Hogyhogy kevés a baleset fiatal gyalogosoknál?
Sokszor van hogy azt látom a zebránál, hogy nem néznek körül a tinik mert egymással beszélgetnek. Vagy láttam olyat is hogy az iskola kijáratán egy diák 100 méternél többet(nem számoltam) csak a telefonját nézte és csak úgy ment át az utakon. Vagy zebrán is elindul egyből nem is néz körül.
Vagy például elsőbbséget kellene megadni de a biciklis kapucnival fel csak rendesen átmegy.
Én is 19 éves vagyok, nincs meg a kresz vizsgám. De hogyhogy eddig nem láttam balesetet?
A közlekedésnél a két félből 1 mindig éber legalább? És ez okozza hogy kevés a baleset?
Egy nap magyarországon hány halálos baleset lehet?
Sokszor csak a szerencsén, 1-2 méteren vagy 1-2 másodpercen múlik.
#3 szerintem nem adja meg az elsőbbséget a legtöbb. Zebránál is a legtöbb autó elmegy hiába nézek rájuk vagy szemkontaktust akarok felvenni
Nem?
Dehogynem ütnek el fiatal gyalogosokat!
Számtalan ilyen esetről tudok én is. Az egyik úton - ez nagyon jellemző - fél éven belül két súlyos baleset is történt, mindkettő a gyalogos durva szabályszegése miatt: egyik egy 14 éves lány volt, aki a buszához futott az iskolakapuból, a másik egy 80 éves nő, aki a túloldalon meglátta a szomszédasszonyát és annyira mondani akart neki, hogy kirohant egy autó elé.
Az egyik még nem figyel, a másik már nem. Mindkettő korosztály veszélyeztetett.
Sőt, hozzáteszem, ez a zebrán nem engedjük el a gyalogost is már csak az öregek "kiváltsága". Már aki 20 éve szerezte a jogsiját, annak is ezt verték legdurvábban a fejébe. Ha kanyarodsz, a gyalogosnak elsőbbsége van. Én már zenét sem hallgatok a napi több óra sétám közben, főleg a hülye biciklisek miatt, de autósok szinte kivétel nélkül megadják az elsőbbséget, pedig én annyira elővigyázatos vagyok, hogy simán azt hihetnék, le is mondok az elsőbbségemről. Mégis ragaszkodnak ahhoz, hogy elengednek, ahogy én is autót vagy motort vezetve minidg megadom, amikor lemondana a gyalogos, akkor is ragaszkodom hozzá, hogy ő menjen előbb (ameddig nem minősülne csalogatásnak, azért a többi sávot is figyelem, hátha nem mindenki jófej - de a többség az).
Ráadásul vegyük észre, mennyi helyzetben elsőbbsége van a gyalogosnak! Kanyarodik a főútvonal? Gyalogosnak nem kell tudnia, hogy az főútvonal, ezért elengedjük. Letérek a kanyarodó főútvonalról? Jogilag irányt változtatok, indexelek is, tehát el kell engednem az átkelő gyalogost zebra nélkül is. A gyalogosnak csak akkor nincs elsőbbsége, ha én egyenesen megyek, neki meg nincs zebrája, de ha nem főútvonalon vagyunk, akkor is átkelhet szabályosan (Amerikában ez már jaywalking lenne), feltéve, hogy engem nem zavar (azaz nem késztet sem irányváltoztatásra, sem fékezésre). De én gépjárművezetőként amúgy is figyelek, és ha látom, hogy bármikor elém léphet egyenes utamon egy gyalogos, bizony tudok annyit fékezni, hogy ne üssem el, hiába nem lenne elsőbbsége, nem fogom elütni. És ahogy látom, ez a többségi hozzáállás. Igen, van nagyon sok hülye autóvezető, de van még több normális. Én rengeteget vezetek, meg rengeteget sétálok is, és autóssal még nem volt gyalog gondom. Motorosként igen, de mind gyalogosként, mind motorosként több gondom van a biciklisekkel. De közben róluk is tudom, hogy a hülye biciklis az összes biciklisnek szintén egy kisebb részhalmaza.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!