Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mekkora balesetet okozhat?

Mekkora balesetet okozhat?

Figyelt kérdés
A felelősségtudatom fejlődése érdekében tettem fel a kérdést.Szóval,rengetegszer érzem azt autózás közben,amikor 90-nel haladok,hogy csigalassú vagyok,meg,hogy mindjárt kiszállok az autóból,aztán futok mellette.Ez nem azt jelenti,hogy mindig száguldozok,de azért néha ebből fakadóan taposom a gázt.Ugyanakkor rengetegen meghalnak balesetekben az utakon,mert nem is tudták,milyen veszélyekkel kéne számolni.Szóval,aki tudja,hogy pl. mekkra baleset lehet abból,ha mondjuk 90-nel a fának megy valaki,vagy frontálisan ütközik.Egyszerűen nem tűnik félelmetesnek,de biztosan nagyon veszélyes.Remélem értitek,mire gondolok...Esetleg példákat tud valaki?Köszönöm!
2011. máj. 4. 22:14
1 2
 11/14 D.O.81 ***** válasza:

Üdv!


Az ütközési sebességet mindig a saját jármű és az ütközőpályán haladó jármű sebességének összege adja meg.

Ha Te 90-el haladsz és szemből adnak neked egy frontális puszit 150-el az egyenlő 90+150 = 240km/h. Azaz ez olyan, mintha te állnál és beléd csapódnának 240-el. Egy 90km/h teljes mértékű szemből (frontális)történő becsapódás túlélési esélye még egy teljesen felszerelt autó esetén is kevesebb, mint 40%. Ez azért van, mert az esetek nagyon nagy hányada részlegesen szemből történő ütközés, mint ezt az első link is mutatja. A teljesen szemből, illetve az oldalirányú becsapódások, már jóval kisebb eséllyel következnek be (viszont sokkal rombolóbbak), ezért a járművek erre kevésbé vannak felkészítve. Másrészt a 90km/h-val történő becsapódás megeggyezik azzal az erőbehatással, mint ha az ember a 8.-ról ugrana fejest a betonba. Ilyen esetekben a légzsák csak azt akadályozza meg, hogy az ember a buráját összetörje, míg a biztonsági öv a járművet ért súlyos erőhatás közben nem fogja tudni feladatát teljesen ellátni, mivel az utastér a merevítések ellenére deformálódni fog, így az öv lazulására számítani lehet.

Másrészt hozzá lehet szokni a korlátolt sebességű vezetéshez, de ez a feltevésem sem mindenkire állítható, ezért azt javaslom az ilyen sofőröknek, váltsanak járművet vagy menjenek el rallizni. Járműváltásnál olyan járműre gondoltam, mely alul motorizált, így "lendület jármű" jellege lesz (mint a skoda 100-as sorozat).


Eseménymentes vezetést!

2011. máj. 5. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

Úgy van ahogy az utolsó írta.

Ezért nem szeretek főutakon ill. mellékútvonalakon menni.

Autópályán lehet neki nyomni,mert van bőven hely ill. szembeforgalom sincs + akik egyirányba mennek veled azok is tartják a minimum 120-130as sebességet..na most lehet számolni.:

160-al mész a pályán,kijönnek eléd 120-al..az még mindig csak 40km/h különbség és gyakorlatilag csak a kocsit töröd össze.

Viszont ha városban még ha csak 40-el is mész,de frontálisan ütközöl egy olyannal aki 50-el jön,az már 90 (!!) km/h...azaz olyan mintha pályán 130 + 220-al puszilnátok meg egymást.

2011. máj. 5. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Téves a biztonságérzeted az autópályán. Ha kijönnek eléd 120-al, miközben 160-al tolod a belsőben (felteszem, Németországban! ;) ), akkor a különbség ugyan csak 40 km/h a két autó ütközésekor...


... de ettől alsó hangon is kisodródsz, rosszabb esetben keresztbe állsz, feldob a szaladkorlát, vagy ijedtedben csak satuztok...


... és a pályaberendezések és közted már nem csak 40 a különbség, mint ahogy a hátulról a balesetedbe rohanók is lényegesen gyorsabbak...


Lehet ezt szépíteni, de ilyenkor nincs esély a túlélésre, és jó eséllyel valakit magaddal viszel és hátrahagysz egy nyomorékot.


Aki volánhoz ül, fél lábbal a börtönbe, fél lábbal a sírba lépett.

2011. máj. 5. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 A kérdező kommentje:
Hát én mindenkinek nagyon köszönöm,amit megosztott itt.Nagyot fordult bennem a világ.Tényleg megértettem,mennyire fontos az önuralom.Hála a mérnököknek,manapság már olyanok az autók,hogy 90-nel egész könnyen irányíthatóak és,ha figyelmes és óvatos az ember,akkor ritkán lehet baj.De eközben fontos tudni,hogy már ekkora sebességnél is halálos erőhatásoknak tehetjük ki magunkat egy 4 méter széles eseménytéren.Óriási a valószínűsége annak,hogy meghalhatunk.Megmondom őszintén,én imádom a sebességet és az autóvezetést,de a mérleg másik karján ott vannak a lehetséges következmények.És akkor már annyit nem ér.Vagyis ér,de nem közúton.Azt hiszem megpróbálok inkább amatőr autóversenyeken jeleskedni.Mégegyszer köszönöm mindenkinek!
2011. máj. 6. 21:39
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!