Miért mennek a teherautósok 60 km/h-val a 90 km/h maximális megengedett sebességű külterületi utakon?
Okostojáskodónak: Persze tudom, hogy 70-nel mehetnek, a kérdésben szereplő 60 pedig kevesebb mint a max 70....
Ugyanakkor egyúttal gondoltam a kisteherautókra is, amik mehetnének 90-nel is.
Én megértem a fuvarosokat is, hogy nehéz sorsuk van, ugyanakkor őnekik meg meg kellene érteni a mögöttük cammogókat, hogy kora reggeli időszakban, munkába menet nagyon bosszantó és önző dolog az ilyen.
#5 "3. spórol a köcsög, az ilyet el kéne tiltani a vezetéstől "
Hát nem tudom, ha mondjuk neked kéne teletölteni egy ekkora teherautó tartályát mit szólnál hozzá....Inkább az ilyen köcsögöket kéne eltiltani mint te...
Kedves Agytörzsi prof!A 15. hozzászólásom 3. sora így kezdődik:Én megértem a fuvarosokat... Erre Te ez után írod, hogy nekem kellene megérteni... Olvasd el figyelmesen a hozzászólásokat és akkor biztos sikerül bárkit helyretenned.
Köszi a hasznos válaszokat mindenkinek.
"Hát nem tudom, ha mondjuk neked kéne teletölteni egy ekkora teherautó tartályát mit szólnál hozzá....Inkább az ilyen köcsögöket kéne eltiltani mint te..."
Na szóval, én kamionozok, kicsit átlátom a helyzetet. És te?
Alap szituáció: Van egy sofőr, kevesli a fizetését. Ha 60-70nel baktat, akkor eszik neki a kocsi 28-29-et átlagban, leadja 32 literrel. A sofőrnek marad 100-on 4 liter gázolaj, megy napi 400km-t, az napi 16 liter, 10 nap alatt 160, 20 munkanap 320, dolgozik 23 napot mondjuk. Leszívja, eladja 300ért, 96 000 FT/hó. ÉS akkor még nem brutálisan spórolt.. A főnök örül, mert bőven jó még a fogyasztás( mivel az APEH normája vegyesben valami 43-45 liter körül van egy nyergesnek, a fuvarozó még kénytelen számlát venni, hogy kihozza a kocsit normára, és visszakapja a lehető legtöbb áfát, és üzemanyag árkompenzációt. Egyszerű példa, kis cég, 10 autó, havi tankolás 10-11 millió. Ebből visszakapja az áfát, ~2 420 000HUF. Ha a fent leírt módon beadaja az APEHnak fiktív számlák segítségével, hogy ~14,7 milláért tankol, akkor 3 240 000 Forint áfát kap vissza( + a gázolajár kompenzációja), az havi 820 000> évi 9.8 millió nettó. A számlákért fizet 1,5 gurigát és marad neki karácsonykor 7.3millió zsebben. Mindenki jól járt. Most őszintén melyiket sajnáljam?
2.eset: Nem nevesítem ( de ki lehet találni S**R üzletlánc). A sofőr be van jelentve minimálbérre. Mindegyik baromi lassan jár, még autópályán is. Azok a szép új Scaniák visszafelé 1 tonna göngyöleggel baromi sok gázolajat meghagynak. A sofőr úgy kapja a fizetését, hogy megkapja a minimált, és azon felül a megtakarítást kifizetik neki valamilyen összegben ( persze nem teljes áron ), mivel a megtakarítás jelenleg full adómentesen adható. Beszéltem egy két pilótával, a fizetés nettó 74 000+ a megtakarítás 160 000. Ami után egy qrva forint adót nem fizet senki. A sofőr úgy-ahogy jól jár. Sztem a könyvelők is kiokosítanak valamit, ha mást nem havi 100-160 000 forint szja/tb/nyugdíj stb. járulékát ( ha valaki pontosan tudja ez hány % akkor megoszthatja ) és ezt szorozd mondjuk 100 gépkocsivezetővel. Itt is baromi jól jár valaki, mi meg kullogunk előzni tilos idején a s**ros kocsi mögött 65-tel Nyíregyházától a bagi partig ( ott van az első kapaszkodósáv, ahol tudunk előzni) 225km-t.
Nyugodtan köcsögözhetsz, de nekem van valamennyi rálátásom ezekre a dolgokra, nem sajnálom őket. Főleg azt aki tankolja az autót, mit olvashattad annak marad a legtöbb a zsebében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!