Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Sok ember miért fél nagyvárosb...

Sok ember miért fél nagyvárosban vezetni?

Figyelt kérdés
márc. 7. 11:24
1 2 3 4
 21/33 anonim ***** válasza:
100%

Mikor vidéken éltem, én is utáltam Budapeaten vezetni. Nagyobb forgalom, sok többsávos út nagy forgalommal, és vidéken nem volt rutinom bekéreszkedni a másik sávba, aokkal több hirtelen helyzet, sokkal több nemtörődöm, bunkó sofőr, sokkal több elés ugráló gyalogos, stb., stb. Ha meg hiázol egy kereszteződésnél, rossz irányba mész, nehéz visszakecmeregni, bár ezen a navigáció azóta segített, de akkoriban még nem volt.


Miután Budapestre költöztünk, gyorsan megtanultam, megszoktam a fővárosi közlekedést, azóta nem para.

márc. 8. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 anonim ***** válasza:
45%

18:

Nem értek egyet, mert hiába áll be a forgalom egy 10 ezres kisvárosban, a közlekedési hálózat sokkal egyszerűbb, kevesebb a bonyolult keresztezőés, kevesebb a sáv sokkal kevesebb az egyéb inger, a gyalogosok, kerékpárosok, rolleresek, parkoló autók, stb.,stb. Ja, és a többi autós sokkal lassabban manőverezik. Immár lassan10 éve Pesten élve teljesen más az is mikor egy Eger vagy akár egy Szeged méretű városban közlekdek, milliószor egyszerűbb.

márc. 8. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 anonim ***** válasza:
61%
Így van 22-es! De még Debrecen is egyszerűbb, valamint pesten sokkal sokkal agresszívabbak az emberek. Sokszor hamarabb összetörnék a saját kocsijukat mint hogy kiszálljanak és rendezzék.
márc. 8. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 anonim ***** válasza:
77%

Pesten én is félek, belső kerületek borzasztók teli egy irányú utcával indokolalan behajtani tilossal.Egyszerűen nem lehet eljutni másik háztömbhöz sem, körbe kell autózni a fél várost.

Buda meg kusza, nincs se párhuzamos se merőleges út. Össze vissza kanyarog minden, egyszer elrontod ,fél óra mire visszaeveckélsz, olyan keresztezések vannak nem lehet tudni hova sorolj be, ha előre nem tudod akkor alig akarnak beengedni másik sávba ,tülkölnek ordítanak, nagyon bunkók.

márc. 9. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 anonim ***** válasza:
75%
Érdekes, a belső kerületekben körbeautózás jogos. Nem is megyek arra, csak ha tényleg ott a célállomás, a Nagykörutat is kerülöm, ha tudom, arra van a Hungária megépítve, hogy ott kerüljem meg a várost. De ezt a Budán bunkózást-tülkölést még soha nem tapasztaltam. Biztos, hogy nem te vagy a balf*sz?
márc. 9. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 anonim ***** válasza:
100%
nem vagyok ismerős ott. Annyi sáv van, és hirtelen ami addig egyenesen menő az kanyarodó lesz kisorolni nem engednek mert jönnek mint a meszes. Vidéken simán beengednének , itt nem. Persze ilyenkor megállok indexelek a mögöttem levő meg dudál. Vagy kiderül, hogy másik sáv vezetne az uticél felé és abban végestelenül áll a kocsisor, oda se engednek be,nem is tudnak mert állnak, kénytelen vagyok megállni indexelni várni míg zöld lesz a másik sávban, addig a mögöttem levőt persze feltartom. De nem fogok rossz irányba menni senki kedvéért tovább, mert akkor fél óra mire talán visszajutok ugyanoda ha nem több. Már így is volt hogy pesten vol az uticél és egy rossz sávváltás miatt kénytelen voltam hídon ámenni budára és ott kanyarogni össze vissza kismillió lámpát kivárni ,mire újra visszajutottam Pestre olyan feszkó volt bennem azt hittem sose jutok vissza. Meg a másik ha keresem az utcát utcanévábtáblát próbálok olvasni vagy az útirányjelzőket, lassan megyek akkor is nyomják a dudát 10 centire villogtatnak, ez vidéken szintén nem így van ott szépen lassan mennek, vagy előznek és ennyi.Itt mindenki meg van veszve
márc. 10. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/33 anonim ***** válasza:
100%
Ja, utcanévtáblát olvasni halál, még gyalog is, mert sokszor nincs ott, ahol logikus lenne (pl. a sarkon). Házszámot meg nagyítóval kell sok helyen keresni. Az viszont tény, hogy minden ilyen sávozás az aktualitástól a KRESZ szerinti távolságokba ki van táblázva, úgyhogy ha 50 helyett nem 65-tel megy az ember, és a táblákat is pásztázza, nem csak az úton/előtte levőkön tartja a szemét, akkor szerintem fel lehet rá készülni. Igaz, ez sokkal több figyelmet és koncentrációt igényel, mint vidéken, de hát elvileg akinek jogsija van, annak képesnek kéne lennie rá. Amúgy hidd el, beengednek. Csak legalább két másodperccel hamarabb kell indexelni, mint amikor ténylegesen sávot váltanál, és valaki tuti beenged. Ha nem, akkor szépen lassítasz, akár meg is állsz, és akkor valaki csak észbe kap. Nem annyira daráló ez a Budapest, igaz, sokan tényleg szándékosan nem engednek be (én pl. motorral nagyon ritkán engedek be bárkit, mert utána úgyis csak tököl előttem, másrészt meg nagyon sokan nem is veszik észre, hogy be akarom engedni őket, így az alakul ki, hogy hiába várok rá, villogok, csak nem jön, úgyhogy leszoktam róla), de az a "sok" bunkó igazából nem a többség. Nem hiszek az univerzumban, karmában, ilyenekben, de én azt vettem észre, hogy minél rugalmasabban és kedvesebben közlekedik valaki, valahogy vele is kedvesebbek lesznek, de lehet, hogy ez csak relatív idegállapot kérdése, aki nyugis, az nem húzza fel magát azon, hogy csak a harmadik engedte be azok közül, akik megtehették volna.
márc. 10. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 anonim ***** válasza:
51%

"kevesebb az egyéb inger, a gyalogosok, kerékpárosok, rolleresek, parkoló autók, stb.,stb."


Ez sem feltétlenül igaz. Egy közepesen nagy városban mindegyikkel lehet bőven találkozni. Mi több vidéken akár jobban oda is kell ezekre figyelni.


Putnokon is láttam rollereseket pedig elég világvége hely, kerékpárosoknak külön faja a kocsmából, boltból kacskaringózó, lámpát hírből sem ismerő nénike, bácsika.


Parkolás is olyan, hogy néha fejen áll az ember, megállnak az út közepén is.


Zemplén környékén a "fertőzött" falvakban az út közepén mennek a Cigerók, konkrétan életveszély arrafelé vezetni, lásd Szögi gyilkosság.


"Ja, és a többi autós sokkal lassabban manőverezik."


Ezt sem látnám, hogy igaz lenne. Sokkal nagyobbak az eltérések a szélsőségek irányába. Ott van az aki hírből sem ismeri a KRESZ-t csak "vezet" amennyivel menni bír, meg ott van a papa is aki azt sem tudja hol van.

márc. 11. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/33 anonim ***** válasza:

Érdekes téma ez a beengedés, mert valljuk be az emberek többsége igyekszik mindenképp a másik elé betúrni magát, és feszült lesz ha nem sikerül. Pedig nagy általánosságban a 2-3-ik autós beenged. Szemből érkezve is maximum 4-5 autó és beengednek. Vagy ha nem akkor is azért, mert utána jön egy nagy üres táv, amin el lehet végezni a manővert.


Ha 100 autó van mögöttem akkor igyekszem megfogni a sort és ki/beengedni az indexelőt. De ha egyedül jövök akkor nyugodtan megvárhatja azt a pár másodpercet míg elhaladok.

márc. 11. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/33 anonim ***** válasza:
47%

28:

Évente vezetek 20-30 ezer km-t, Budapesten is és vidéken rengeteg helyen (meg külföldön is), és nagyon nem értekegyet veled. Ja, biztos akad Putnokon rolleres, de nem egyszerre kell figyelned 15 felé, amiből 3 rolleres. Teljesen más kategória ingerek szempontjánól még Debrecen vagy Szeged is.


Cigány falvakon óvatosan megyek át, mert tudom hogy szeretnek az utcán élni, de ez is messze nem ugyanaz a kategória, mint mikor egyik irányból kínai turista lép le eléd egy parkoló autó takarásából, másik irányból egy rolleres, miközben egy kerékpáros ér melléd, stb., stb. Megjegyzem, a hazai cigányok lakta falvak semmik a balkáni vagy egyes romániai falvakhoz képest, ahol egy sokkal erősebb szokás az utcán kolbászolni, ráadásul szűkebbek az utcák, de az sem hasonlítható a nagyvárosi közlekedéshez.

márc. 11. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!