Egy gyalogos elémlépett városon belül (nem gyalogátkelő helyen) és majdnem elütöttem. Mi történt volna, ha elcsapom? Bizonyítanom kellett volna az ártatlanságom?
A gyalogos figyelmetlen volt, fejhallgatót viselt. Azért nem lett baj, mert a saját sávomban sikerült kicsit elrántanom a kormányt felőle és ekkor már ő is észrevett, hátralépett.
Ha a sebességhatárt betartja a gázoló és baj esetén nem mulasztja el a segítséget, akkor büntethetik a vezetőt?
Nem táblázatokból döntik el, hogy ki, miben hibázott, minden esetet külön vizsgálnak, és olykor még a szakértők véleménye is eltérő lehet.
Tehát nem lehet sablon szerűen kijelenteni, hogy csak a gyalogos lenne a hibás, vagy csak a jármű vezetője.
- hol és milyen körülmények között lépett le a gyalogos
- valóban figyelmetlen volt-e a gyalogos
- mekkora sebességgel érkezett az autó
- a sofőr megtett-e mindent a baleset elkerülése érdekében
- milyen sérülések és anyagi károk keletkeztek
Kiszámolják ezred másodpercre hogy te mit tettél meg a baleset elkerülése érdekében.
Például ha csak egy-két másodperccel később ráérősen fékezel, te is hibás leszel.
A megengedett legnagyobb sebességet betartva is megállapíthatnak relatív gyorshajtást, vagy a járművezető figyelmetlenségét is feltételezhetik, illetve a jármű műszaki állapotára is kiterjed a vizsgálat.
Kellemetlen akkor is, ha valóban vétlen a jármű vezetője.
Már ha működik az a tetves kamera, nem mint az enyém , amikor kiugrott elém egy barom és azon múlt, hogy megálmondtam este ezért balra tartottan, a kamera meg pont azt a fájlt hibásnak tünteti fel, sehonnét nem tudtam megnézni.
Nem vagy ittas, akkor semmi bajod nem lett volna, max. lelkiismeret..vagyis nyomasztana..
Sajnos a mai szabályok elvakultsága miatt valószínű hogy meghurcoltak volna.Híradó mindig tele van "ártatlan" gyalogosok és "gyilkos" autósok baleseteivel Elmondom a véleményem: Én tökéletesen egyetértek azzal, hogy a zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége, de azért azt se felejtsük el, hogy egy autó nagy, van oszlopa (ami hajlamos kitakarni akár egy-két embert is), és a vezetőnek jóval megosztottabb a figyelme, mint egy gyalogosé, ezért nem értek egyet azzal, hogy egyfolytában azt szajkózzuk a gyalogosoknak, hogy menjenek, mert nekik szabad.
Valóban szabad, de fájhat is! Ezt is szajkózzuk kicsit a gyalogosoknak, hogy ne lepődjenek meg, amikor féktávon belül lelépnek egy jármű elé.
Egy gondolat az autósok mellett:
Azért elég dühítő, amikor a gyalogosok egyesével mennek át előtted, de folyamatosan, minek következtében egy vidéki város körforgalmát teljesen megbénítják. Erre sem ártana valami szabályozás, tehát ne csodálkozzunk, ha az autós rádudál a két, 40 év körüli hölgyre, ha a zebra kellős qrva közepén beszélik meg a heti főzési és takarítási tervüket.
Szóval szerintem kissé egyoldalú, nem elég objektív a kérdés, vannak pofonok innen is, onnan is, nem kell annyira magasztalni a gyalogosokat sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!