Kerékpár vagy roller?
@10 ez egy nagyon sarkított és speciális eset.
Mindennapi használatra, rövidtávú utakra egy városban a roller 100x jobb alternatíva.
Egyrészt könnyebb tárolni lakásokban.
Másrészt 3km út miatt előszedni a bringát és menetfelszerelést kb duplázza a menetidődet (évekig jártam bringával munkahelyemre tudom)
Ettől függetlenül a bringa kényelmesebb, de a kocsi még kényelmesebb. A roller a praktikumban viszi a prímet
Az szép teljesítmény, gratulálok!
"Am hülye az aki egy közel millás kerékpárt ott hagy a bolt előtt! Viszik ezeket mint a cukrot. Ezért kell egy leharcolt szar is amit bárhol ott lehet hagyni, mindig ott lesz ha visszamész érte."
Eleve ez a baj, hogy így kell gondolkodni. Ha valaki imádja a kerékpárokat, akkor nem az az életcélja, hogy egy ócska kerékpáron tekerje le a fél életét, mert félni kell tőle, hogy a drágábbat ellopják.
Pontosan, az adott felhasználástól függ. Rövidebb távon sokkal előnyösebb a roller, mert hacsak nem begurulsz egy kapun mindkét végponton és “ledobod” a kerékpárt, akkor bizony időigényes az indulás és lezárás (tároló kinyitása, lakat stb.). Ezzel szemben a rollert valószínűleg megfogod a lakásban, elindulsz, a végponton pedig szintén beviszed a lakásba / irodába / üzembe stb.
Egy faluban megint más. Én például csak kitolom a kapun, megyek 2 kilométert, a buszmegállóban pedig rápattintom a lakatot, miután odatoltam a tárolóba, kb. 20 másodperc az egész.
Azt viszont nem tudnám elképzelni, hogy rollerrel (akár manuális, akár elektromos) csak úgy, hobbiból elmenjek bárhova is egy körre.
Nekem egyébként Budapesten a tökéletes mobilitást a BUBI adta / adja meg, a lefedettségi területen belül bárhova könnyen eljutok és rendkívül olcsó. Nevetséges, hogy a rollerbérlés árából már simán megyek GreenGO-val is.
Röviden összefoglalva a kerékpározás számomra ugyanazzal a hátránnyal jár (csak mérsékelten), mint az autózás: ott van a nyakadon egy közlekedési eszköz, amit nem tudsz csak úgy ott hagyni bárhol, míg egy rollert simán beviszel bárhova.
Abszolút a roller nálam a nyertes. Összecsukható, ezért könnyebb felrakni vonatra, buszra, az autó csomagtartójában is elfér.
Én nem megyek be autóval nagyobb város központi részébe, mert sem a forgalmat, sem a parkolóhely keresgélést nem szeretem. Lerakom az autót egy P+R-ben, onnan tömegközlekedek és/vagy rollerezek. Leginkább ÉS. Ugyanezt biciklivel nehéz megcsinálni.
Csak bicikliúton megyek vele, max 30-al, de városban inkább a 20-25 a jellemző.
A roller még soha nem hagyott cserben. Nem kellett műszaki hiba miatt tolnom. Tömör a kerék, nincs defekt. (Amúgy van biciklim is, azon is tömör a kerék. De azt csak saját városon belül használom.)
Nem a roller a hibás a balesetekért, hanem a vezetője.
Mivel tudom, mennyire nem látszik a rolleres, meg gyors is, láthatósági mellény városon belül is van rajtam rolleren es biciklin is. Nem megyek be egyetlen autós mellé soha akkor sem, ha az nem kanyarodik sehova. Nem megyek a járdán, a zebranál leszallok, gyalogoskent áttolom. Ez nem olyan nehéz.
Még egy-két év, néhány újabb jogszabály és rendelet, aztán az elektromos roller megy a lecsóba.
Mi pedig még akkor is vígan bringázunk. 👍
@19
4-5 éve ezt mondják az emberek, ha nem régebb óta
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!