Nem lehet átmenni a sárga lámpán?
Néztem egy büntetési táblázatot amelyben (talán áprilisban lép majd életbe) 100 ezerre büntetik a pógárt ha átautózik a piroson. És ugyanúgy 100-ezerre ha a sárgán. A sárga minden előzmény nélkül vált zöldről, tehát ha féktávon belül vált, akkor átmentem a sárgán ergo 100 ropi bünti. Most akkor mi van??
Régebben nem volt ilyen mizéria a sárga kapcsán, figyelmeztetett a pirosra, (taxis zöld) és a népek boldogan áthajtottak rajta. Nem is hallottam róla hogy vkit büntettek volna (régebben) a sárgán áthajtás miatt. Azon kellett csak igyekezni hogy ne pirosodjon be. Módosították a kresszt? Vagy mi a manó??
Elméletben így van.
Gyakorlatban próbálj meg városban így menni kamionnal, rájössz hogy nem fog sikerülni, 5másodperc alatt beállnak eléd ha kiszúrják hogy ott még van hely , aztán oldd meg ahogy tudod ha meg kell állni. Hiába tudja a kamionos hogy neki még kéne 15 méter a féktávhoz, ha az átlag sofőr nem tudja, sőt nem is gondolkozik, csak megy, mert oda még pont befér.
De még csak kamion se kell hozzá, mindenki megy mint a mérgezett egér összevissza, aztán ha bejön a belső sávba index nélkül a lámpa előtt 15-el,az besárgul, és lesatuzza mert az van a fejében hogy hogyha átmegy rajta akkor leveszik 100ezerrel akkor hiába tartod előtte a követési távolságot, csattanás lesz a vége.
Elméletben nagyon szépen meg lehet magyarázni mindent, csak ha van egy barom aki nem gondolkozik akkor bukott az egész mutatvány, lehetek én bármilyen szabályos ha a másik balf*sz.
Utolsó: tökéletesen igazad van, de az alapkérdés az, hogy az új szabályozás jelent-e baleseti kockázatot.
Talán igen, talán nem. Én nem tudom eldönteni. Változás egyébként csak a bírságolásban van, nem a sárgán áthajtás szabálya változott.
A másik elé bevágás, sárgára satuzás, sárgára kigyorsítás stb. eddig is megvolt.
Ismét szeretném felhívni a figyelmedet a következőre:
– szabályértelmezésről szól a kérdés. Az szigorúan elmélet.
– szabályváltozás várható és lehetséges következményeiről. Megint szigorúan csak elmélet.
– a tévedések belátása helyett nem kellene beemelni ide nem illő elemeket (pl. bevág elé)
– figyelmesebben kellene elolvasni a kifogásolt mondatokat, s akkor talán megértenéd.
"– szabályértelmezésről szól a kérdés. Az szigorúan elmélet. "
Tökéletesen igazad van.
"– szabályváltozás várható és lehetséges következményeiről. Megint szigorúan csak elmélet."
Ebben is.
"– a tévedések belátása helyett nem kellene beemelni ide nem illő elemeket (pl. bevág elé)"
Sajnos nem ide nem illő elemekről van szó, hanem mindennap előforduló dolgokról amiket nem látsz előre, számítani lehet rá, de én lennék a legszebb jósnő a delphoi jósdában ha meg tudnám mondani hogy ki mikor fog bejönni elém index nélkül, vagy jön át a záróvonalon mert úgy gondolja.
– figyelmesebben kellene elolvasni a kifogásolt mondatokat, s akkor talán megértenéd.
Értem miről van szó, feltételezem nem is nekem szól ez a rész.
De viszont ahogy írtam elméletben teljesen igazad van, csak sajnos az elmélet köszönő viszonyban sincs a gyakorlattal, nyilván nem egy kresztesztet töltöget a kérdező sem, hanem közlekedik.
Elméletben szerintem mindenki tudja hogy hogyan kellene menni a dolgoknak, a gyakorlatban viszont 90%-ban nem úgy megy, nyilván nem az elméleti része érdekli, hanem a gyakorlat, a tapasztalatok. Ezért nem értünk egyet veled. :)
Az hogy okoz-e baleseti kockázatot az megint csak emberfüggő, ha az átlagos (birka) mentalitású sofőrt vesszük, akinek az utolsó pillanatban jut eszébe hogy jaj, ezért megbüntethetnek (holott teljesen szabályosan átférne még), és vészfékez (ráadásul pont rájuk jellemző az index nélküli sávváltás, záróvonalon áthajtás) akkor igen.
Ha egy összeszedett, odafigyelő sofőrről van szó, aki figyel a környezetére is, és GONDOLKOZIK, akkor nyilván nem.
Csak sajnos a második kategóriából van egyre kevesebb.
Nagyjából ennyi lenne, azthiszem eléggé kifejtettem a nézeteimet. :)
Szal itt szó volt a kamionokról. Én nem kamiont hanem traktort vezetek,és elém aztán tényleg gyakran bevágnak. Akkor látod mennyi erőszakos,béna,nem figyelő sofőr van minél lassabb járművel mész. Én tudom. Van olyan köcölle,ami 5 tonna,és fékezetlen. Azért az lök előre. Számtalanszor előfordult már hogy közeledtem a lámpához,és az utolsó pillanatban bepréseli magát közénk valaki,úgy hogy majd kitaposom a féket a kabinból,hogy az 1500 kg orrsúly be ne nézzen a hátsó ablakán,és hidd el ha nem "vág be" bőven lelassítok az álló autó mögé. Nevetséges,de 35 km óráról beszélek. A rakott pótkocsit,vagy akár kettőt nem is említem.
Azért tartok egy kicsit,mert eddig azért át-átcsusszantak a sárgán,de ez most lehet változik. És hasonló a helyzet ahhoz amit leírtam. Az pedig gyakorlat.
Arra próbálok rávilágítani,hogy pont azért,mivel én nem megyek úgy ahogy kellene,ahogy a forgalom tempója megkívánja,az autósok nagy része próbál elhagyni. Ez jól is van,hiszen ki akar egy traktor mellett,mögött vánszorogni,csakhát sokan szabálytalan előzéssel,sávváltással,a másik leszorításával teszi ezt..
Na jól elkanyarodtam. De ezt le akartam írni.
Én a féket leggyakrabban csak a féklámpa miatt használom, amúgy kigurítás, meg motorfék. Jópárszor bizony én is átcsúsztam a sárgán, amikor már kezdett pirosodni. Mivel korábban nem volt szokásom hirtelen fékezni, nem is igazán szoktam nézni fékezés előtt a tükröt (igen ez rossz szokás), mert ha valaki nem egyből a seggemben jön, akkor képtelenség hogy nekem jöjjön. Mostantól viszont rá kell szoktatni magam hogy kb. többet kell a tükörbe bámulni mint magam elé...
Az érthető hogy a szabályozást miért hozták, az is érthető hogy pénzt akarnak lehúzni az emberekről. De akkor inkább emelték volna meg a gyorshajtás díját, mert gyorshajtani nem lehet véletlen, illetve abból nincsen baj ha nem hajt valaki gyorsan. Abból viszont van, ha esetleg nem néz a tükörbe, de satufékezik.
És nem is kell itt feltétlenül teherről meg bevágásról beszélnünk. Meg lehet nézni a városban még autók között is a legritkább esetben tartják a követési távolságot, gyakorlatilag soha. Ha megpróbálod tartani, már tolnak is le, vagy vágnak be eléd (tudom mert próbáltam).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!