Sok ember miért fél nagyvárosban vezetni?
Mikor vidéken éltem, én is utáltam Budapeaten vezetni. Nagyobb forgalom, sok többsávos út nagy forgalommal, és vidéken nem volt rutinom bekéreszkedni a másik sávba, aokkal több hirtelen helyzet, sokkal több nemtörődöm, bunkó sofőr, sokkal több elés ugráló gyalogos, stb., stb. Ha meg hiázol egy kereszteződésnél, rossz irányba mész, nehéz visszakecmeregni, bár ezen a navigáció azóta segített, de akkoriban még nem volt.
Miután Budapestre költöztünk, gyorsan megtanultam, megszoktam a fővárosi közlekedést, azóta nem para.
18:
Nem értek egyet, mert hiába áll be a forgalom egy 10 ezres kisvárosban, a közlekedési hálózat sokkal egyszerűbb, kevesebb a bonyolult keresztezőés, kevesebb a sáv sokkal kevesebb az egyéb inger, a gyalogosok, kerékpárosok, rolleresek, parkoló autók, stb.,stb. Ja, és a többi autós sokkal lassabban manőverezik. Immár lassan10 éve Pesten élve teljesen más az is mikor egy Eger vagy akár egy Szeged méretű városban közlekdek, milliószor egyszerűbb.
Pesten én is félek, belső kerületek borzasztók teli egy irányú utcával indokolalan behajtani tilossal.Egyszerűen nem lehet eljutni másik háztömbhöz sem, körbe kell autózni a fél várost.
Buda meg kusza, nincs se párhuzamos se merőleges út. Össze vissza kanyarog minden, egyszer elrontod ,fél óra mire visszaeveckélsz, olyan keresztezések vannak nem lehet tudni hova sorolj be, ha előre nem tudod akkor alig akarnak beengedni másik sávba ,tülkölnek ordítanak, nagyon bunkók.
"kevesebb az egyéb inger, a gyalogosok, kerékpárosok, rolleresek, parkoló autók, stb.,stb."
Ez sem feltétlenül igaz. Egy közepesen nagy városban mindegyikkel lehet bőven találkozni. Mi több vidéken akár jobban oda is kell ezekre figyelni.
Putnokon is láttam rollereseket pedig elég világvége hely, kerékpárosoknak külön faja a kocsmából, boltból kacskaringózó, lámpát hírből sem ismerő nénike, bácsika.
Parkolás is olyan, hogy néha fejen áll az ember, megállnak az út közepén is.
Zemplén környékén a "fertőzött" falvakban az út közepén mennek a Cigerók, konkrétan életveszély arrafelé vezetni, lásd Szögi gyilkosság.
"Ja, és a többi autós sokkal lassabban manőverezik."
Ezt sem látnám, hogy igaz lenne. Sokkal nagyobbak az eltérések a szélsőségek irányába. Ott van az aki hírből sem ismeri a KRESZ-t csak "vezet" amennyivel menni bír, meg ott van a papa is aki azt sem tudja hol van.
Érdekes téma ez a beengedés, mert valljuk be az emberek többsége igyekszik mindenképp a másik elé betúrni magát, és feszült lesz ha nem sikerül. Pedig nagy általánosságban a 2-3-ik autós beenged. Szemből érkezve is maximum 4-5 autó és beengednek. Vagy ha nem akkor is azért, mert utána jön egy nagy üres táv, amin el lehet végezni a manővert.
Ha 100 autó van mögöttem akkor igyekszem megfogni a sort és ki/beengedni az indexelőt. De ha egyedül jövök akkor nyugodtan megvárhatja azt a pár másodpercet míg elhaladok.
28:
Évente vezetek 20-30 ezer km-t, Budapesten is és vidéken rengeteg helyen (meg külföldön is), és nagyon nem értekegyet veled. Ja, biztos akad Putnokon rolleres, de nem egyszerre kell figyelned 15 felé, amiből 3 rolleres. Teljesen más kategória ingerek szempontjánól még Debrecen vagy Szeged is.
Cigány falvakon óvatosan megyek át, mert tudom hogy szeretnek az utcán élni, de ez is messze nem ugyanaz a kategória, mint mikor egyik irányból kínai turista lép le eléd egy parkoló autó takarásából, másik irányból egy rolleres, miközben egy kerékpáros ér melléd, stb., stb. Megjegyzem, a hazai cigányok lakta falvak semmik a balkáni vagy egyes romániai falvakhoz képest, ahol egy sokkal erősebb szokás az utcán kolbászolni, ráadásul szűkebbek az utcák, de az sem hasonlítható a nagyvárosi közlekedéshez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!