Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért mennek a teherautósok...

TailorM kérdése:

Miért mennek a teherautósok 60 km/h-val a 90 km/h maximális megengedett sebességű külterületi utakon?

Figyelt kérdés
Gyakran tapasztalom, hogy jóval lassabban mennek a teherautósok, mint ahogy az útviszonyok meg a szabályok megengednék és nem törődnek azzal, hogy sok kilométeres sor araszol mögöttük, előzni meg sokszor nem lehet vagy a forgalom vagy az útviszonyok miatt. Nem hiszem el, hogy ennyi lenne a maximális sebessége ezeknek az autóknak, inkább a spórolás az oka, ugye?
2012. febr. 28. 15:31
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt nem biztos, hogy minden teherautó képes lenne teljes terheléssel tartósan 90-et menni. Nem csak a KGST-őskövületekre gondolok, egy '90-es évekből származó nyugati csoda is eléggé ramaty tud ám lenni, ha évekig nem karbantartják. Vagyis lehet, hogy még elérné a 90-et a végsebesség, de nem szeretné a sofőr rövid úton megölni a motort azzal, hogy folyamatosan padlógázon hajt vele.

Aztán ugye ott a nagy úr, a spórolás. Ebben a sebességtartományban már kb. a haladási sebességgel négyzetesen változik a közegellenállási erő. 90 km/h-nál tehát 2,25-szor nagyobb légellenállást kell leküzdenie a nem éppen áramvonalas formájú dobozautóknak, mint 60-nál. Olyankor meg valamivel többet fogyasztanak.

2012. febr. 28. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 anonim ***** válasza:
A szabály 70-et enged nekik okostojás.
2012. febr. 28. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 anonim ***** válasza:
Sofőrfüggő. 5-ös úton láttam már magyar sofőrt a legnagyobb nyerges vontatóval és persze a hozzátartózó legnagyobb-leghosszabb utánfutóval 120-al repeszteni. Persze az lehet üres volt, kitudja. Engem is idegesítenek. De ugyanígy a buszosok is
2012. febr. 28. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/29 anonim ***** válasza:

Lehet az útviszonyok,és a rakomány miatt nem mer többel menni.. Például egy ömlesztett gabona rakomány is meg tudja rendesen rángatni a kocsit. Nemrég egy disznókat szállító kamion borult fel egy kanyarban,vajon miért?

Ha már itt tartunk,a traktorok még ennyivel sem mennek..

2012. febr. 28. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 anonim ***** válasza:

1. lehet 60as tábla volt

2. amúgy is csak 70km/h a megengedett ( autópályán 80km/h)

3. spórol a köcsög, az ilyet el kéne tiltani a vezetéstől

4. azt nem tartom valószínünek, hogy nem megy többet

5. azt megnézném, amikor valaki ezzel kilóhússzal rombol az 5ösön: [link] ( meg a kedves hozzászóló honnan tudja, mi a vontatóhoz kapcsolható legnagyobb pót? elkérte mindkettő forgalmiját? :P )

2012. febr. 28. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 anonim ***** válasza:

Valóban, hülyén fogalmaztam, bocsánat. Szóval a mindennapokra gondolok, hogy melyik a legnagyobb kamion, amit lát az ember egy átlagos napon. Szerintem ilyen:


[link]


És ilyen volt, amit az 5-ös úton 120-al ment. Nem Wabers, valami más, de ugyanilyen kamion volt.

2012. febr. 28. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/29 anonim ***** válasza:
Ne vedd komolyan, csak kötözködtem :) Igen, a sima kamiookban meg lehet oldani, a sebességhatároló kiiktatását, és akkor ( üresen ) 140-160km/h-t simán ki lehet belőlük hozni :)
2012. febr. 28. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 anonim ***** válasza:
egy biztosíték eltávolítása és már a tiltás ki is van kapcsolva ,de a tahográf az viszont karcol!!!! 70 és a hatvan között fogyasztásban nincsen spórolás , de az árú az lehet ,hogy igényli a lassabb sebességi fokozatot esetleg törik az árú,vagy borul de kaszálni is képes! aki meg a lassún haladó teher autót fikázza na az a köcsög!! de mennyi B kategóriával vezethető kis teher autó megy 60 nal ,a felező vonalra fel ragadva ,hogy ketyegjen a munka idő!inkább ezeket vesézhetnétek!
2012. febr. 28. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 anonim ***** válasza:
Anyáááám. Ez komoly? Igaz, hogy azért mennek lassabban, hogy a munkaidő jobban menjen és kevesebbet kelljen dolgozni? Ez azért milyen már.. Takarítónőknél szokás, hogy üldögélnek, cigizni, meg mittomén, hogy menjen az idő, de kevesebbet kelljen dolgozni, de egy sofőr miért csinál ilyet? Az úgyis csak vezet.. Mondjuk oké, hogy kevesebb út, kevesebb kockázat, de, hogy a felező vonalas ragadás miért van, na azt végképp nem értem.
2012. febr. 28. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/29 anonim ***** válasza:
59%

Meg lehet oldani, hogy a tachográf ne húzzon többet, mint amennyit a sofőr akar, sőt azt is, hogy pihenőt húzzon :)


Utolsónak:

dolgozunk egy elég nagy cégnek. Ha megcsinálsz egy fuvart azt kifizeti rendesen. Ha rögtön utána megcsinálsz mégegyet akkor arra nem fizet semmit. A főnök se kap lóvét , és én se. De dolgoznál napi +5-6 órát ingyen?

Ha elhúzod a két fuvart 16 óra fölé ( a max amit egy sofőr dolgozhat egy nap az 13 óra! ), akkor kifizet másfél fuvardíjat! Nem kettőt, másfelet. Érdekes nem ? Ez Magyarisztán.

2012. febr. 28. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!