Nem lehet átmenni a sárga lámpán?
Néztem egy büntetési táblázatot amelyben (talán áprilisban lép majd életbe) 100 ezerre büntetik a pógárt ha átautózik a piroson. És ugyanúgy 100-ezerre ha a sárgán. A sárga minden előzmény nélkül vált zöldről, tehát ha féktávon belül vált, akkor átmentem a sárgán ergo 100 ropi bünti. Most akkor mi van??
Régebben nem volt ilyen mizéria a sárga kapcsán, figyelmeztetett a pirosra, (taxis zöld) és a népek boldogan áthajtottak rajta. Nem is hallottam róla hogy vkit büntettek volna (régebben) a sárgán áthajtás miatt. Azon kellett csak igyekezni hogy ne pirosodjon be. Módosították a kresszt? Vagy mi a manó??
ha már sárgára vált
akkor nem taposhatsz a gázra
hogy na még átcsúszok
Utolsó: jogos, ott a pont.
Lesznek ebből még szép balesetek, de mindegy...
"A sárga minden előzmény nélkül vált zöldről, tehát ha féktávon belül vált, akkor átmentem a sárgán ergo 100 ropi bünti. Most akkor mi van?"
Az van, ogy a bizonyításhoz videofelvétel, vagy legalább három fénykép szükséges (A két hatósági szeély a bíróságon kizárható).
Tehát egy kép amin látszik, hogy féktávon kívül vált a lámpa, egy amikor elhaladsz alatta, és egy amikor áthaladtál. Így teljes bizonyossággal megállapítható, hogy féktávon belül kaptad, vagy nem.
No megint lepontozott valaki, aki képtelen szöveget értelmezni. Sima ráfutásra írom, hogy akkor nem tartott féktávot. Nem kell halandzsázni bevágásról, egyebekről, mert az egészen más helyzet.
A nagy jármű nagy féktávja: szintén tudatlanságról árulkodik a beíró, de azért engem lepontoz. Köszönöm szépen. A féktáv az nem egy fix érték. Két másodperc követési távolságot kell tartani legalább. Ez 50 km/óra esetében 27 méter. De még 1 másodperc is több, mint 13 méter. De! Ha az én járművem adottságait, az útviszonyokat, egyéb körülményeket figyelembe véve a sima fékezéshez teljes megállásig 30 méter kell, akkor 30 méterrel mehetek csak a másik előtt. Ha 3000 méter, akkor 3000 métert kell tartanom.
Ehhez képest tessék hülyének nézni a korrekt választ adót.
A teherautót nehezebb megállítani. Igaz. Éppen ezért szól a vezető jogsija teherautóra és nem talicskára. Tudnia kell ezt, s ennek megfelelően közlekednie.
Ok nélkül nem szabad satuzni. De még egy ilyen látszólag vagy valóban indokolatlan vészfékezés esetén is a ráfutó a hibás. Ugyanis az ő szempontjából a valódi vészfékezés esetén sem futhat rá a másikra. A másik esetleges vagy vélt szabálytalansága nem mentesíti a saját felelőssége alól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!