Mi lesz a magyar gazdasággal, ha kiderül, hogy a jövő autógyártása az nem az elektromos autóké/vagy Kina háborút indit akárki ellen és az európai és amerikai autógyárak úgy döntenek, hogy bannolják a kinai technológiát az autókból?
#1
Kik vagytok azok, akik megvétózzátok?
Autósport rajongó vagyok, de nem F1 szinten, hanem az egyetemes autósportért rajongok, gyakorlatilag, minden érdekel, ami 4 kerék és pályán történik.
Pár éve indult egy Forma E nevü sorozat, ami tiszta elektromos széria. Már a 10. évét tapossa a széria, vagyis a következő lesz a 10., de még mindig nem merik ráengedni őket rendes pályákra, csak kis go-kart szerű libalegelőkön gurulgatnak, 0 sebességgel. 10 év alatt annyit értek el vele, hogy már 1 akksi kell csak 1 versenyhez, korábban autót kellett cserélniük verseny közben, ami kb az autósport vicce volt. Le Mans-ban, ahol a legnagyobb 24 órást rendezik minden évben, már nem is gondolkodnak elektromos autókban, hanem hidrogén gyártásúban, vagyis egyáltalán nem biztos, hogy a gyártók is magyar politikus fejjel gondolkodnak.
6, nem, én a Le Mans-on láttam:
úgy emlékszem, hogy lehúzták a garázs ajtaját és nem tudták befejezni a 24 órát, de viszont nagyon-nagyon sokat beszétel róla, csapatvezetők, autóversenyzők és szakértők is, és azt emelték ki, hogy nem véletlen nem lett még a Forma 1-ből elektromos széria és nem véletlen nincs is tervben, hogy egyesüljün a Forma E-vel, mint, ahogy azt eredetileg tervezték, jó 10 éve.
Mi az hogy lesz? Nézz körül, romokban hever.
A jövő az elektromos autóké, éppen ez a legrosszabb hír, ami jöhet. Nézzük miért.
Az első számítógépet 1946-ban építették Neumann János és társai. 1970-ig 25 év telt el és megjelentek a szemészi számítógépek. Az első valamirevaló ilyen gép 1985 körül jelent meg, 2000-re tökéletesen elavult, ma már a szoftverek a telefontól az óráig mindenütt jelen vannak és ami 5 éve csúcstechnológia volt, azt ma mindenki cseréli le.
A korszerű akkumulátorgyártás sem régi, de van néhány probléma, ami akadályozza a gyors elterjedést. Éppen e gazdasági kényszer miatt hatalmas kapacitással folyik a kutatás, és már vannak bíztató eredmények. ez azt jelenti, hogy hamarosan az akkugyártás is technológiai robbanás előtt áll. Ugyanakkor a mai technológia drága és erősen anyagigényes. Tehát aki ma épít akkumulátorgyárat, számíthat rá, hogy vagy kidobja az eddigit, rendkívüli károkat szenved el, és felépíti az új technológiát, vagy a kutya se veszi az elavult termékét.
Az az állítás, hogy akkugyártó nagyhatalom akarunk lenni, ezért most építünk, a szakma nem ismeretét tükrözi. Most éppen a kutatást kellene alaposan megismerni, hogy azonnal tudjunk modern és hatékony technológiát alkalmazni. Ez annyira nem a mai problémakör, hogy erős a nyomás az Unió azon szabályára, hogy 2035-re le kell állni a fosszilis energiaalapú gyártással. Tehát sikerült a várható igénynövekedés időpontjára elavult gyárakat létrehozni hatalmas költséggel (a többi gondról em is szólva). A dilettantizmus egyre jobban tobzódik.
A 90-es években egy mobil telefonhoz egy bőröndnyi akkut kellett cipelni (Motorolla)... Mára ez nem téma.
A CATL csúcs most negyed órás töltéssel 400 km....
A hidrogén motor OK, a kezelése, tárolása katasztrófa!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!