Támogatnád-e, hogy 600+ lóerős autót (pl. AMG és hasonlók) ne szerezhessen be akárki Magyarországon?
Persze a kérdés csak elméleti, ilyen úgysem lesz, de a múlt szombaton történt szalántai baleset, és az azt megelőző száguldozós balesetek után, ez elgondolkodtató.
Ha lenne egy ilyen kezdeményezés, hogy 600+ lóerős autókat, totál civil, tökátlag emberek abszolut ne is vehessenek, vagy nagyon szigorú feltételekhez lenne kötve, pl. tiptop mentális egészség, stb... és ezt, ha a rendőr megállítja, a helyszinen igazolnia is kellene a sofőrnek, hogy jogosult-e 600 lóerős autót vezetni. Támogatnád-e?
38
A rally autó azért szerintem nem olyan súlyban mozog mint az 500-600lovas mai autók. Legtöbbje már legalább 1,8-2tonna súlyt cipel.
Ami még érdekes hogy az emberek különbséget tesznek belső égésű motor és elektromos közt. Valahogy azt veszem észre hogy pl 700lovas tesla nem veri ki senkinél a biztosítékot,de egy 700lovas V8 már profi pilótáért kiált.
Továbra is az ember a hibás ha hasonló balesetek történnek mint ami nemrég volt. Ugyan ezt épp úgy el ehetett volna játszani egy kisebb 250-300lóerős autóval is.
Igen, több szempontot kellene vizsgálni:
Honnan van rá pénze? Fent tudja-e tartani? Pszichológiailag alkalmas-e rá? Kökemény gyakorlati vizsga! Fél évig mentor segítségével közlekedhet csak! Ha vétkez, akkor a fizuját is figyelembe kell venni a bünti kiszabásánál. Maximum csak egy szingli vehet ilyen autót. Sűrűbb hatósági ellenőrzés.
A már meglévő gyári teljesítményt ilyen sufni tuninggal tovább már nem bővíthető.
fizetést felesleges idehaza figyelembe venni, a tulajok 90%-a minimálbéres "vállalkozó" vagy be sincs jelentve sehova, meg ükanyja nevén van a kocsi , banki lizinges , valami cég nevén van stb.
Az elkobzás egyszerű és hatékony.
#14 Motorosként mondom, hogy motorokra is igaz. Ott sem szabadna csak úgy jogsit kapni. Megérné oda is egy pszichológiai vizsgálat.
#23 Az a baj, hogy ezeknek az embereken papíron semmijük nincs. Lehet még olcsóbb büntetés kapnának, mint a hétköznapi ember.
#27 Lehet szívatás a normális emberek részére, de kérdem én, ha emberek élete forog kockán, akkor mi "drága"? Inkább szigorítsanak, minthogy valaki meghaljon.
#28 Én megértem, hogy vannak emberek, akiknek az autók a hobbijuk. Szeretik az erős gépeket, és az sem bánják, ha ezért mélyen a zsebükbe kell nyúlni. Viszont ezek a fajta emberek nem is fognak baromkodni az úton, mert tisztelik a hobbijukat, karban tartják az autójukat, és hajlamosak elmenni addig, hogy egyéb engedélyeket is megszerezzenek. Ez olyan, mint a repülő pilóták. Egyik sem panaszkodik, hogy engedélyhez van kötve, hanem megcsinálják, mert ez a szenvedélyük. Itt azokkal van a baj, aki csak nagyzásból, vagy "mert megtehetem" mentalitásból veszik a gyikológépeket. Ezeket nem érdekli maga az autó "művészete", csak az, hogy minél nagyobb vas legyen alattuk.
#33 Azért azt nem akarom elhinni, hogy az összes 600 lovas autó tulaj, mind hegyekbe jár.
#41 A Teslák sem ártatlanok. Én azokat is ebbe a kategóriába sorolom.
Valóban lehet kisebb autóval is balesetet okozni, de bele kell számolni a pszichológiai hatását a lóerőknek. Ha egy felelőtlen ember kezébe kerül egy ilyen szupergép, akkor hamar elborítja az agyát a sebesség, és az erő. Simán gondolja magában, hogy "Ez az autó tud gyorsabban menni, nem azért vettem, hogy hatvannal döcögjek. Itt most biztonságosnak tűnik, kipróbálom mit tud. Jaj ne az az iskolás csoport, honnan került oda?" és már kész is a baleset. Elég csak megnézni, hogy a súlyos, és a halálos baleseteket, milyen mértékben okozzák erős autók.
46-os.
Szintén motoros vagyok. Azért arra kíváncsi lennék hogy miként zajlana a vizsgálat nagymotor jogsira. Gondolom akkor új kategóriát kellene behozni mert az A2 elég kicsi szint ha azzal hasonltom össze hogy A-val már megvehetők a ma már 210 lóerő feletti gyorsaságik. Na meg hogy miként magyaráznám el a dokinak hogy szabályokat betartva szeretnék motorozni maximum 130-al a 210lóerős sportmotorral.
#47
Ez az amit nem nekünk kéne kitalálni, de van rá lehetőség, hisz vannak olyan járművek, amit szintén nem adnak oda, csak úgy akárkinek egy jogsival a kézben.
Pszichológiai vizsgálat szerintem egyértelmű, azzal meg lehet határozni pár dolgoz az emberről. Vezetéstechnikai tréninggel fel lehetne mérni, hogy az adott erejű motorokat mennyire tuja kezelni a motoros.
Új kategória nem kéne, hanem a meglévőkhöz kéne az extra elvárásokat csatolni. Most jelenleg csak korhoz van kötve. Esetleg, ha nagyon vasmarkos szeretnék lenni, akkor a legfelső, korlátlan jogosítványt úgy lehetne megszerezni, ha az illető előzőleg, már 2-4 éve motorozik, nagyobb büntetések, és okozott balesetek nélkül. Így is lenne pár megúszós ember, aki megkapná, de jóval csökkentené ezeknek a számát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!