Oroszoknál pl. ahol a hosszú tehervonatok hátulján is van mozdony abba is van vezető vagy távirányítós és ott miért füstöl annyira minden diezel mozdony?
A fékrendszer átmenő, de amúgy van személyzet a közbesorozott és a tológépen is, ha nem hidegen megy.
A füstje meg igazából a motor beállításából fakad, nem egy kifinomult gép egyik sem.
Van vezető. A tehervonatokon ha van rajta tolómozdony, akkor még a fejlett nyugaton is ül rajta vezír, mert a teherkocsikon nincs kiépítve a távvezérléshez szükséges kábel. Rádióval kommunikálnak, de a kürtökkel is tudnak jelezni hogy na most toljad. Meg hát aki hátul ül ő is ugyanúgy ismeri a pályát, tudja hol kell tolni, hol nem. A fékezést pedig ő is észleli a mozdony műszerein.
Ezek elég régi járművek, nem a mai EU szabványoknak lettek megtervezve. Ezeken szerintem még hangtompító sincs, nemhogy katalizátor, meg miegyéb csodatechnika. A mi szergejeink is hangtompító nélkül érkeztek és használták őket sokáig.
A füstölés a nem jó motorbeállítás miatt van. Ezeket nem szabályozgatják 'csippekkel', egy röpsúlyos regulátor van, meg adagoló, amit 17-es villáskulccsal lehet állítani :D
Illetve még azért szoktak ennyire füstölni, mert nem tud kipörögni a motor, a turbó nem szállít elég levegőt - légszegénnyel megy és emiatt (pontosan a szabályozatlanság miatt) a gázolaj nem tud teljesen elégni.
5
"Illetve még azért szoktak ennyire füstölni, mert nem tud kipörögni a motor, a turbó nem szállít elég levegőt - légszegénnyel megy "
Ez szándékosan van így beállítva, mert ezzel kevesebb valamivel a fogyasztás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!