A világon mindenütt ilyenek a körforgalmak?
Ez az útkereszteződés-típus folyamatosan terjedt el nálunk, szerintem is egy jól élhető megoldás, nincs vele problémám közlekedés-technikai szempontból.
Ami viszont zavar benne az a következő és érdekelne, hogy más országokban mi a gyakorlat ezzel kapcsolatban.
Szóval itt nálunk divat, hogy egy pozitív kiemelkedésű, igen magas dombot építenek a körforgalmak közepére, plusz beültetik ezeket magasra növő, sűrű növényzettel. Több sávos, nagyméretű körforgalomnál ez még el is megy valahogy, de kicsi, egysávosnál engem nagyon zavar, mert ezek a dombok és növények kitakarják előlem a körforgalom - a tőlem távolabb eső részén lévő - tulsó oldalát és nem látom be ezektől, hogy valójában milyen forgalom is zajlik magában a körforgalomban. Számomra kissé zavaró ez a megoldás és balesetveszélyesebbnek is tartom, mintha azt, ahol tisztán láthatom az előttem zajló közlekedést.
Ugyan ez a gyakorlat, "divat" külföldön is a körforgalmakkal kapcsolatban?
Szabályos közlekedőket feltételezve neked nem kell elsőbbséget adnid a szembből érkezőnek. De még annak sem, akivel egyszerre értek oda, és a másik tőled balra van. Szerintem az egyik legegyszerűbb csomópont, mégis sokan nem tudják használni.
A domb szerepét leírták. De nincs mindenhol, csak gyakori.
Ez a nem elvakítás, ez egy jó érv.
De mi van a lassan, lassabban közlekedőkkel. Gyalogosok, kerékpárosok, stb. Nekik nem ártana tudni azt, hogy leléphetnek-e a körforgalom úttestére, ezért nem ártana, ha teljesen belátnák a körforgalomban zajló közlekedést?
Azért emelik meg a középszigetet, mert amúgy kiegyenesítené a sok félhülye. Ettől még úgy tervezik, hogy belátható legyen.
A gyalogosoknak általában nincs keresnivalója a középszigeten.
Ahol mégis, ott van gyalogosátkelő. (Pl. Kós Károly tér)
#4: Miért is számítanak a lassabban közlekedők?
A gyalogos nem mászkál a körforgalomban, ő a kijelölt gyalogátkelőn keresztezi a betorkolló utakat, ott neki van elsőbbsége. Teljesen irreleváns, hogy a másik oldalon mi történik.
Kerékpáros már egy fokkal cifrább. De vagy megy a kerékpárúton a gyalogossal párhuzamosan. Ergo szintén be sem hajt, a rá vonatkozó szabályok szempontjából lényegtelen is, hogy körforgalomnál keresztezi-e az utat. Ha meg nincs kerékpárút, akkor az út szélén ugyanazok az elsőbbségadási szabályok vonatkoznak rá, mint az autósra. Egyszerű képlet ez.
#1
Nem abba az irányba való közlekedésre gondoltam, nyilván, hanem amikor ők is szeretnének túljutni az útkereszteződésen és mennének tovább mondjuk előre, vagy amerre akarnak. Tudod, mint pl mikor párhuzamosan megy a kerékpárút is a körforgalom útteste mellett. Ált. ki van nekik téve a kisebb háromszögű tábla, de honnan tudja a szerencsétlen, hogy elindulhat-e, ha nem látja be, hogy ki mit csinál a körforgalomban?
Szóval szerintem tré megoldás a domb és megint csak a nagy és gyorsan haladó járművek érdekeit tartják szem előtt a közlekedést szervezők.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!