Támogatnál ilyen korlátozást a kezdő autóvezetőkre?
Egyébként senki ne próbálja nekem bemagyarázni, hogy egy friss jogsis alatt teljesen mindegy a 70, 100, 1500 lóerő. Szóval egy friss jogsis alatt nem kockázatosabb 500 lóerős 3 tonnás autó, szemben egy kb 100 lóerős átlagos autóval? Aki ezt állítja, az szimplán hülye.
Igen, mindegyikkel lehet balesetet okozni, de annak esélye és várható súlyossága nem mindegy.
13:23 Így van, de egy jogalkotó nem tudja személyre lebontani melyik 17 éves aki képes felelősen vezeti. Ellenben vannak nagyon szép statisztikák, ahol kijön a fiatalok veszélyesebb volta:
"mindössze 16 százalékát okozták a 65 év felettiek 2022-ben....A 30 év alatti sofőrök a balesetek 29 százalékáért felelősek, 31-45 között 27 százalékra csökken az arány, míg 46 és 60 év közöttiek „csak” 25 százalékban tehetők felelőssé a személyi sérülésekkel járó balesetekért."
1. Számít az életkor, //ezt jogalkotó, biztosító, bárki könnyen tudhatja egy személyről
2. Számít a vezetési tapasztalat, //Közvetetten a jogosítványszerzés idejéből lehet megsaccolni. Persze vannak kivételek, de a régebbi jogosítvány mögött egy tapasztaltabb sofőr van.
3. Azért az sem mindegy, hogy milyen autóról van szó.
"Mert miből gondolják, hogy az illető a jogsi megszerzése után azon időperiódus alatt rendszeresen vezet?"
Nem gondolják. Azzal viszont tisztában vannak, hogy a friss jogsis még nem vezetett.
"És akkor meg hol gyakoroljon az 1 vagy 2 év alatt?"
Hát ne egy üzleti célú autón... :D
Nem gondolom,hogy ezek bevezethető és tartható szabályok lennének.
Akinek pl se kutyája,se macskája,se családját,az kinek az autóján,avagy kivel gyakoroljon?
Nekem nincsenek már szüleim,csak barátaim,akik míg csináltam a jogsit,végig támogatták és mondták,nyugodtan gyakoroljak majd velük, átadják a volánt.
Most még nyár óta megvan a jogsin,egyetlen egy barátommal tudtam elmenni 1x másfél órát vezetni,azóta senki sem ilyen nagylelkű már érdekes módon. Keresem a tökéletes autóm,csak egyelőre nem találom.
Egyébként megértem,mert én is feltenem egy kezdőtől az autómat.
Arra reagálva meg,hogy legyen rutinos motoros a friss jogsis mellett - engem speciel csak feszelyez,ha ott ül valaki mellettem akinek bizonyítanom "kell", akinek megvan már a rutinja és akaratlanul is belém köt ha netán lefulladok,lassan indulok el,betartom a szabályokat,óvatosan megyek be egy körforgalomba,egy éles kanyarhoz visszaváltok egyesbe és még sorolhatnám. Ha más autójában csinálom ezt, méginkább stresszel a helyzet. Amikor próbakörre viszem a kiszemelt autókat,akkor is félek,hogy nehogy valamit benazzak,amikor még nem is enyém az autó.
Szóval köszi,de nem. Én személy szerint alig várom,hogy egyedül mehessek és gyakorolhassak. És ha 100+ lóerős autóm lesz sem fogok vele száguldozni, ez nem a lóerőtől függ,hanem erettsegtol.
Ha már valamit szabályozni kellene,akkor a jogosítvány megszerzését kotnem szigorúbb szabályokhoz. Benne maradtam kreszes és forgalmis csoportokban és hát elszornyedek,mennyi írástudatlan hisztizik,hogy szabadjára buknak meg a kresz vizsgán és vajon mi lehet a gond.
Na vajon mi.... És előbb-utobb valami csoda folytán ezek is kiszabadulnak a forgalomba és vagiznak majd a 30 éves bmw-kel.
Ez több szempontból is problémás, és aránytalan nehézségeket okoz azoknak a kezdő vezetőknek, akik amúgy normálisan és felelősségteljesen szeretnének közlekedni.
Én inkább a büntetési tételeket szigorítanám bizonyos esetekben a kezdő vezetők esetén, különös tekintettel a gyorshajtásra. Nem feltétlen hatalmas pénzbírságokra gondolok, hanem inkább a jogosítvány ideiglenes bevonására.
A tapasztalatom az, hogy a rutinos rókák jobban el tudják dönteni, hogy hol fér bele egy kis rosszaság, és hol és mikor kell még a megengedettnél is lassabban menni. A frissjogsis vagányok erre általában képtelenek, nem látják előre a potenciális veszélyhelyzeteket.
Na, erről beszélek. 29-es nagyon jól összefoglalta.
A rutinosnak szabad ,,rosszalkodni",mert hát rutinja,ugye? Az vezet jól,aki tudja,hol lehet áthágni a szabályokat. Éppen ezért hajlamos az emberek nagy százaléka belekötni a tanulóvezetőbe,aki az 50-es táblával 49cel megy és nem 60nal,vagy ha nem tapos tövig a gázba,amint zöldre vált a lámpa.
Maradjunk annyiban,hogy nem a friss jogsistól kellene elvenni a jogsit,hanem pont az ilyenektol,akik szerint jajjj egy piciket belefér túllépni a limitet,meg átcsusszanok még itt mert ez még sárga volt,közben már telibe piros. Rohadt frusztráló,hogy letolnak a nagy rutinos rókák indokolatlanul sietve úgy,hogy amúgy szabályosan megyek. Ezért is ne üljön inkább mellém senki. És nem véletlenül nem tettem ki a tanuló matricát sem. Egyáltalán nem segititek az embert beilleszkedni a forgalomba,csak egy céltábla lenne rajtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!