A sebességhatár tullépéseknél miért nem veszi
figyelembe a hatóság, hogy a mozgási energia a sebesség
négyzetével arányos?
Figyelt kérdés
mondjuk:
50km/h helyett 60kmh/h az a mozgási energiát a 60^2 és az 50^2 különbségével fogja befolyásolni
DE mondjuk
90km/h és 100 km/h óra közt a két szám négyzetének különbsége sokkal nagyobb mint az előző esetben, tehát a mozgási energia is sokkal jobban megnövekszik 10km/h sebességtullépésnél ebben az esetben. TEhát nem értem, hogy miért ilyen lineárisan vannak meghatározva a birságkategóriák (10-15 km/h osztásokkal), miközben a a baleset sulyosságát nagyobb sebességeknél a kisebb sebességtullépés is jobban befolyásolja, mivel jobban növekszik a mozgási eneregia. CSak hát a közlekedésfelügyeletnél is sok a zseni ugy látom.
2012. okt. 3. 14:28
1/7 Golan Trevize válasza:
nem tudom.
azt sem, hogy nekem még ez hogy-hogy nem jutott az eszembe.
szerintem írj a parlamenti képviselődnek, valamint néhány autós szervezetnek.
nagyon jó ötlet, egyébként.
2012. okt. 3. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 A kérdező kommentje:
egyébként a birság növekedése valamennyire exponenciális, de nekem azzal van bajom, hogy a sebességsávok kiosztása egyenletes. Mert pl ahogy növekszik a ssebesség ugy kellene hogy kisebb legyen az osztás az kérdésben leirtak miatt.
2012. okt. 3. 14:47
3/7 Napkiraly válasza:
istenem, te hülye fizikatanár, remélem belépsz kritikálmasszba
2012. okt. 3. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 A kérdező kommentje:
milyen fizikatanár, urég...azon csodálkozom, hogy az ilyen összefüggések is már tul extrának számitanak érettségizett embereknek, de még azoknak is, akik éppen tanulják.
2012. okt. 3. 20:06
5/7 anonim válasza:
Azért vannak ilyen osztásokkal, hogy épeszűen lehessen bírságolni. Szerinted hány per/fellebbezés indulna a határozatok ellen, ha mondjuk már eljutna odáig a sávbeosztás, hogy tizedkm/h eltérések lennének a sávok között? Milyen eszközzel mérnél ilyen nagyságrendű sebességkülönbséget? Mi jogon köteleznéd az autógyártókat, hogy erre alkalmas mérőberendezéseket építsenek az autókba, aminek a többletköltségét természetesen többek között te, a vásáló fizetnéd meg? Látod, ez a különbség a közlekedésfelügyeletnél ülő szakemberek, és a hozzád hasonló álomvilágban élő, mindent kizárólag elméleti oldalról vizsgáló idióták között...
2012. okt. 3. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
Ja és mielőtt megkérdezed, a pereket olyan helyzetekre értettem, hogy menne a pampogás, hogy "de én csak 0,5 km/h-val léptem túl, az még 100e Ft, a 0,6 meg már 150e Ft, különben is az én autómban jobb a műszer mint a trafipax stb.stb."
2012. okt. 3. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 anonim válasza:
Ez azért van,mert kicsit gyorshajtani minden autóval lehet.
Nagyon gyorshajtani viszont csak nagyokkal, és azokon szélesebb a gumi jobb a fék, tehát hamarabb megáll.
Ez kompenzálja a többlet mozgási energiából adódó hátrányt..
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!