Miért mennek a teherautósok 60 km/h-val a 90 km/h maximális megengedett sebességű külterületi utakon?
Szerintem indulj el előbb. Olyan meg nincs a gyakorlatban, hogy a 60-al ballagó teherautó/kamion mögött 1 km-es sor van. Olyan sincs, hogy egy 60 haladó teherautót nem tudsz megelőzni SZEMÉLYautóval. Csak ha van 3-4 birka, aki nem tud előzni... Amúgy örülök, hogy ez az összes problémád az életben.
Évente 50+ ezer km-t vezetek. Évente kb 3-4-szer sietek, olyankor van hogy 120-al is megyek. :-O Heti rendszerességgel autózok el 200 km-el arrébb. Ha utol érek egy teherautót, ami 85-el ballag, akkor áldom a sorsom, lemaradok mögötte egy mindenki számára kényelmes távolságra, aztán döngetek vele együtt a falvakban is 70-el. ehe ehe :D Letakarítja a bicikliseket, a gyalogosokat, lezavarja a felezőről a szembe jövőket, én meg élem világomat mögötte. Apámmal ilyenkor is beszélgetünk. Ha meg egyedül vagyok, rádiót hallgatok. Nem stresszelek rajta, ha nem tudok 90-100-al menni. Dombóvár Szeged útvonal 10 éve heti 1-2 alkalommal 90%-ban 3 órás út. Néha 2 óra és 45-50 perc, ha éjjel megyünk. Szar időben, télen, rossz viszonyok között 3 óra és 30-40 perc. Akkor mi a tökömnek sietnék? Teljesen fölösleges.
Amúgy volt egy Alfám, mentem vele 50 ezer km-t... Na, azzal nem közlekedtem ilyen komótosan. Isteni szerencsém van, hogy egyszer sem fogtak meg gyorshajtásért. 130-140 volt az átlagos utazó sebességem. Sosem panaszkodtam, hogy feltart valaki. Ha ő nem siet, hát ne siessen, majd megelőzöm.
20. hozzászólónak: na ez az amit csak sejtettem, de így minden érthető... jó, hogy leírtad ilyen részletesen.
21. hozzászólónak: Azért mert Te nem találkozol a kérdésben szereplő esettel, attól még lehet ilyen, pl. az 51-es főút. Rengeteg kanyar, előzni tilos, és folyamatos szembe forgalom reggel és délután. Ilyenkor ha valaki 60-nal vezeti a sort, több mint 1 km-es kocsisor lehet mögötte, mert nagyon kevés vagy nincs alkalom az előzésre.
Továbbá honnan veszed, hogy ez az összes problémám????
Itt is látszik mennyire hiányzik az objektivitás és az empátia az emberekből: évente 50+ ezer km-t vezetsz és 3-4-szer sietsz, és ezért más se siet, sőt senki. És aki nem tud bármi okból hamarabb elindulni és az év összes munkanapján siet azzal mi van?!
Ez tetszik a legjobban: induljak el előbb (holott nem írtam hogy elkések emiatt). Ez a leghasznosabb válasz :-D
Kedves kérdező, nem szeretem, mikor részletekben akarják megcáfolni a mondandómat. Az én kommentem egy szerves egész, amiben azt is elmagyaráztam miért teljesen felesleges sietned. 10 év alatt cirka 800 alkalommal mentem el Dombóvárról Szegedre, és vissza. Dombóvár, Hőgyész, M9-es, Baja, 55-ös, öttömösi út, Ruzsa, Bordány, Kiskundorozsma útvonalon. Ebben aztán van minden, mint a búcsúban. Ebből a 800 alkalomból legalább 700-szor 3 óra alatt értünk le +-5 perc. Ezt a hagyományos 80-90 és 50-es átlagokkal. Aratási szezonban, illetve télen, rossz körülmények között ez az idő megnő 20-30 perccel. Fél óránál még sosem volt több a menet idő. Van egy ismerős, Ő megy mint az állat mindenhol. Tud faragni 20-30 percet hozzánk képest. Lássuk csak. 20 perc kb egy kiadós sz*rásra, vagy mondjuk egy gyors reggelire elég. Ezért érdemes tolni neki? Szerintem nem. Hangsúlyozom, 200 km-es távról van szó.
Járok egy rövidebb útvonalon is: Dombóvár-Pécs. Ha nem nagyon bumlizunk be a városba, akkor mondjuk 45-50 perc a menetidő. A többi már azon múlik, hogy a városon belül hova megyünk. Ezen a 45 percen kemény gyorshajtással, falvakban 70-80, lakott területen kívül 140 és felette, amikor lehet. Na, ez kb 10 percet hozhat a konyhára. De ehhez tényleg nyomni kell. Ez saját tapasztalat. Számtalanszor előfordult, hogy az Alfával átverekedtem magam a 8-10 "tötymörgőn", mentem mint az állat, aztán a városban meg ugyanez a kocsisor utolért a lámpánál.
Elárulom a titkot. Rengetegen vagyunk az utakon. Te nyomhatod ahogy akarod, az időd nagy részét akkor is valaki mögött fogod tölteni. Van még egy titok. A lakott területek. Durva becslés, legyen mondjuk 10 kilométerenként egy falu. A falvak többsége, ha átmegy rajtuk a főút, nagyjából 3 km hosszúak. Ha 100-al mész nagyjából 6 perc a következő lakott terület tábla. A falun 50-es átlaggal áthaladva kell legalább 4 perc, mire átjutsz. Tehát a hiedelmekkel ellentétben az időd egy jelentős részét lakott területen autózva töltöd. Ezzel ismételten csak csökken a gyorshajtás jelentősége. A kettő együtt meg kiadja, amit én már szeged felé 800, Pécs felé meg vagy 500 alkalommal megtapasztaltam. Akárhogy tolod neki, jelentős idő előnyhöz nem jutsz. Cserébe sokkal többet kockáztatsz, több üzemanyagod fogy, és az autód is jobban kopik.
Végül pedig egy személyes jó tanács. Ha az életviteled miatt neked minden nap sietned kell, akkor sürgősen változtass, mert nem lesz jó vége. Az általam említett kolléga például megölt egy gyereket, mert azt hitte, hogy a többiek balf*szok. Nem lehet büntetlenül minden nap gyorsan hajtani. Előbb utóbb úgy is ráfutás lesz belőle. Jobb esetben csak te patkolsz el, vagy nyomorodsz meg. Szerintem nincs értelme. Mindezt úgy mondom, hogy van 50 ezer km ALFÁS km a hátam mögött, és soha nem voltam baleset közelében sem (uhh, pedig néha tényleg állat módon mentem...). Szerencsém volt. Lehet, hogy pont az 51 ezredig km-nél patkoltam volna el.
Kedves 25-ös: nem cáfolt meg senki semmit, részletekben sem. Csupán teljesen elviszed a témát más irányba, alap nélkül.
Nem írtam hogy gyorsan hajtok, hogy állandóan sietek, hogy nem tartom be a közlekedési szabályokat, stb. Nem is értem honnan jönnek erre a személyes jó tanácsaid.
Nagyon egyszerű a kérdés alapja: teszem azt mindenhol a maximális megengedett sebesség közelében kívánok közlekedni, szabályokat betartva, és meg akartam érteni, hogy a kérdésben szereplő eseteknek mi az oka. Ennyi, nem több.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!