Ha elém ugranak, lépnek, akkor honnan tudjam, hogy fékezzek, és vagy lerántsam a kormányt?
Még friss jogsis vagyok. Mondták, hogy van ez a féktávolságon kívűl/belűl dolog, de nem fogott meg annyira.
Most ha van egy ilyen szitu, hogy megyek valahol, és kirohan elél egy gyerek, kutya, vagy erdős utakon, lakott területen kívűl egy vad elém megy, akkor mit vcsináljak?
Oké, hogy megpróbálom kikerűlni, de és fékezek, de ez mennyire helyes megoldás?
Elég sok balesetet látok, hogy félre rántja valaki a kormányt, és ripityára töri a kocsit az erdőbe, vagy a szántófölden.
Most mikor járók rosszabbul, melyik a kissebbik rossz?
Elütök egy szarvast, őzet, a kocsi eleje szét törik, és az állat meghal, vagy félrekapom a kormányt, és bemegyek az erdőbe.
Akkor megint csak összetörik a kocsi.
Vagy ha egy kutya elém rohan egy utcából. Akkor elütöm, meghal, vagy félre rántom a kormányt, és a háznak, vagy a padkának megyek.
Az ilyen helyzeteket nem lehet előre megmondani?
Ezt abban a pillanatban kell eldöntenem?
Sok tényezőtől függ.
először fékezni kell aztán ha nincs rá mód hogy megállj akkor jön az elkormányzás.
Az az alapelv hogy mindíg a kisebbik rosszat kell választani. Például ha egy vadállat szalad ki eléd akkor nyilván nem kockáztatod magad és mások épségét. Gonddolok itt arra hogy belerohansz a szembejövőbe vagy az utasok életét veszélyezteted egy fejreállással.
Ha ember fut eléd akkor is ugyanaz a helyzet.
Tökéletes megoldás nincs sajnos. Válaszd mindíg a legkisebb veszéllyel és kárral való megoldást.
Amíg kezdő vagy,ne menj 50 nél gyorsabban szerintem
Na ezt meg ne próbáld forgalmasabb főuton, sokkal veszélyesebb másokra nézve mintha 120al mennél
Most sok hasznos tanácsot kaptál,érdemes ezeket megfogadni.
Vannak sokan,köztük én is úgy gondolkodtam eleinte,hogy a nehezedő körülmények miatt egyre kevesebb felelősséget tanúsítanak.
Van egy olyan hasznos fogalom,amit nekünk már nem kellett feltalálnunk.Ez pedig a "fékkészenlét".Az utakon a legnagyobb veszélyt a mozgó dolgok jelentik mindenre.Ezért a legkisebb a veszély,ha megállunk.Persze ez nem ilyen egyszerű,de,ha belegondolsz,alapnak jó.
Ezért,amíg haladunk,addig minden pillanatban készülni kell arra,hogy valamiért meg kell állnunk.
Ha betartod az 50-et és figyelsz,nincs az a helyzet,hogy ne tudjál megállni.Zebrát alapból úgy kell megközelíteni,hogy a lábad a fékpedálon nyugszik.Nincs az az idióta,akit ne tarthatnál fel pl. egy gyerkőc élete kockáztatása árán.
Ha főúton mész 90-nel,akkor már rizikósabb a dolog,de az sem egy nagy sebesség,ott is sok esetben elkerülhetőek a balesetek,ha figyelünk,előrelátóak vagyunk.
Ha balhé van,akkor legelőször meg kell próbálni az autót minél jobban lelassítani.Ha nem tudsz megállni,akkor manőverezni kell.A kormányt nem rántjuk el!!!Olyankor a legnagyobb az esélyed arra,hogy balesetet szenvedsz.Ez a próbálkozás annyit ér,mintha behunynád a szemed.Többet nem.
Szóval,ha ezen szeretnél csiszolni,akkor ritkán hajts gyorsan.Meg fogod látni,hogy a megoldás mindig helyzetfüggő.
Remélem nem untattalak:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!