Az alábbi balesetben szerintetek ki volt a hibás?
Városban a belső sávban haladtam, de jobbra szerettem volna kanyarodni, így a sávváltási szabályokat abszolút betartva kisoroltam a jobb sávba. Ehhez a gázra kellett léptem, ugyanis előtte kb egyenlő sebességgel haladtam a külső sávban közlekedővel. Amikor befejeztem a sávváltást (bőven a mögöttem haladó féktávolságán kívül voltam, és távolodtam tőle) sárgára váltott az eddig zöld lámpa, és félve a 100e Ft-os csekktől nagy fékezéssel megálltam éppen a felfestett vonal előtt. 2-3 másodperc múlva csattanás. A nekem jövő (roma) illető hatalmas ordibálásba kezdett, majd miután konstatálta, hogy csak apró fénysérülés keletkezett, beült az autójába, és elhajtott. Szerintetek hogyan állapítja meg a rendőr, hogy itt ki volt a hibás?
Én tisztában vagyok vele, hogy egy kicsit benne voltam, mert átmehettem volna a sárgán, de a mögöttem jövő meg tudott volna állni, ha kellően figyel. Itt az igazi kérdés az, hogy a rendőr mi alapján állapítja meg, hogy a sávváltás mikor történt, és a másik autó féktávolságán belül vagy kívül mentem át a külső sávba.
Kérdező!
1. Te nem tudsz vezetni, de azt hiszed, hogy tudsz!!!
2. Össze-vissza beszélsz!
3. Balesetet okoztál, tehát hibás vagy!
4. Itt keresel önigazolást, de úgy látom, hogy nem jön össze.
5. Legközelebb lehet, hogy nem úszod meg ennyivel!
Kérdező!
Pedig egyértelmű a dolog!
Te írsz hülyeségeket!
Te nem tudsz vezetni!
Te karamboloztál az agresszív vezetésed miatt!!!
"Te karamboloztál az agresszív vezetésed miatt!!!"
Igazából se te, se én nem láttuk az esetet, így csak az egyik szemszögből ismerjük. Nem tudunk pontos távolságokat, hogy mennyivel vágott be a kérdező a másik autó elé. Ha a 2-3mp múlva érkező csattanásra hagyatkozunk, akkor azért valószinűleg hagyott helyet maguk közt. Ha észreveszi a hátsó, hogy az előtte lévő fékez, még akkor is meg kellett volna tudnia állni időben. Persze ha megszokásból a sárgán még átmenne, akkor nem.
Természetesen kérdés, hogy a "nagy fékezés" mennyire vészfékezés, mekkora az a "csattanás", amitől csak "apró fénysérülés" keletkezik. Illetve, hogy miért hajt el a helyszínről.
"Itt az igazi kérdés az, hogy a rendőr mi alapján állapítja meg, hogy a sávváltás mikor történt, és a másik autó féktávolságán belül vagy kívül mentem át a külső sávba."
Főleg tanúk alapján tudná megállapítani. Te is egy tanú vagy, de jó eséllyel elfogult magaddal szemben.
Elvileg a mögötted lévő a hunyó,követési távolság!
De!!!!Ha lehet,ne előzgess,és úgy sorolj jobbra,hanem hagyd,hogy elmenjen,és utána,ha beengednek,akkor menj a jobb szélsőbe!Én buszozok Bp-en,nagyon sokszor van ilyen szitu.Gondolj csak bele,hogy én hogy álljak meg úgy,hogy álló utasok vannak a kocsimon??Nem lehet megállni,100%,hogy belédmegyek!!Személyautóval se csinálj ilyet.Várd meg,míg elmegy a jobb sávba lévő,és utána menj!
Nincs igazatok,amikor a kérdezőt hibáztatjátok!!!
Akkor okozhatott volna a kérdező balesetet,ha az autója nem lett volna 100%-ban a jobb szélső sávba!De én úgy értelmeztem,hogy tlejesen a jobb sávba volt,sőt,féktávolságon KÍVÜL!!! távolodott tőle!Akkor ha hirtelen fékez,miért lenne hibás??
De a mögötte lévő.....ha a kérdező meg tudott állni a pirosnál,az utána jövő xy méterrel hátrább lévő miért nem tudott megállni??Az útra kéne figyelni a mögötte haladónak,ne mást csinálni.Arról nem is beszélve,hogy ha elhajtott a helyszínről,ezzel el is ismerte a felelősségét!!Ennyi!!
Egyébként megjegyzem,máskor ne csinálj ilyet kérdező!!Hagyd,hogy elmenjen a melletted lévő a jobb sávban,és ne elé,hanem mögé sorolj!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!