Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ki a hibás ebben a helyzetben?

Ki a hibás ebben a helyzetben?

Figyelt kérdés
Egy-egy autó érkezik a stoptábla felől az egyik balra kanyarodik míg a másik egyenesen. A balra kanyarodó érkezett elsőnek a stoptáblához és megkezdi a balra kanyarodást mert az egyenesen haladó még nem tett eleget megállási kötelezettségének, majd összeütköznek.
jan. 24. 22:18
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
0%
#10 Abszolút egyetértek, de azért valamibe csak belekötnék. Ne konkretizáljunk 1-2 másodperceket. A végén még a kérdező elhiszi, hogy normális dolog, ha 2 másodpercig tart egy kanyarodás.
jan. 25. 04:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 anonim ***** válasza:
100%
Kevered az Amerikai kresszel, ahol érkezési sorrendben áthataladás van STOP táblánál. Nálunk nincs ilyen. Nem számít, hogy nem állt meg. Elsőbbsége van.
jan. 25. 05:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/28 bazaltkaroly ***** válasza:
0%

Zűrös szituáció, mert nagyon sok múlik azon a részleteken.

Alapvetően, az egyenesen haladó követi el a hibát, ugyanis nem áll meg, a STOP táblánál. Hiába az elsőbbségadás, simán lehet hivatkozni rá, hogy a másik, hogy az egyenesen haladó megtévesztette a kanyarodót. Ez esetben szemtanúk, vagy egy jól elkapott felvétel megmentheti őt. Például, ha tisztán látszik a felvételen, hogy az egyenesen haladó autó, fék nélkül, teljes, megengedett sebességgel gázol át a STOP alatt, akkor onnan már lehet hivatkozni a megtévesztésre. Ezt a megtévesztés dolgot nem gyakran fogadják el, mint például M. Richárd esetében is láthattuk, de ott gyorshajtás volt az indok, itt meg mégis egy olyan KRESZ tábláról beszélünk, aminek speciális alakja is van, hogy a szemben érkező is tudja, hogy mit jelent. Ezek alapján a balra kanyarodónak van némi esélye megnyerni az ügyet, ha nem is egyből, akkor egy perrel, és egy stabil ügyvéddel megoldható (hogy ez mennyire éri meg, már más téma).

Azonban fontos kiemelni, hogy annak is igaza van, aki a balra kanyarodót is hibáztatja, mert számítani lehet arra, hogy nem áll meg, illetve mégis csak erős ok az elsőbbség megadás hiánya, kanyarodás szabálya alapján. Ha nincsenek a fentebb említett bizonyítékok, vagy szemtanúk meg, akkor a balosnak ez bukott harc.

Továbbá vannak kisebb részletek, minthogy hol érte az ütközés az autón stb.

Röviden: A nagyobb hibát követő, elméletben a STOP táblát figyelmen kívül hagyó, egyenesen haladó, de gyakorlatban a balra kanyarodó is lehet, ha nem kedveznek a körülmények.

jan. 25. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/28 A kérdező kommentje:

Eléggé megfordult a szavazás állása. Szóval a balra kanyarodó fizet mindent akár többszázezres kárt. Az egyenesen haladó pedig megúszhatja egy bírsággal 50-100E De akkor a balra kanyarodónak is járhat a bírság a szabályszegésért.

Még egyszer hangsúlyoznám, hogy nem vagyok érintett egyik fél személyében sem. Nem áll érdekemben egyik vagy a másik igazát bizonygatni csak kíváncsi vagyok.

jan. 25. 15:04
 15/28 anonim ***** válasza:
30%

Ne keverd össze a közlekedési szabálysértést és a biztosítást.

Bár durván le lettem pontozva, de a rendeletben érintőlegesen sem szerepel a szabálytalanság.

Ha elsőbbsége van, akkor is jár neki, ha szabálytalan. P. főúton halad, de a az úttest bal oldalán. Nem mondhatom, hogy de én csak félig gurultam be, mit keres ott?

A kanyaoró járműnek akkor is elsőbbséget kell adnia, ha az egyenesen haladó nem állt meg a stpotáblánál.

Ha rendőrségre kerül a sor, ezeket fogják figyelembe venni, külön külön. Az elsőbbség meg nem adásáért büntetik az egyiket, a nem megállásért a másikat.

A biztosító foglalkozik osztott felelősséggel.

És ami a károkat illeti:

A nem megállásból nem lett baj. A baleset akkor is bekövetkezett volna, ha egy pillanatra megáll és úgy megy tovább. Legfeljebb az ütközési pont került volna máshova.

jan. 25. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 A kérdező kommentje:

15# Le vagy pontozva.

A stoptáblánál való megállás után akkor szabad elindulni ha biztonságos. Ebbe mondjuk beletartozhatna a balrakanyarodó elengedése kivéve ha egyszerre érkeznek.


Megsúgom az elengedésnek, beengedésnek semmi köze az elsőbbséghez.

jan. 25. 22:16
 17/28 anonim ***** válasza:
0%

16. Hol is van ilyen szabály?

A stop táblánál a keresztirányú forgalomnak kell elsőbbséget adni..

Az alárendelt irányból érkezők között a kanyarodási szabály dönt.

El kellene olvasni a rendeletet, és megérteni.

jan. 25. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 A kérdező kommentje:

Leírtam kivéve ha egyszerre érkeznek, de ebben az esetben nem egyszerre érkeznek.


Adjál kövér gázt hogy neki mehess.

jan. 25. 22:41
 19/28 anonim ***** válasza:
27%

Kérdezném én is, hogy hol van olyan a KRESZ-ben, hogy "kivéve ha egyszerre érkeznek", de fölösleges.

Nincs olyan, hogy "kivéve ha egyszerre érkeznek"

A KRESZ a zavarás, akadályozás, és a veszélyeztetés fogalmát definiálja, és azokat veszi alapul a vitás kérdésekben.


"Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában"


Fontos szó a hírtelen, ami már veszélyeztetés.


- Zavarás: mások figyelmének elvonása, esetleg megijesztése. Akkor tilos, ha indokolatlan.


- Akadályozás: mások továbbjutásának megakadályozása. Akkor tilos, ha indokolatlan. Nagy forgalom esetén azonban még a jelentősebb akadályozás is indokolt lehet. (parkolás)

- Veszélyeztetés: mást hirtelen fékezésre, vagy hirtelen irányváltoztatásra kényszeríteni, esetleg baleset lehetőségébe sodorni. Mindig tilos. Gondatlan veszélyeztetés vétség, szándékos veszélyeztetés bűncselekmény. (11 böntető pont!)


Minden egyes balesetet kivizsgálnak, és a vizsgálat eredményeitől függő, ki, miben hibázott, de azt nem vizsgálják, hogy ki érkezett előbb.

A zavarás, akadályozás megengedett, ha indokolható, a veszélyeztetés nem, de minden egyes esetnél a részleteknek nagy jelentősége van, az, hogy az egyik fél a STOP táblánál nem állt meg, csak egy adat a sok közül (pl csak lelassított, de nem állt meg, vagy le sem lassított, milyen sebességgel közlekedett, stb... és mindezekre hogyan reagált a másik)

jan. 25. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 A kérdező kommentje:

Hadd kérdezzem már meg hogy elolvastade azt amit ide bemásoltál mert bizony benne van a válasz.


Ha már megálltál a stop táblánál az akadályozás nem indokolja azt hogy neki kell hajtani. Minimális akadályozás megengedett. Az egy adat az pontosan olyan lényeges lehet mint egyik vagy másik.


Ha az egyenesen haladó nem állt meg a stoptáblánál annak két oka lehet figyelmetlenség vagy a rosszabbik a leckéztetés mert amíg a balrakanyarodó kanyarodik addig a pillanatig nem érkezik autó a keresztirányból.

jan. 26. 03:21
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!