No akkor még egyszer a gyengébbek kedvéért. Ugyebár szólás- és véleményszabadság van. Ennek jogán bárki, ismétlem, bárki megfogalmazhatja a véleményét, gondolatait. Hogy ezt milyen stílusban teszi, ez intelligencián, illetve annak hiányán múlik. Kissé túlértékeled a fontosságodat kedves barátom. Világosan leírtam, hogy tippelek, még világosabban, hogy abszolút amatőr vagyok a témában. Netán attól félsz, hogy a kérdező -komolyan véve az itt olvasottakat- gépre száll és merész kísérletezésbe kezd? Vagy mégis milyen kárról beszélsz?
Hm, tehát már tévedtél. Ennek belátása az első lépés a gyógyulás felé. És mondd csak, előfordult már veled, hogy a tévedésed el is hagyta a szádat?
2013. febr. 27. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
12/14 Citation válasza:
Témánál maradva. Típusfüggő. De. Utazómagasságon alig van az utazósebesség alatt!
2013. ápr. 30. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
13/14 anonim válasza:
Ha pontosan érdekel a dolog, akkor elmondható, hogy ez valóban típus- és terhelésfüggő. Utazómagasság kb. olyan 30 ezer és 40 ezer láb között van. Itt minden az aerodinamikától függ és attól, hogy mihez viszonyítjuk a sebességet. Itt érdemes a levegőhöz viszonyított sebességet nézni. Ilyenkor lényegtelen, hogy a mekkora a szél a földhöz képest, az a lényeg, hogy a repülő a mozgó levegőhöz képest mennyivel repül. Ugyanis a lehető legkisebb sebesség, aminél a gép átesik, vagyis nem termelődik megfelelő felhajtóerő a szárnyán (stall speed) meghatározás a cél. A másik a szárnyprofil függvénye és az aktuális terhelésé, egy nehezebb gépnek ugyanazzal a szárnnyal és fékszárny állással nagyobb felhajtóerőre van szüksége. Ez egy Airbus A320-as esetében, maximum leszállótömeg körüli tömeggel repülve 175 csomó kürül van 20 ezer lábon. Ez olyan 325 km/h. Nagyobb magasságon nagyobb sebesség tartozik ehhez valószínűleg, de ahhoz nincsenek konkrét gyártói adatok. Másik hasonló rendeltetésű gépnél is nagyságrendileg hasonló sebességek lehetségesek. Pl. egy Boeing-nél.
2014. aug. 26. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
14/14 anonim válasza:
Utazómagasságon az overspeed és az átesési sebesség közel van egymáshoz, nem véletlen, hogy a nyilazott szárnyú sugárhajtású utasszállítók tartják a kb. 800-950 km/h-s sebességek közötti értéket, mert éppen ez az optimális.
A 72 %-osnak: te annyival különbözöl a 45-östől, hogy nem látod be, hogy amatőr vagy. A 280 km/h-ddal fékszárnyak nélkül tengerszinten is átesnél, nemhogy odafent!
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!