Ki a legszabálytalanabb résztvevője a forgalomnak tapasztalatod szerint?
Arányaiban nézve a következőképpen:
100 autósból x a szabálytalan általában.
100 kerékpárosból y a szabálytalan.
100 motorosból z mennyiség szabálytalankodik tapasztalatom szerint.
Stb.
A kérdés helyesen: melyik közlekedési eszköz használói között a legmagasabb arányú a szabálysértések aránya?
A válasz pedig nem olyan egyszerű... A különböző járművekkel különböző szabálysértések a legjellemzőbbek; és persze van ami annyira természetes, hogy már észre sem veszi az ember. De a statisztikák alapján a gépkocsivezetők vezetnek ebben is: több mint 70%-uk tudatosan megszegi a szabályokat (és még ott vannak azok, akik nem is tudnak róla). De persze az utóbbi évtizedek forradalma sok olyan kerékpárost is az utakra vitt, akik hasonlóan közlekednek.
10-es, csak ha az autósok elrántják a kormányt. Ami eleve egy barom viselkedés, mert nem így kéne. Ha fékeznek, akkor vagy elütik vagy nem, de mással nem karamboloznak. És a többiek ugye nem hajtanak bele, mert betartják a követési távolságot.
Ha egy gyalogos lelépése után tömegkarambol lesz, akkor az autósok is jócskán felelősek érte! Vagy a felelőtlen kormányrángatásukkal, vagy a követési távolság be nem tartásával vagy valami egyébbel.
#13
Erre most komolyan reagáljak?
Oké kilép eléd hirtelen egy gyalogos, nem tudnál megállni, valószínű, hogy ösztönből próbálnál életet védeni, tehát elrántod a kormányt.
Amennyiben nem ez lenne az ösztönös reakciód hanem tudatosan elütöd, az megint felvet pár kérdést.
Akkor a realitás a közlekedésben.
Nem, a legtöbben nem, vagy hibásan tartanak féktávot, de még ha jól is tartanak fék távot, én besatuzom előttük a sport tárcsafékes kocsimmal, megnézem egy dobfékes xarnak mekkora lesz a fékútja, valamint ott a sofőr reakcióideje.
Ráadásul a legtöbben alapvetően a vészfékezésre sem vannak felkészülve, talán életükben sosem satusztak be úgy durván.
A konzekvenciát levonva, meg totál mindegy, hogy az autósok is hibáznak az esemény bekövetkezésénél, ha megtörténik olyan mindegy, kik is hibáztak, ha azt alapvetően egy gyalogos meggondolatlan viselkedése idézte elő. Az már csak ok-okozat!
Én meglátásom szerint Biciklisek, rolleresek szinte egyformán, felénk sokan rollereznek meg bicikliznek és sokszor a hajam égnek áll amikor meglátom miket leművelnek. A rolleresek annyival talán szabálytalanabbak hogy sokszor a járdán mennek a gyalogosok közt szlalomoznak ami aztán rohadtul balesetveszélyes.
Aztán a gyalogosok közt is megfigyeltem hogy vannak köztük jócskán akik leszarják mi a szabály is mi nem. Leginkább azt vettem észre hogy ott mennek át az úton ahol nincs kijelölt átkelő és persze hogy tőle 40 méterre mégis csak ott van és arra nem képes hogy odáig elsétáljon.
"Az autósokat meg tematikusan razziázzák."
Nem csak azért mer beazonosíthatóak, ez a tipikus bebeszélem magamnak üldözési mánia. Az is eszedbe kéne hogy jusson, hogy autóban ülve sokkal könnyebben okozol maradandó sérülést másnak mint egy kerékpáros. Persze, volt olyan is hogy kerékpáros gázolt halálra gyalogost, de mondjuk 100 autós gázolásra jut egy ilyen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!