Használhatatlan kerékpárutak épülnek?
Jamal szerint a kerékpárosok sok helyen azért nem használják a kerékpárutakat, mert azok alkalmatlanok vagy egyenesen veszélyesek kerékpározásra. Csak azért építik, hogy az uniós támogatást fel lehessen venni, de valójában senkit nem érdekel, hogy használható-e.
Te mit teszel, ha látsz egy biciklist az úton, miközben van kerékpárút is? Ledudálod vagy eszedbe jut, hogy esetleg azért megy ott, mert a kerékpárúton nem tud?
https://www.youtube.com/watch?v=kNBqkoyI5jc
Az emberek nem nagyon járnak kerékpáron felénk falvak közt. Kb. 5x kell elmennem a 2 éve épült kerékpárút mellett, hogy 1 kerékpárost lássak.
Lakott területen meg tényleg szörnyű a helyzet a legtöbb helyen, egyszerűen hely hiányában.
Itt pl. a villanyoszlop mellett van vagy 70 cm. De olyan is van valahol, hogy a kettes villanyoszlop két lába közt viszik el a kerékpárutat, csak azt most nem találtam meg.
A legtöbb helyen közvetlenül a házak előtt van a kerékpárút, tehát ha valaki kilép, vagy autóval kiáll, az akut balesetveszély.
Itt a kép torzítása miatt nem feltűnő, de minden kapubejáró előtt vagy 10 cm-rel alacsonyabbra van építve a kerékpárút. Le-fel, le-fel, ebből áll az egész. Nincs rá logikus magyarázat, hogy miért nem egy szintre, alacsonyra építették az egészet. Vagy éppen, még az úttestnél is lehetett volna alacsonyabb, egy elválasztó padkával. Korábban ezen az oldalon nem volt járda, tehát a kocsibejárókon egy enyhe lejtőn kellett bemenni az udvarokra. Most a kerékpárút miatt rövid és nagyon meredek lejárók lettek. A háztulajdonosok már nem tudnak a saját házuk előtt megállni.
A hibák ellenére, azért lakott területen ezen mennek a kerékpárosok, mivel van annyi eszük, hogy ne akarják elüttetni magukat.
Az autósok ahhoz vannak szokva, hogy nincs előttük kerékpáros. Ha mégis eléjük megy valaki, az balesetveszélyes, mert nem számítanak rá. Néha csak az utolsó pillanatban lehet észrevenni az előttük haladótól, és logikus, hogy ledudálják, hogy észbe kapjon a birka.
21: itt szerinted hol fognak menni a gyalogosok? A ház falánál lévő 30 centis töredezett "járdán" vagy a bicikliúton?
"Az autósok ahhoz vannak szokva, hogy nincs előttük kerékpáros."
Milyen mondat ez már? Mi az, hogy "hozzászokva"? :D
25
Mit nem értesz ezen? A rendszeresen arra járó autósok mindig azt látják, hogy a kerékpárosok a kerékpárúton közlekednek, úgyhogy nem is keresik a szemükkel a kerékpárosokat, mint olyan helyen, ahol nincs kerékpárút. Nyilván észreveszik őket, ha üres minden, de ha forgalom van, akkor nincsenek felkészülve rá, hogy felbukkan előttük egy. Mert megszokták, hogy ez a nehezítő tényező onnan hiányzik.
26
Ez így van, ahogy írod. De ettől miért hülyeség, amit én írtam? Két különböző dolog. Régen az autók közt voltak a bicikliseket, akkor ahhoz voltak szokva a sofőrök. Most nincsenek biciklisek, most ehhez vannak szokva. Régen tehéncsordák is jártak a falusi utcákon, erre is fel volt készülve az autós nép, most nem járnak. Változik a világ. A fiatalabb sofőrök eléggé meg is lepődnének, ha egy tehéncsorda közepén találnák magukat, aztán a tehén képen nyalná őket a lehúzott ablakon.
Felénk az előző polgármester konkrétan megmondta: "Azért csinálunk kerékpárutat mert csak arra van pályázat, járdára nincs, az utóbbit önerőből kéne" Így lettek felénk a használhatatlan 2 méter! széles gyalog és Kétirányú kerékpárutak, közvetlen a házak előtt. Néhol jobb esetben sikerült elérniük az ott lakóknak hogy legalább egy sárga csíkot fessenek rá középre, persze ott se sikerül néhány okosnak a jó oldalba menni. Van olyan rész ami iskola kapu előtt van. Na ott aztán katasztrófa.
Házakból váratlanul kilépő emberek miatt balesetveszélyes, a kereszteződéseknél a házak sarkai beláthatatlanná teszik az egészet. Több év könyörgés után raktak ki trükköket legalább. Éjszaka vak sötétek mert távol van a közvilágítástól. A túloldali mellékutcákba az átjutás több esetben: Valamelyik ház előtti bejárón (ha épp nem parkol ott a tulaj) vagy valami kitaposott sáros részen.
Ekkor épült Eu-s forrásból vagy 10-15 kilométer belterületi szakasz. Természetesen ez egyből kerékpáros barát települési címet is ért. Igaz hogy 80% százaléka veszélyesebb mint a közút, de a méterek/kilométerek miatt megkaptuk a díjat.
Ezeken a szakaszokon biztonságosabb a közúton menni, persze ott meg ledudálnak. Éjszaka mindenképp a közúton megyek ott legalább van világítás. A kerékpáros járdán a gyalogosnak nem kötelező a világítás, kerékpárosnak az lenne, de gyakorlatban 10-ből 9-nek nincs. Van olyan kerékpáros járdánk, ahol több a gyalogos mint a közúton az autós forgalom.
Ja és a főpoén vannak a városban olyan járdák/sétáló részek amik 4-5 méter szélesek persze ezeken ott a kerékpárral behajtani tilos tábla, mert állítólag ott "életveszélyes" lenne kerékpározni a gyalogosok miatt, de a 2 méter szélesen "biztonságos"
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!