ha éppen nincs lassújel), óriási a fékútja és nincs rajta kormány, tehát ha az autós/motoros/bárki belemászik a vasúti átjáróba, szinte biztos, hogy találkozik a szerelvénnyel, az ütközés pedig eléggé súlyos következményekkel jár majd.

Erről pedig sokan egyszerűen nem vesznek tudomást. Főleg gyalogosokra és kerékpárosokra jellemző az "á, messze van még a vonat, sokára ér ide" mentalitás, amitől vezéreltetve a lezárt sorompó ellenére is átmennek az átjárón. Sajnos aki nem szerzett jogosítványt (mert ilyenek is vannak), az sosem tanult vezetéselméletet, pedig ott elmagyarázták volna neki, hogy a vonatnak nem azért van elsőbbsége, mert a jogalkotó jobban szereti a vasutat, mint a közutat, hanem azért, mert kisebb esély van rá, hogy meg tud állni és bizony hiába van messze, hamar odaér.

2013. jan. 24. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
100%

"előfordul hogy rossz a jelzőlámpa"

Ha van jogsid, akkor tudod, hogy olykor, ha a vasúti átjáró biztosítóberendezése nem működik, csak abban az esetben hajthatsz rá az átjáróra, ha megálltál előtte és megbizonyosodtál, hogy nem jön vonat.

2013. jan. 24. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
100%

Még egy kiegészítés a jelzőlámpához:

(Talán magyar sajátosság, nem biztos, de) a vonaton van olyan visszajelentő, amely figyelmezteti a masinisztát arra, ha nem működik a lámpa meghibásodás miatt. A javítás miatt nem működő jelzők meg fel vannak tüntetve nála a menetlevélben (?).

Ilyen helyeken csak 15 km/óra sebességgel mehet át.

A pályán egyébként kellő távolságban elhelyezve tábla jelzi, hogy átjáró következik, sőt még a minőségét is.

Ilyen helyeken kürtjelzést kell adnia.


Az sem véletlen, hogy a vonat fénye mindig három fehér elöl, két vörös hátul. Semmi más járműnek nem lehet három lámpája. Ha ilyent látsz, biztosan vonat közeledik.


Vannak, akik átkozzák azt, akik a teljes sorompókat száműzték. Amikor a Balatonnál volt a német busz iszonyatos nagy balesete, akkor is ez jött elő. Jártam a németeknél, s olyan helyen is, ahol a pályát egy darab vasúti átjáró tábla jelezte csak, az is olyan magas fűben állt, hogy nem is lehetett látni. Szóval nem csak nálunk van ilyen.


Nagyon ritka a vasút hibájából bekövetkező baleset, s az sem közúti jármű ütközése szokott lenni.

2013. jan. 24. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 szántóvető ***** válasza:
jártam már úgy hogy rutinból közlekedtem,nem vettem észre hogy rossz a jelzőlámpa,vészfékezés lett a vége.a vonatnak dudálni kell már messziről de ez néha későn történik,amikor már odaért a vonat az átjáróba.
2013. jan. 24. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
83%

Szerintem, ha megkérdeznénk 10 autós, akkor abból 9 azt válaszolná, hogy a villogó fehér fény, amit a vasúti átkelő fénysorompója mutat szabad jelzés...

Szerintem ez egyértelműen az oktatás hiánya, de már az óvodában megkezdett oktatás hiánya.

Várakoztam egyszer nem is olyan rég a körvasút mellett, a fénysorompó tilos jelzésre váltott, majd kis idő elteltével jött egy autó, úgy látszott, átmegy, de erősen fékezve megállt, aztán mégis meggondolta magát, elindult, de megint megállt még mielőtt áthajtott volna, aztán visszatolatott. Úgy vélem, egyszerűn fogalmuk sincs sokaknak, hogy mire képes egy vonat, mire nem. Meg talán a sok rossz minőségű pálya miatt megszokták a lassú vonatokat. A gyalogosok is úgy mennek át a \4/ jel után közlekedő vonat előtt, hogy nem gondolnak bele, esetleg elesnek és akkor már nem lehet olyan gyorsan elpucolni.

2013. jan. 24. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hozzászólásokat. A kérdés azért fogalmazódott meg bennem, mivel ha vasúti átjáróban történt balesetről van szó, a hír álatalában így szokott kezdődni: "A jelzőlámpa piros jelzése ellenére a sínekre hajtott..." Számomra teljes mértékben felfoghatatlan, hogy mi készteti az embereket ilyenkor az áthaladásra.

Nemrég olvastam egy cikket a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapján, amelyben a következőt találtam:"Az Egyesült Államokban azt írják ki az

útátjárókba, hogy „A vonat itt 120 km/h-val halad

át, akkor is, ha ön az átjáróban tartózkodik!”

Bár lehet, hogy nálunk ez sem használna.

2013. jan. 25. 13:48
 10/19 anonim ***** válasza:
83%

Ez a felírás csak egy adott helyen szerepel, ha jól tudom, tévedhetek is persze. Meg nem is lényeg. Az usában szeretnek irkálni. A gyalogos lámpa sem simán zöld, hanem beleírják, WALK.


Ha a nagyon egyszerű, analfabéta által is értelmezhető vörös jelzés nem hatásos, a felirat semmit nem érne. De még a videók sem.

Lajoska nézi a tévét. Közérdekű hirdetés néhány hullával, vonattal. Híradó szétszakadt kocsival, törött mozdonnyal, hullazsákokkal. Lajoska issza a sörét.

– Némmá asszony, esztaf*szt, má mé nem lássa, ha gyün a vonat. Lajoska másnap becuccolja a családot, mennek görögbe. Aztán este a tévében ő a főszereplő. Lajoska, meg a szétszakadt családja.


Az osztrák autópályákon láthatsz olyan óriásplakátokat, amelyek korom feketék. Közepén apró fehér kereszt. Alatta pedig ez: A sebesség öl

Át vettük mi is, de a sokkoló hatás nélkül, megszelídítve. De úgy minek?

2013. jan. 25. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!