Szerintetek érdemelnének-e életfogytiglani szabadságvesztést a kirívóan gyorsan hajtó sofőrök (pl. lakott területen 130-150 km/óra vagy nagyobb sebesség), ha az eszement száguldozással ártatlan ember halálát okozzák?
Szerintem bizonyos esetekben igen, vagy minimum 10+ évnek kellene lennie.
Nem pusztán a baleset okozása számomra az indok, hanem az, hogy egy olyan emberről beszélünk, aki többszörös visszaeső, többször okozott hasonló balesetet.
13 büntetőpontja volt, 2x okozott balesetet, ebből egyik a szentendrei úti Audi TT-s eset, ahol emberünk egy Teslával szemben versenyezve nullázta le a gépet.
Facebookon volt videó az egyik legális gyorsulásáról. Ott a kommentátor azt mondta "anyuka is kiszáll, ez most már komolyra megy". Szóval még legális gyorsulásokon is úgy versenyzett, hogy a kancája ott ült mellette, ami valahol felelőtlenség.
Redditen voltak képek a RACE001 használtautó hirdetéséről. Ott volt a kocsiban a gyerekülés hátul. Gondolom ez a vadbarom gyerekkel együtt is hasonló mentalitással közlekedett.
Szintén Facebook csoportokban, posztokban
Na mármost itt van egy ember, akit nem állított meg az, hogy okozott már hasonló balesetet, nem állított meg az, hogy gyereke, családja van.
#11
Ezt mind számba fogja venni a bíróság, és kap pár évet elgondolkozni.
Nem 10 évig tartjuk el, és nem lesz életfogytiglan, és főleg nem kivégzés.
A szerencsétlen bringást, és családját nagyon sajnálom. De ez rájuk tartozik, nem a lincselő tömegre
#13 Ezzel csak az a baj, hogy nem csak a gazdag Audist nem tartja vissza, hanem még az átlag prolit sem. Legutóbb volt egy büntetés ahol Suzukis papát megbüntették gyorshajtásért, visszafelé jövet pedig "bosszúból" direkt 70-80-ra gyorsított.
Nyilván ha ilyen eseteken azt mondanák, hogy köszönjük, forgalmit, gépjármú kulcsát legyen szíves átadni, és bukta az autóját, akkor kétszer meggondolná, hogy megérte-e.
Életfogytiglant még rikárdó sem kap, aki megerőszakolt egy 97 éves nénit, miután megölte...
A börtöntöltelékek is nyomorítják a költségvetést, de egy halálbüntetés lenne az igazi visszatartó erő bármihez.
Ne félj, pár nap alatt megszűnne az összes megélhetési lopás, rablás.
15. Európában nincs halálbüntetés. Régóta bizonyított tény, hogy a visszatartó ereje is csekélyke. A lebukás kockázata az ami igazán számít, de nem mindenkinél. Vannak olyan emberek, akik saját életüket sem becsülik és édes mindegy neki, hogy putriban nyomorog vagy luxus villában, felkötik-e vagy sem. Ha aligha kerülhető el a büntetés szokott működni.
Vannak országok, ahol ma is kivégeznek embereket. Olyan is, ahol a nemi erőszakot elkövetőkkel együtt a meggyalázott nőt is felkötik.
Kínában rengeteg ember él, de talán még ehhez a nagy számhoz képest is kiugróan magas a halálos ítéletek száma.
És ami miatt sokan ellenezzük az két dolog: Nem visszafordítható és ölésre kényszerítünk embereket. Milyen álságos az is, amikor a méreginjekciót többen nyomják be, de nem lehet tudni, hogy valójában melyikük az?
Ezer-százszor is olvasom itt is, hogy hazugság, hogy a gyorshajtás a fű bajok forrása és csak lehúzásra megy a rendőrség. Most meg mi van? Fejét vennétek egy gyorshajtónak.
Versenyeztek vagy sem, tény, nagyon gyorsan mentek. De azért tették, hogy kerékpárost gyilkoljanak? Ez volt a cél? Akkor miért nem olyant kerestek, aki a forgalmi sávban, az úttesten teker? Sokkal kisebb kár keletkezett volna az autóban is. Nem?
Az előéletét olvastam az embernek, hát nem lehet rá büszke és figyelembe is fogják venni. Alapesetben gondatlanságból elkövetett halált okozó testi sértés lehet a vád. A gyorshajtás külön dolog.
Ha sikerül bizonyítani a versenyzést, akkor már bűncselekmény, és 5-10 év lehet a büntetés. Annak középértéke 7,5 év. Innen indulnak és az enyhítő körülmények 5 évre vihetik le, a súlyosítók tízig emelhetik.
Az előélet részletes ismerete nélkül a 13 pont sok, de nem kell hozzá gazembernek lenni. Én most gyűjtöttem be hatot. Jogilag elsőbbség meg nem adása miatt. Kipihent voltam, figyelmesen vezettem, csak a másik autós a kanyarodó sávból egyenesen jött el, én meg balra kanyarodás közben nekiütköztem. Intenzív fékezéssel is. Jó 3 év alatt nem fogok még legalább ennyit begyűjteni.
Egész Európában nincs halálbüntetés. A fiatal koromban még volt. Nem múlt el hónap szerintem, hogy ne lett volna féloldalas cikk arról, hogy éppen kit kötöttek fel és miért.
Volt olyan ügy is (a sajtó akkor nem írta meg), hogy évtizedekkel később kiderült, bárki lehetett, csak az nem akit kivégeztek.
És olyan is volt, hogy 1000%-so bizonyítékok voltak és mégsem.
Itt most a kamerafelvételek, az elkövető sem lehet kétséges, de nem lehet úgy törvényt alkotni, hogy esetenként módosítgatjuk.
Nem lenne helyes, de mindenképp súlyosabb büntetés kellene ilyen esetekre. Szerintem az alábbi lenne reális ilyen gázolásoknál:
-jogosítvány megvonása örökre (ha mégis vezetne, az BIZTOS letöltendő legalább fél év és nincs enyhítő körülmény)
-ha az áldozatnak van gyereke, akkor 18 éves koráig kártérítést kell fizetnie, amit az állam von le automatikusan
-BIZTOS LEGALÁBB 3 év letöltendő és NINCS enyhítő körülmény, ez lenne a minimum, de ezen határozottan rontanának az olyan tényezők, hogy nem egyszeri eset, városon belül történt, majdnem duplájával ment a megengedettnek stb stb
-minden költség fizetése (ha most nem, akkor utólag), ide értve bármi olyat amit az áldozat családjának kell, szóval temetés, hitel átvállalása stb stb
Szerintem amiket leírtam, ez kellene legyen a MINIMUM. Valaki írta, hogy a szigorítás nem segít és igaza van, de a túl enyhe büntetések se segítenek, kellene egy középső utat találni.
Ami még fontos lenne a szigorításon kívül az a trafik kihelyezése... Nem annyira drága, hatalmas társadalmi támogatottsága lenne és visszahozná az árát nyílván:D pl a hidaknál (ahol nem lehet a környezet elrondítása nélkül kihelyezni) lehetne átlagolót kitenni (talán ausztriaban van ilyen?), hogy megméri mennyi idő alatt értél át és átlagot számol sebességre. A versenyzéseken ez nem segítene, de legalább a belvárosból kiszorulna.
Nem. A bü tetésnek nem bosszúról kell szólnia. Teljesen korrekt a Btk-ban leírt 5-10 éves szabadságvesztés.
Persze nyilván emellett alapvető elvárás lenne a járművezetéstől való végleges eltiltás...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!