Nagy gáz, hogy ismeretlen helyen nagy forgalomban, szakadó esőben és sötétben bizonytalan voltam afelől, hogy hol a saját sávom határa?
Életemben először vezettem ma Debrecenbe és pont rám sötétedett, szakadt az eső is és amikor bent voltam a belvárosban és jöttek szemből de előttem senki nem haladt akkor volt olyan, hogy le kellett lassítanom 20-30-ra egyszerűen nem láttam, hogy a saját sávomban vagyok e még. Teljesen elmosódtak nekem a sáv vonalazások és a mellettem kétoldalt haladó kocsisorból tájékozódtam.
Szerintetek ez nagyon nagy gáz?
Addig jó, amíg felismered a bizonytalanságodat, és inkább fékezel...
Legalább önkritikád van!
Vizsgán hibapont nélkül átmentem és vizsgán is haladtam folyamatosan lakott területen belül a belsőben úgy, hogy sehol senki. Lakott területen belül nincs jobbratartási kötelezettség.
Én is sokszor van, hogy haladnék gyorsabban lakott területen belül a belsőben de előttem valaki lassabban megy. Ilyenkor vagy kisorolok a külsőbe és megelőzöm vagy ha nem tudom mert ott is haladnak akkor egyszerűen lassítok, felveszek egy biztonságos követési távolságot és megyek mögötte. Ennyi. Nem cseszem fel magam mert teljesen szabályosan közlekedik az illető a belsőben akkor is ha csak 30al megy.
Az meg, hogy előre nézem a Wazet ismeretlen helyen, hogy a következő lehetőségnél milyen irányba kellesz fordulnom és aszerint választom meg a sávot az sokkal jobb mint az utolsó pillanatban kapkodni, hogy hoppá nekem két sávval arrébb kellene lennem és akkor ha be is dugul mellettem a két sáv akkor csak magamnak nehezítem meg a sávváltást.
Fejezd már be ezt a lakott területen nincs jobbra tartási kötelezettség dolgot. Ha egyszer elolvastad volna a kreszt, tudnád, hogy ott is jobbra kell tartani. Bemásolom a vonatkozó részt, neked csak el kell olvasnod. Előre felhívom a figyelmed, hogy a te esetedre a 4. bekezdés vonatkozik, ami szerint abban az esetben haladhatsz folyamatosan a belsőben lakott területen, ha nem tartod fel a mögötted gyorsabban haladókat. De attól még jobbra tartás van.
36. § (1) * Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) – a (2)–(4) bekezdésben említett eseteket kivéve – a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) * A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy – lakott területen – távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) * A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban – a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával – bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra – a balra bekanyarodás esetét kivéve – ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad.
(4) * Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett – a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával – fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban – a gyorsabb előrehaladás érdekében – kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
Ja, hogy megint a jobbratartásos troll...
Nem unod még?
"Nagy gáz, hogy ismeretlen helyen nagy forgalomban, szakadó esőben és sötétben bizonytalan voltam afelől, hogy hol a saját sávom határa?"
Ez nem "gáz" hanem a látási viszonyok kérdése. Aki ott elmegy melletted nagy gázzal, az sem látja ott a kopott csíkokat, csak helyiként rutinból tud menni.
A jobbratartási témát meg tényleg nem érdemes feszegetni, ez általános előírás. (Kresz 25.par.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!