Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerintetek mi lenne a legjobb...

Szerintetek mi lenne a legjobb megoldás a biciklisek előzésére? Beszélgessünk. Többi lent.

Figyelt kérdés

Először leszögezném, hogy nincs semmi bajom a biciklisekkel, sosem volt velük összetűzésem, és mindig igyekszem odafigyelni rájuk.

Azonban, most hogy közeleg a KRESZ módosítás, elképzelhető, hogy ezt is bele fogják venni, a kérdés csak hogy milyen formában.

Nyilvánvalóan ez nem a mi döntésünk lesz, de kíváncsi vagyok, hogy milyen opciók lehetnének, és melyik lenne a legésszerűbb.


1. A bicikliút rendszer áttervezése, bővítése.

Talán ez lenne az ideális, de egyrészt nagyon sok idő lenne, és költséges is. Ráadásul a mostani bicikliutak sem lettek túl jók, és a legtöbb csak azért lett összecsapva, hogy elmondhassák az önkormányzatok, hogy van.

Ahhoz, hogy tényleg járhatóak legyenek, és népszerűbbé tegyék, egy gondos átalakítás kéne, ami hosszadalmas, drága befektetés, és kérdéses, hogy az önkormányzatoknak mennyire érné meg. Továbbá más kérdés, hogy az állam ad-e rá?


2. 1,5 méter törvénybehozása. Kétségtelen, hogy az emberek egy jó része türelmetlen a biciklisekkel szemben, és hajlamosak centizéssel elhaladni mellettük. A jelenlegi KRESZ nem ad meg pontos mértéket, hanem az autósokra hagyják, hogy felmérjék a "biztonságos távolságot", ami miatt büntetni sem tudnak senkit, csak akkor ha már megtörténik a baj.

Ennek van hátulütője, ami az, hogy ha egy olyan helyen járunk, ahol nem lehet megadni az 1,5 méter, akkor torlódás fog kialakulni. A magyarországi másfél méter kampány már küzd a célért, és szerintük nem lehetetlen kikerülni így a bicikliseket, azonban a Vezess.hu már felhozott jó pár példát, ahol hosszadalmas ideig nem lehetséges előzni ekkora távval. A környékemen van egy buckákkal elválasztott útszakasz, ami miatt csak az abroncsok kockáztatásával lehet megoldani az előzést. Ha egy ilyen úton megy egy biciklis, akkor mindenképp torlódás lesz, mert nekik 40 a sebességhatár, és ha nem egy sportbiciklis alkat ül rajta, akkor lehet, hogy kevesebbel is fog menni. Akadályozásnak nem számít, mert ő is csak a a törvény ráeső részét tartja be.


3. Járdára kötelezés. Ahol nincs rendes bicikliút, ott lehetne egy járdaszabály, ami kimondaná, hogy ilyenkor a biciklis a járdán haladjon. Ez az autós forgalmat könnyítené, de a biciklist hozzá kellemetlen helyzetbe, mert a járdák minősége nagyon rossz, és a sok gyalogost kerülgetni is nehéz, főleg, hogy általában még a külön bicikliútra is ki szoktak menni gyalog.


4. Szűk úton, autós elengedésére kötelezés.

A 2. ponttal együtt lehetne alkalmazni. Széles, szaggatott záróvonalas úton legyen 1,5 a kötelező előzési távolság, de ha nincs erre lehetőség hosszabb úton, akkor a biciklisnek kötelező lenne oldalra húzódni és elállni, hogy el tudjanak menni mások gyorsabban. Vannak biciklisek, akik alapból ezt teszik (tisztelet), tehát nem lehetetlen. Azonban ha csak rágondolunk azokra az útszakaszokra, ahol nagy a forgalom, és szűk az út (pl villamos miatt), akkor egy biciklisnek, tíz másodpercenként félre kéne állniuk, ami fárasztó, és lassító számukra. Ha elvárjuk autósként, hogy ne tartsanak fel, akkor biciklisként is el kell, mert ők is ugyanúgy haladni szeretnének.


Az a baj, hogy ezek közül csak az első, ami mindenkinek jó lenne, de azt kétlem, hogy az intézkedő hatalom akkora érdeke lenne, hogy ezt megcsinálják, azt meg hogy gyorsan, álmodni sem merem.


Szerintetek melyik a legjobb megoldás, vagy esetleg van-e más ötletetek, arra, hogy mindkét fél tudjon rendesen haladni, és biztonságban tegyék?


Kíváncsi vagyok autós/motoros, és biciklis szemszögből is a véleményekre. Annyit kérnék, hogy ne veszekedjünk egymással egyik oldalról sem (bár úgy érzem, hogy hiába kérem.).



máj. 29. 10:38
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
0%
#10: Ennek az árnyalásnak semmi köze ahhoz amit írtam.
máj. 29. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:

#1 Nem tudom, milyen oldalra világító fényszóról van szó, de gondolom valami hülyeség, amit írt valaki egyszer. Ebben nincs hülyeség, csak pár elgondolás.


#2 Aki nem olvassa végig, az minek ír ide? Olvasd el és megérted mi a kérdés.


#3 Én is így gondolom, de sajnos az emberek hozásállásán nem sikerült változtatni, ezért úgy gondolom egy mindenkinek megfelelő törvénycsomag tudna csak rendet tenni. Rengetegszer van, hogy szűk úton megyek a biciklis mögött, és mögöttem dudálnak, pedig látják, hogy nem tudok biztonságosan elmenni mellette.


#4 Szemmel körülbelül ki lehet mérni az 1,5-öt. Nem a normális emberekkel van a baj. A járdás ötlet tényleg nem jó, szerintem sem.


#6 Az a baj ezzel, hogy a bicikliutak használhatatlanok némely területen. Van erről két jó videó, ami megmutatja, hogy miért veszélyes használni őket.

[link]

[link]

Ezért lenne jobb, ha több energiát fektetnének ezekbe az utakba, mert akkor használnák többen.


#7 Ezzel két dolgo van. Egyrészt, honnan tudod, hogy melyik bicikisnek nincs autója? Másrészt, a bicikli nem károsítja az utakat, úgy mint a hosszútávú autósforgalom. Ezt az érvet már elhordták.



#8 10 kérdésből 9 alatt beszélgetés jön létre, és egyik sincs törölve. Én

úgy nézek erre az oldalra, mint egy fórumra.


#9 Igen egyébként. Az a cél, hogy a környezetet megóvjuk. Jelenleg autóknak több joga van az utakon.

máj. 29. 14:38
 13/20 bazaltkaroly ***** válasza:
28%

Egy ideális világban az első lenne, de valljuk be, erre semmi esély.

Szerintem az lenne a megfelelő, ha rendesen felügyelve lenne a forgalom, és ha valaki centizéssel veszélyeztet, akkor már menne is a sziréna. Valóban, ha törvény hoznának, úgy sem tartaná be senki.


Egyébként, én is afféle fórumként tekintek az oldalra. Szeretem, hogy lehet egy kérdésen belül fejtegetni a témát.

máj. 29. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
38%
#12: Ez szimplán nem igaz.
máj. 29. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
78%
#12/7 Akár hiszed, akár nem, egy 1 tonnás autó egyáltalán nem károsítja az aszfaltot, de még a 2 tonnás sem. Az 5-10 és több tonnás teherautók hozzák létre a kátyúkat és ezeket kéne javítani vagy alapból elég anyagot belerakni az aszfaltba, hogy ezek se károsítsák, de akkor nem lenne munkája az aszfaltozó cégeknek. Így van, de mégsem csinálják meg. Vajon hova tűnhet az a sok adó amit befizetünk az autóknál? Gondolom stadionokra és politikusok zsebeibe...
máj. 29. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 MGéza ***** válasza:
79%

"járdára kötelezés. Ahol nincs rendes bicikliút, ott lehetne egy járdaszabály, ami kimondaná, hogy ilyenkor a biciklis a járdán haladjon."

Baromság és hogy miért, te magad adod meg rá a választ. A járda gyakran egyszerűen nincs olyan állapotban hogy kerékpározni lehessen rajta, aztán még szembe is figyelj és birkózz meg a kikerüléssel mert gyakran nem olyan széles, hogy két kerékpár elférjen egymás mellett.

"4. Szűk úton, autós elengedésére kötelezés."

Újabb épületes baromság. Két keréken marha egyszerű félreállni, sokat kerékpároztál, látom. Menjünk a dzsindzsásba, hajtsunk a kátyúba hogy te haladhass?

máj. 29. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
78%

Nyílván az 1 lenne a megoldás, de ez még megfelelő szándék esetében is évtizedekben érthető. Most meg ott tartunk, amit mondasz, hogy amit építenek ált az is használhatatlan.


A járdára zavarás: csomó helyen nincs is járda. Meg akkor a gyalogos és biciklis között lesz baleset meg konfliktus.


Az elengedés is full életszerűtlen: akk a biciklis álljon meg percenként?


A másfél méter oldaltáv mindenképp kell.

máj. 29. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:

#15 Hosszú távon igenis károsítják, de nem egy-két hét alatt fog kibukni, illetve a környezetet is károsítják. Egyébként biciklisek is fizetnek adót, és mint mondtam, sokaknak mellette van autója is.


#16 Igen a járdásnál egyetértek, túl sok lökdösődés lenne az járdákon.


Igen, nehéz megállni. Itt nem csak a gázpedált kell nyomni, hanem a saját erőddel kell megindítani a biciklit, amit ha tíz másodpercenként kell megtenned, akkor nagyon megterhelő. Nem mindenkinek van elektromos biciklije.

Csak az autónak van joga haladni? A biciklisnek miért jutna kevesebb jog a haladásra, az autósok ideje miért fontosabb?


#17 Ezekkel teljesen egyetértek. Azonban a 1,5 méterrel az a baj, hogy figyelni is kéne, és betartatni, ami itt nem működik általában. Esetleg egy olyan rendeletet be lehetne hozni, hogy sisakra szerelt kamerával felvett centizgetések alapján, lehessen feljelentést tenni, de úgy, hogy azt vegyék is komolyan, és kerüljön be az objektív felelősségbe. Így biciklivel is lenne egy védelmi eszköz.

máj. 30. 10:02
 19/20 anonim ***** válasza:
85%

Csak át kellene venni az osztrák szabályt. Lakott területen 1,5 méter, lakott területen kívül 2 méter. Ha ez nem tartható, akkor minimum 1 méter és 30 km/h alatti sebesség. Én autósként és biciklisként is elégedett lennék ezzel.


Sokat biciklizek országúton. Az autósok 90%-a normálisan kikerül. A legveszélyesebb az, amikor türelmetlen az autós és pont jönnek szemből. Nem lassít le és várja meg, hogy megelőzhessen, hanem beerőszakolja magát közém és a szembejövő közé, egyiktől sem tartva megfelelő oldaltávot. Ezt kellene megszüntetni szabályozással és szigorú büntetéssel.

máj. 30. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
Aki eddig szabálytalanul előzött, az ezután is úgy fog. Ezen semmilyen szabálymódosítás nem segít.
jún. 5. 07:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!