Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » MÁV miért szüntette meg a...

Arpi1969 kérdése:

MÁV miért szüntette meg a "dudálást" az átkelőknél? csendben jönnek a vonatok, semmi nem hallatszik, néma gyilkosok. de a sajtóban a gyalogosokat hibáztatják

Figyelt kérdés
de ha az én biciklimen nincs csengő a rendőr megbírságol azonnal. a MÁV-nak még csengője sincs hogy jelezze a csendben, de ezerrel közeledő vonatot. viszont jó a PR és sajtó kapcsolatuk, a MÁV sosem hibás semmiért. és nem dudál, ez az új szabály egy idő óta. némán gurulnak lendületből a kisvárosi állomás felé. tavaly egy autót vágtak ketté (keszthely) két gyerekkel együtt, most ma is valami hasonló történt, de nem csodálkozom, gumibakon van a szerelvény a futóművön, némán gurulnak, még egy villogó jelzőfény sincs ami figyelmeztetne, csak egy fehér tompított lámpa van a vonaton, ami pont olyan minha egy autó jönne

#MÁV #hang és fényjelzés teljes hiánya a vonatoknál
ma 16:10
A kérdező szavazást indított:
a MÁV a felelős a sok balesetért
a MÁV nem lehet felelős semmiért
5 szavazat
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
83%

Kedves kérdező!

Nem követem a MÁV-val kapcsolatos törvényi, rendeleti és egyéb változásokat. Nem is dolgom.

Kb. 1 km-re lakom a vonattól, de zárt ablakok mellett is jól hallom a kürtjelzésüket. Nem hiszem, hogy voltozás történt volna, de nem tárom ki.

Viszont a kereszteződés előtt BIZTOSAN VAN három, kettő, egy csíkos tábla, és biztosan van andráskreszt is. Ha nincs fénysorom, félsorompó, akkor is eléggé észrevehetők ezek a táblák.

Ám, ha semmit, de semmit nem vettél észre, azok a párhuzamosan ledobált vasdarabok csak feltűnnek. Vagy nem?

A vonat elején pedig három darab nagy fényerejű lámpa van, a végén kettő vörös.

És igaz, hogy amikor már enyhén remeg alattad a talaj (és ha van), zizeg a felsővezeték, és mindezek neked kevésnek bizonyulnak, akkor kérj pártfogót, mert nem vagy képes önállóan létezni.

ma 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
75%

Ha minden vonat dudálna egy kereszteződésben ott zavarodnának meg a lakók.

Feltűnő jelenség, ha jön egy vonat. De KRESZ szerint amúgy is meg kell győződni az áthaladás előtt, hogy tényleg nem-e jön semmi, mert lehet hibás a jelző készülék.

A vonatnak meg elsőbbsége van. Baj esetén se tud megállni.

Amúgy a legtöbb baleset is úgy történik, hogy már villog a piros, még esetleg a sorompó is lent van, de azért még valahogy próbál átmenni. Ezen mit változtatna egy kűrt szó??

Ha nem fogja fel, hogy több tonnányi fém robog ott a síneken, akkor egy hang jelzés ezt már nem befolyásolja.

ma 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

Hányok a kommentektől. Lehet vasutasok, azért is találtak ide egyből.

Videó kéne a keszthelyi paviloni átkelőről. Akkor talán nem tudnák letagadni amit írtál.

ma 16:49
 4/13 A kérdező kommentje:
az előbb "3"-as csak idéztem egy helybeli ismerősöm véleményét
ma 16:50
 5/13 anonim ***** válasza:
Engem arra tanítottak, hogy nézzek körbe, ha át akarok menni az úton/sínen, bárhol. Az autós is hibás, ha megy 49km/h-val városon belül és elüt, holott a másik átengedett vagy én? Nem egyszer csak azért nem ütöttek el, mert zebránál sem léptem le, de az autos sem 50-nel jött... Szóval, ha gyalog vagy, ráérsz körbenézni, nem a telefont nyomni. Ha biciklin ülsz, told át, ha kocsival vagy, meg kéne állnod, meggyőződni, hogy nem-e érkezik szerelvény, mivel a kreszben is benne van, hogy a fehér pislogás csak azt jelzi, hogy működik a berendezés, de nem azt, hogy nem jöhet szerelvény. Egyébként dudálnak, ma legalább 3x hallottam, hogy dudált a járat Bácsalmásnál (vagyis Bácsalmás határban, de lehet, hogy a szerelőknek szólt)
ma 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Ahol indokolt, ott a mai napig kürtölnek. Konkrétan ki is van téve az utasítást adó tábla.
ma 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Erre gondolsz?


[link]


Mi a gond itt?

ma 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Végig olvastam a kérdést, hogy tényleg érdemben lehessen beszélgetni, majd az utolsó mondatnál rájöttem, itt lehetetlen lesz.

“ ami pont olyan minha egy autó jönne”

A síneken, hogy a francba jönne egy autó? Tényleg valaki nem tud megkülönböztetni egy több száz,ezer(?) tonnás vonatot és járműtől?

Elnézek balra, elnézek jobbra és 5 ha szabad mindkét irányba a vasúti sín, átmegyek. Ha csak a kétsége felmerül, hogy biztonságosan, kényelmesen át tudok menni a vonat előtt amit látok, akkor szépen megvárom azt a 3 percet amég elhalad a vonat.


Biztos vagyok benne, hogy ki tud alakulni olyan helyzet, ahol még aki hibázott sem róható fel részére a baleset bekövetkezése.

De az, hogy egy gyalogos nem vesz észre egy közeledő vonatot, az nem tartozik ezek köze.


Egy átlag embernek fel kéne fognia azt, hogy rá a legveszélyesebb a közlekedés. És a közlekedésbe beletartozik a setálás is. A vonat nem tud megállni egy gyalogos miatt, nem is kell, ezért kell a gyalogosnak.


Megtudod mondani melyik átkelőröl beszélsz pontosan? Google térképen meg lehessen találni.

ma 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Szerintem a 7.-ben mutatott hely. A labirintus nem véletlen.

A mutatott pozícióban legfeljebb a fővágányom közlekedő gyors lehet kérdéses, de nyíl egyenes a pálya. A másik irányban is az, és csak az egy szem fővágány van.

ma 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
53%

A mutatott helyen mondjuk én paráznék a mozdonyvezető helyében, mert nagyon közel van az átjáró az állomáshoz. Ha sok vonat áll bent, plusz még érkezik is, akkor el tudom képzelni, hogy olyankor átvágnak a vonat előtt. Szimplán azért, mert vannak birkák, akik csak követik a másikat és nem veszik észre, hogy közben elindult egy vonat. Nem segít az sem, hogy Balaton környéke, így a nyári csúcsszezonban feltehetően tömegek járkálnak ezen a helyen. Az meg már nehezen áll meg, pláne, hogy hivatalosan a váltón nem is szabadna megállnia, tehát ha már elindult és megáll a mutatott átjáró előtt, akkor papírozni kell, hogy miért állt meg a vonattal a váltósor felett.


Ritka bunkó paraszt a kérdező, de az tényleg igaz, hogy ha valahol, akkor itt indokolt lenne a kürtölés a vonatok indulásakor. De eleve annak a tőgyét kéne húzogatni, aki betervezte ide ezt az átjárót, miközben pár száz méterrel odébb van egy másik is.

ma 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!