Használhatatlan kerékpárutak épülnek?
Jamal szerint a kerékpárosok sok helyen azért nem használják a kerékpárutakat, mert azok alkalmatlanok vagy egyenesen veszélyesek kerékpározásra. Csak azért építik, hogy az uniós támogatást fel lehessen venni, de valójában senkit nem érdekel, hogy használható-e.
Te mit teszel, ha látsz egy biciklist az úton, miközben van kerékpárút is? Ledudálod vagy eszedbe jut, hogy esetleg azért megy ott, mert a kerékpárúton nem tud?
https://www.youtube.com/watch?v=kNBqkoyI5jc
Amint látod, igen.
Igazából aki valaha is kerékpározott Magyarországon, annak ez nem kérdés, mert az egész ország tele van csapnivaló kerékpárutakkal.
Ócska kerékpárutak, dzsindzsásáson, mindenen átvezető, egyenes útból útszélesség hiányában egyik oldalról a másikra kacskaringózó falusi bohóckodás helyett oda kéne bringás út, ahol tényleg szükség van rá. Gondolok itt arra, hogy útfelújítás után a nem a bringásokkal kine kiszúrni és kitenni a tiltótáblát, hanem párhuzamosan kerékpársávot, kerékpárutat kéne kiépíteni és aki két keréken akar eljutni valahová, azt lehetőleg nem sok kilométeres kerülőkre kárhoztatni.
A hogy ezek így valósulnak meg az hogy erre lehet pályázni, hely nincs neki de ha a pénz meg van nyerve, akkor el kell költeni, így mit csinál a falusi önkormányzat? Ahogy láthatod is, az egyik oldalon megszünteti a járdát és kitáblázza kerékpárútnak, a táblázás meg sikerül úgy ahogy. Néhol ahol van hely, aszfaltoznak meg festegetnek, de csak hogy lássa a nép hogy épült valami a pénzből...
Ostoba osztrákok például nem a falvakon vagy gyér firgalmú kisvárosokban építenek kerékpárutst, hanem kettőt öszekötik.
Nálunk vannak falvak, amiket bringával szabályosan el sem tudsz hagyni.
A dudálásról: az ilyen ne menjen emberek közé. Ennyi.
Pesten botrány is volt. A járdára húztak egy sárga csíkot, pár helyre bringás jelent felfújtak és kész. Anyagköltség talán 5 ezer. Minkadíj legyen tíz. Az összesen 60 ezer. Nem, nem hültem meg. Csak nagyvonalú vagyok. Nos erre felvettek több tíz milliót.
És senkinek nem jó. Sem gyalognak, sem kerekeken haladónak. Viszont vedzélyes.
A Rákos-patak mentén a város szélétől a Dunáig van kerékpárút, sáv vagy nyom.
A valóságban itt-ott eltűnik, máshol tank sem tudns simán végigmenni. Meg gyalogishídra kell felmászni lépcsőn.
A Veres Péteren az autósok miatt rengeteg oszlop van lerakva. Ettől függetlenül ráparkolnak.
Az iszlopok között meg könnyen be tudsz akadni.
Sokan ott tologatják a babakocsit.
Jaj szegény kerékpárosok.
Bezzeg az hogy kb percenként lehet látni bickliseket akik átmennek a piroson, és amugy meg alapból szarnak a KRESZ szabályaira.
Jó lenne ha a bicikliseket is büntetgetnék ha nem tartják be a KRESZ-t
Nekem volt az elöző autóban egy rendörségi szíréna hangjára hasonlitó plusz hangkürtöm, azzal ijesztgettem a pofátlan bicajosokat.
Volt olyan aki elugrott a bokorba előlemm azt utána néztema tükörből hogy anyázik:D
Amit én látok kedvenc biciklis útvonalamon tekerve:
Eleve sok helyen térkőből rakták ki az utat, rossz aljzatra így elmozog az egész, felnyomják a fák gyökerei, egyszerűen kényelmetlen menni rajta. Mellette bezzeg telibe aszfaltozták a gyalogos járdát ami tükörsima (egyelőre), persze, hogy csábítóbb a bringásnak.
Bevásárlóközpont mellett nincsen megállási lehetőség, az autósok a kerékpárúton állnak meg ki-be szállásra. Muszáj kerülni őket.
Sok helyen a sáv leszűkítésével festettek kerékpárutat aminek a jellemzője, hogy ott van az összes csatorna amire még kocsival sem mennék rá. Sok helyen töredezett az út széle, könnyű borulni. Vagy simán csak nincsen takarítva. Ahol tekerni szoktam a bozótos 50-60 centire belóg a sáv fele meg tiszta mocsok mert nem takarítják, így fizikailag csak úgy tudok menni, ha belelógok az amúgy is leszűkített forgalmi sávba.
Amúgy csak pár dolog külföldi példákból:
Magyarországon bicikliutat valamiért csak a főút mellé építenek. Ez sok szempontból rossz: veszélyes a kereszteződéseknél, a benzingőzben kell tekerni, problémás az átvezetés a falvakban.
Ugyanakkor gyakorlatilag minden két szomszédos falu között van mezőgazdasági földùt.
Ezeket leaszfaltozva széles, az nyugodt, kellemes és biztonságos útvonalak alakulnak ki, amin legfeljebb néhány traktorral kell osztozni. A faluba meg jellemzően csendes mellékutcákba ér be, ahol megint nyugodtan lehet tekerni.
Nem kell hozzá új töltést építeni vagy területet kisajátítani.
A másik a felhagyott vasútvonalak kerékpárúttá alakítása: tele van ilyenekkel az ország (Szigetvár-Kaposvár, Pécs-Bátaszék stb.). A töltés itt is adott. Jellemzően szép és csendes tájon vezetnek. Ritkán keresztezik a főutat, nincsenek nagy emelkedők. Nem zavarja se az autósokat se a gyalogosokat.
Eleve sok helyen zéró átgondolás van.
Például nagy kereszteződéseknél ahol zebra is van ilyen össze-vissza vonalakkal felfestettek kerékpárutat. Gyakorlatilag csak egymás keresztezésével tud haladni az éppen átkelni kívánó gyalogos és biciklis.
Ilyen helyzetekre gondolok:
Itt kaptam is már meg fennhangon kerékpárostól, hogy "hát nem látod, hogy ez kerékpárút". Látom de gyalogosként mégis mit csináljak, ugorjam át ha át akarok kelni?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!