Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerintetek mi lenne a legjobb...

Szerintetek mi lenne a legjobb megoldás a biciklisek előzésére? Beszélgessünk. Többi lent.

Figyelt kérdés

Először leszögezném, hogy nincs semmi bajom a biciklisekkel, sosem volt velük összetűzésem, és mindig igyekszem odafigyelni rájuk.

Azonban, most hogy közeleg a KRESZ módosítás, elképzelhető, hogy ezt is bele fogják venni, a kérdés csak hogy milyen formában.

Nyilvánvalóan ez nem a mi döntésünk lesz, de kíváncsi vagyok, hogy milyen opciók lehetnének, és melyik lenne a legésszerűbb.


1. A bicikliút rendszer áttervezése, bővítése.

Talán ez lenne az ideális, de egyrészt nagyon sok idő lenne, és költséges is. Ráadásul a mostani bicikliutak sem lettek túl jók, és a legtöbb csak azért lett összecsapva, hogy elmondhassák az önkormányzatok, hogy van.

Ahhoz, hogy tényleg járhatóak legyenek, és népszerűbbé tegyék, egy gondos átalakítás kéne, ami hosszadalmas, drága befektetés, és kérdéses, hogy az önkormányzatoknak mennyire érné meg. Továbbá más kérdés, hogy az állam ad-e rá?


2. 1,5 méter törvénybehozása. Kétségtelen, hogy az emberek egy jó része türelmetlen a biciklisekkel szemben, és hajlamosak centizéssel elhaladni mellettük. A jelenlegi KRESZ nem ad meg pontos mértéket, hanem az autósokra hagyják, hogy felmérjék a "biztonságos távolságot", ami miatt büntetni sem tudnak senkit, csak akkor ha már megtörténik a baj.

Ennek van hátulütője, ami az, hogy ha egy olyan helyen járunk, ahol nem lehet megadni az 1,5 méter, akkor torlódás fog kialakulni. A magyarországi másfél méter kampány már küzd a célért, és szerintük nem lehetetlen kikerülni így a bicikliseket, azonban a Vezess.hu már felhozott jó pár példát, ahol hosszadalmas ideig nem lehetséges előzni ekkora távval. A környékemen van egy buckákkal elválasztott útszakasz, ami miatt csak az abroncsok kockáztatásával lehet megoldani az előzést. Ha egy ilyen úton megy egy biciklis, akkor mindenképp torlódás lesz, mert nekik 40 a sebességhatár, és ha nem egy sportbiciklis alkat ül rajta, akkor lehet, hogy kevesebbel is fog menni. Akadályozásnak nem számít, mert ő is csak a a törvény ráeső részét tartja be.


3. Járdára kötelezés. Ahol nincs rendes bicikliút, ott lehetne egy járdaszabály, ami kimondaná, hogy ilyenkor a biciklis a járdán haladjon. Ez az autós forgalmat könnyítené, de a biciklist hozzá kellemetlen helyzetbe, mert a járdák minősége nagyon rossz, és a sok gyalogost kerülgetni is nehéz, főleg, hogy általában még a külön bicikliútra is ki szoktak menni gyalog.


4. Szűk úton, autós elengedésére kötelezés.

A 2. ponttal együtt lehetne alkalmazni. Széles, szaggatott záróvonalas úton legyen 1,5 a kötelező előzési távolság, de ha nincs erre lehetőség hosszabb úton, akkor a biciklisnek kötelező lenne oldalra húzódni és elállni, hogy el tudjanak menni mások gyorsabban. Vannak biciklisek, akik alapból ezt teszik (tisztelet), tehát nem lehetetlen. Azonban ha csak rágondolunk azokra az útszakaszokra, ahol nagy a forgalom, és szűk az út (pl villamos miatt), akkor egy biciklisnek, tíz másodpercenként félre kéne állniuk, ami fárasztó, és lassító számukra. Ha elvárjuk autósként, hogy ne tartsanak fel, akkor biciklisként is el kell, mert ők is ugyanúgy haladni szeretnének.


Az a baj, hogy ezek közül csak az első, ami mindenkinek jó lenne, de azt kétlem, hogy az intézkedő hatalom akkora érdeke lenne, hogy ezt megcsinálják, azt meg hogy gyorsan, álmodni sem merem.


Szerintetek melyik a legjobb megoldás, vagy esetleg van-e más ötletetek, arra, hogy mindkét fél tudjon rendesen haladni, és biztonságban tegyék?


Kíváncsi vagyok autós/motoros, és biciklis szemszögből is a véleményekre. Annyit kérnék, hogy ne veszekedjünk egymással egyik oldalról sem (bár úgy érzem, hogy hiába kérem.).



máj. 29. 10:38
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
74%
Na ezt aztán nem sokan fogják végigolvasni :) Olyan érzésem van, mintha az oldalra világító fényszóró feltalálója tért volna vissza.
máj. 29. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 Morzsi007 ***** válasza:
59%

Neked nagyon sok szabadidőd van. Nekem annyi sincs, hogy végigolvassam.

Mi is valójában a kérdés?

máj. 29. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
79%
Mint minden területén az életnek, ebben sem a túlszabályozás lenne a legfontosabb. Sokkal inkább volna jelentősége az egyéni felelősségnek, közlekedjen bármivel is. Zéró türelem egymás felé. Ezt semmiféle jogszabály nem fogja megváltoztatni. Egy kicsit jobban odafigyelve elsősorban magunka és másokra is tekintettel, sokkal egyszerűbb lenne.
máj. 29. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
74%

Pl. lakóövezetekben, 30-as zónákban lehetne tilalmat bevezetni. Belgiumban egyetemi városban pl. vannak utcák, ahol ki van táblázva, hogy "biciklis utca", ami annyit jelent, hogy behajthatsz autóval, de nem előzhetsz biciklist. Persze ez olyan helyeken, ahol alapból nem olyan széles az úttest, hogy elférjen egymás mellett két autó, ha szembeforgalom is van, valakinek le kell húzódnia.

Én nem látom amúgy a problémát. 1,5 métert hogy mérnéd? Normális ember most is azért legalább ajtónyitásnyi plusz ha részeg a biciklis, annyi távot hagy, ez így összesen kb. másfél méter. Aki manapság centizik, az a bunkó akkor is centizni fog, amikor tilos lesz. Járdára viszont tuti nem terelném a bicikliseket, inkább elkezdeném büntetni, aki manapság is inkább a járdát választja szabálytalanul. A járda a gyalogosé. Esetleg aki még nem múlt el 5 éves és még csak tanul biciklizni, attól elnézem, hogy anyuka a járdán biciklizteti, de felnőtt biciklis takarodjon az úttestre.

máj. 29. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
18%

0. morál: El kellene fogadni végre a biciklisnek, hogy nem mindenki az ellensége az utakon, az infrastruktúra és a szabályok nem azért vannak, hogy neki rossz legyen. Aztán betartani a szabályokat, ha már saját kútfőből nem sikerül.

A többi már csak ezután jön.

Irreális elvárás, hogy minden utcában legyen kerékpárút. Ahol lehet, persze legyen, legyen racionalizálva, de nem kell a ló túloldaláról álmodozni. Ahogy autópálya sincs minden településről minden településre. Na meg idő, pénz stb stb. mire ez megvan, addig meg várjuk a csodát ahogy most van?

Szabályozzuk, hogy kell viselkedni a biciklissel szemben (ideértve a rollert és egyebeket is mostmár), de szabályozzuk végre őket is rendesen. Ami még fontosabb, tartassuk is be velük a szabályokat, legyenek szankcionálhatók és végre legyen biztosítva, hogy a megfelelő tudással felvértezve vehessenek egyáltalán részt a forgalomban.

máj. 29. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
68%

A legjobb megoldás, amikor az autó a pályán megy, a bringás pedig az elkülönített kerékpárúton.

Miután ez nem mindenhol így működik, ezért sokan bringáznak, és sokan autóznak gyakran ugyan azon az útvonalon.

Elvárás:

A kétkerekűek tanulják meg a KRESz-t, a négykerekűek pedig vigyázzanak azokra akiknek csak a "fele" kerék jutott.

Ennyi.


Mi van ezen beszélgetnivaló?

máj. 29. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
25%
Szerintem amíg az autósok nagyon sok adót fizetnek és fél méteres kátyúk tömege van az utakon, addig a biciklisek semmit nem fizetnek, akkor még annyira se számítsanak. Aztán lehet hogy az autósok adóját bicikliutakra költik, azért van annyi kátyú.
máj. 29. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
15%
Ez nem beszélgetős oldal.
máj. 29. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
23%
#6: Mivel a törvényalkotás (alapvetően az EU-s) próbálja elősegíteni a biciklizés és általában a mikromobilitási eszközök térnyerését, sokan szeretik ezt olyan szinten kifordítani, hogy a bicikliseket ki akarják emelni a többi közkeledő közül és egyfajta előjogot képzelnek a dolog mögé.
máj. 29. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
64%
#9 Azért ez picit árnyaltabb. Már a régi nemzetközi egyezmények is kijelentették, amikor fele ennyi autó sem volt az utakon, hogy a kerékpározás elidegeníthetetlen jog, és helyük van az utakon, figyelni kell rájuk. Másrészt: az úttesten mennek, és azért többnyire nem gyökkettő sebességgel. Emberi erővel hajtott jármű, nem jogsiztathatod őket, de sérülékenyebbek, mint az autós, akit véd a kasztni meg a légzsák, a motoros, aki jó esetben legalább totál protektorba öltözik és megpróbál vigyázni magára, vagy a gyalogos, akit véd a járda létezése. Tényleg az a közlekedésben a normális magatartás, hogy figyelünk a biciklisekre. A gond az, hogy magukra már nem vigyáznak, mert megszokták, hogy mindenki más vigyáz rájuk.
máj. 29. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!