Miért nem törlik el nálunk is a műszaki vizsgáztatást?
Jó az, ha legalább néha kötelező átvizsgálni egy kocsit...
Ha igaz amit írsz, én Kirgizisztánban nem mernék kilépni az utcára.
Pedro
Az USA bizonyos államaiban sincs, de sajnos az a tippem hogy a műszaki megszüntetéséből az lenne itthon, hogy sokan veszélyt jelentő gépekkel közlekednének. Amit persze most is megtesznek, de így legalább 1-2 évente rendberakják annyira a féket meg a futóművet hogy átmenjen.
Előttem már volt olyan motoros kolléga a soron, akinek azt mondták, hogy sajnálják, de menjen el felszabályoztatni a fékdobot + betétet cserélni és jöjjön vissza ha megvan, mert nem felel meg a mérés.
Nekem van egy műszaki nélküli aztóm, 5 éve nincs rajt műszaki, DE jobb állapotba van mint egy-két autó amiben ültem, és ültem pár párban.
Én ezzel az autóval hordok fát, húzok utánfutót, ha az van elmegyek vele offroadozni, persze falun erdőn, de én megkövetelem magamnak a minőséget, az hogy a kuplung az nem a legjobb rajta nem zavar, meg mit vár az ember egy 24 éves francia autótól.
Belül nincs az ajtókon kárpit, és a bal oldalsó ablak ki van törve, motorikusan rendbenvan, fékek, olajak, egyéb kopó-fogyó alkatrészek kb. 15 km-enként ellenőrizve(jó a fékek azért nem)
meg az elején van rajd egy gallytörő rács, és ennyi, amúgy műszaki nélkül ezzel az autóval elmennék 1000 km-et is egyhuzamban, nem lenne baja, nem úgy mint pár műszakival rendelkező autóval, úgyhogy ez csak hozzáállás kérdése.
Az autók műszaki állapotát a magyar sofőrök önkontrolljára bízni kész öngyilkosság. Sokan vannak köztük, akik tényleg vigyáznak az autóra és megpróbálják közlekedésre alkalmas állapotban tartani, de ez közel sem általános.
Ott vannak az anyukák, akik vezetni meg tankolni tudnak, a hozzájuk tartozó apukák meg intézik a "mindenféle bonyolult műszaki dolgokat". Anyuka meg néha csodálkozik, mikor mindenféle fékbetétekről faggatják, mert ő csak talpbetétről meg intimbetétről hallott és ez úgy egyébként nem is érdekli (a tárcsán meg vígan csikorognak az egykori betét maradványai, mert csak a vas alaplap maradt meg). Vagy ott vannak az évtizedek óta 78 éves, nyugdíjas Géza bácsik, akiknek gyönyörű nagypapaautójuk van. Ott áll a garázsban az Ignis/Fabia/Thalia/Logan, persze a létező legkisebb, szigorúan benzines motorral, Géza bácsi minden hétvégén körbepolírozza (pedig alig használja) és mindig alaposan felkészítteti vizsgára. Még a megszakítóhézagot is beállíttatja a Sanyi gyerekkel. Igaz, közben lóg a futómű, végképp elfáradtak a gátlók és ezeréves, repedezett oldalfalú gumik vannak fenn, de "nem megyek én ezzel sokat, csak a piacra viszem ki Mariskámat, jó ez nekem így". No meg léteznek nálunk hitelkárosultak is, akik a törlesztőrészletet még éppen ki tudják nyögni, tankolásra is telik, de az már eszükbe sem jut, hogy a 18 éves Skoda/Lada/II-es Golf/Kadett után megvett, csillogó-villogó új autót néha szervizbe kellene hordani, mert "az csak a régi sz*roknál kellett, ezek nem romlanak el".
És ezek egyszerű, jóravaló emberek, akik csak szimplán elfelejtenek bizonyos ellenőrzési, karbantartási teendőket. Nem akarnak direkt rosszat. De léteznek nálunk boyracerek, akik mindenkinél jobban tudják, hogy a Civic gyári futóműgeometriája hülyeség, Renault Trafic első rugó kell alá meg 80 mm-es nyomtávszélesítő és attól jó lesz. Illetve vannak a folyton az éhhalál szélén tengődő vállalkozók, akik fennen hirdetik, hogy ők tartanak el mindenkit (akkor is, ha egy fillér adót sem fizetnek be) és náluk meg kell érteni, hogy az autó termelőeszköz, nem állhat egy napig sem, így áthidalják a megnyekkenő fékerőelosztót, biztosíték kioperálásával javítják az ABS-t, illetve gyufaszállal támasztják ki a billegő fényszórót, mert "vizsgára kitart, én meg amúgy is látok".
Na, ezeknek engednénk szabad teret, ha eltűnne a műszaki vizsgáztatás rendszere. Az önmagában nem rossz, hogy időközönként megvizsgálják az autókat egy központi szabályrendszer alapján. A "szerintem így jó" és "nekem ez elég" a közlekedésben nem minden esetben működik. Az már egy másik kérdés, hogy léteznek "hozd el a forgalmit, megoldjuk okosba" és "ötezerért nem láttam semmit" kaliberű helyek. Ezt a hibát már az ügyeskedés okozza, nem közvetlen velejárója a műszaki vizsgának.
szerintem kell ,milyen lenne gyereked áthalad zebrán és egy férfi eluti mert szinte vas féke van fék pofa 2 honapja elkopot, vagy ugy köpi a füstőt nem látsz semit és félre kell állnod 5percet .
te értelmes vagy ilyet kérdezel:) ?
franciában mikor ellenőrzés van hidd el mindent néznek ha olyan rendőrel van dolgod, mondjam -kerék, lámpák ,ajtózárás ,fust kipufogoban ,ha sok van képes elvisz egy muaszaki szervizig rá mérettet menyid van a kocsipapirján?
1 dolgot ugyesek bevezetetek az hogy irni kell mostantol a km orát mert sok f...szop..ó direct tekerte behozta 700.000 km a kocsit határ előt viszatekerte vagy itthon ha volt rá esélye 150 000 ig !undoritó emberek
évente egy norma kocsi fut 20 30 ezer km közt 15 éves kocsi oda irja 100 000km .
én rendszeresen mondom semi gond rá mérettetek hozok személyt ha baj van hatoságnak jellentem . 10 ből eddig 1 mondta semi gond volt ahol mondták távozak. vagy nem kell mert nem anyi ami bene van !
undoritóak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!