A világon mindenütt ilyenek a körforgalmak?
Ez az útkereszteződés-típus folyamatosan terjedt el nálunk, szerintem is egy jól élhető megoldás, nincs vele problémám közlekedés-technikai szempontból.
Ami viszont zavar benne az a következő és érdekelne, hogy más országokban mi a gyakorlat ezzel kapcsolatban.
Szóval itt nálunk divat, hogy egy pozitív kiemelkedésű, igen magas dombot építenek a körforgalmak közepére, plusz beültetik ezeket magasra növő, sűrű növényzettel. Több sávos, nagyméretű körforgalomnál ez még el is megy valahogy, de kicsi, egysávosnál engem nagyon zavar, mert ezek a dombok és növények kitakarják előlem a körforgalom - a tőlem távolabb eső részén lévő - tulsó oldalát és nem látom be ezektől, hogy valójában milyen forgalom is zajlik magában a körforgalomban. Számomra kissé zavaró ez a megoldás és balesetveszélyesebbnek is tartom, mintha azt, ahol tisztán láthatom az előttem zajló közlekedést.
Ugyan ez a gyakorlat, "divat" külföldön is a körforgalmakkal kapcsolatban?
#9: De mit nem lát be, könyörgöm? Elsőbbséget kell adnia, nem a túloldalon lévőnek, hanem aki ott van a "környéken". Szerintem nincs jogsid, de majd ha lesz, akkor meg fogod érteni. A túloldalról mire átér valaki, addigra a biciklis/gyalogos rég keresztezte az utat már.
#8
A szabvány elég szigorúan meghatározza, a rálátási szögeket. Nem hülyék találták ki. A fejedben kreált probléma nem igen létezik a valóságban.
Ugyan már! Írtam, hogy mi a jó és védhető érv. Amit én próbálok megértetni, az meg mintha űrlények nyelvén lenne mondva.
De tényleg nem sok értelme is van erről az egészről még csak beszélni sem, mert úgysem fog semmi sem történni ezügyben. Csak majd ha már a statisztika is visszajelzi a sok halálos gázolások számával az igazamat. Majd akkor terítékre fog kerül a probléma. Jól is van ez így.(?)
(Olyan érzése van az embernek a témával kapcsolatban, mintha itt már mindenki suvokban, vagy csak azoknál nagyobb járművekkel közlekednének az utakon. Pl egy bicikliző gyerek, az már a kutyát sem érdekli. Ide jutottunk. Bravó!)
Nem vagyok én statisztikus. Se matematikus cukrosfiú, csak egy mezei, nyitott szemmel járó, közúti közlekedő.
Viszont azt pontosan tudom, hogy amikor Mindszentnél egyszerre öt embert gázolt halálra a kisvonat, na akkor, a bekövetkezett tragédia okán, egyből biztonságosabbá tették a vasúti átjárót. Utána! Vágod a logikájukat?!
(Nem egy fejreállt autót láttam már körforgalomban, mellette, stb, pedig szerencsémre piszok keveset autózom. Egyáltalán nem veszélytelen közlekedési csomópont. A dombok helyett jobban ki is lehetne világítani ezeket. A virágok száma szerintem már pont elégnek mondható ezeken a helyeken.)
Angliában például nagyon sok minikörforgalom van. Úgy néznek ki, hogy egyszerűen felfestenek egy fehér vagy sárga kört az úttest közepére a kereszteződésben.
Engem a hazai körforgalmaknál néha a táblák kihelyezése zavar, nem maga a középső rész. Előfordul. hogy a tábláktól nem lehet látni rendesen az érkező forgalmat.
Biztonság - Gyorsaság - Költség egyensúlyt kell megtalálni.
Ha nagyon biztonságosra akarsz tervezni egy kereszteződést, akkor az drága lesz és/vagy lassan tudnak áthaladni a járművek.
Nagyon drámaian hangzik, hogy 5 embert gázolt halálra a vonat, a valósághoz azonban hozzátartozik az, hogy a kisteherautó vezetője hajtott a tilos jelzés ellenére a vonat elé, ezzel 5 utasának a halálát okozta, ráadásul felborította a vonatot.
Ezután szereltek fel félsorompót a fénysorompó mellé. De egyszerűen nem lehet mindenhol-mindent 100%-ban hülyebiztosra építeni, mert akkor tényleg ott tartanánk, hogy tiltsuk be a kanyarokat.
Inkább azt kéne hatékonyabban megakadályozni, hogy a hülyék a volán mögé kerüljenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!