Dózsa György úti halálos kimenetelű balesetről mi a véleményetek?
mivel mindenki össze-vissza beszél, meg kell várni a bírósági tárgyalást.
addig felelőtlen dolog ítélkezni a távolból
"Több tanú szerint a piroson hajtott nagy sebességgel ezért borította fel a szabályosan közlekedőt ."
Telezöldnél mentek mindketten, a Citroen vele szemből érkezett és balra kanyarodott volna. Mindkettőjüknek zöld volt. A Citroennel szemben a belsőben egy BMW haladt, ezt előzte ki jobbról a Mercis nagy sebességgel, erre nem számított a Citroenes, ez volt az egyik oka a balesetnek.
Eddig 50-50%, de majd az ügyvédek megoldják.
Jellemző, hogy a két halálos áldozat nem a buszmegállóban állt, hanem az autóból repültek ki. Persze lehet, hogy nem voltak bekötve, de az ütközés erejéről azért ez már mond valamit. Egy 50 km/h-s félfrontál után nem száll el az autó és simán kiszálltak volna belőle. Az AMG-vel ekkora szakaszon bármennyire fel lehet gyorsulni:
Igen, én is a napokban hallottam, hogy a rendőrség is megerősítette, hogy mindenki a citroenben ült a halálos áldozatok közül. Ismertem a 23 éves srácot. Hobbi testépítő volt, 180 feletti testmagasság és 100kg volt az utóbbi hetekben. Nem kicsi ember. Nyilván nem volt bekötve, de egy ekkora ember nem repül csak úgy ki az autóból. A kereszteződés a megállótól 30 méter nagyjából. Baromira fog érdekelni, hogy milyen sebességet állapítanak majd meg a "szakértől". Szerintem M. Ricsi is tudja, hogy mennyivel ment, bármennyire is tagadja, hogy nem nézte. Véleményem szerint csak arra hajt, hogy majd jóval kisebb sebességet fognak megállapítani, mint amivel valójában ment.
A kresz szabályai egyértelműek egyébként, a szemből, egyenesen haladó autónak lenne elsőbbsége, kivéve ha olyan körülmények léptek fel, amik gátolták a citroenest a helyzet reális felmérésében. Szerintem egy 100-120km/h-val közlekedő autó ilyen körülmény lenne, de ezt nyilván nem én döntöm el.
Én majd akkor ítélkezek, ha már minden részlet ismert lesz a nyilvánosság előtt - most még csak csepegtetik az infókat. Majd ha eljön a tárgyalások ideje, tőbbet tudunk majd.
Persze én is érzem, hogy mi a fő kérdés: ha M. nem hajt gyorsabban a megengedett sebességnél, akkor a citroenes észlelhette-e volna a távolabb szemből érkező jármű takarasából kibújó M-et? Ha igen, akkor M-é a felelősség. Ha nem, akkor tovább vizsgálandó, hogy a kereszteződés körüli útszakasz geometriája megfelelő-e a telezöldes megoldáshoz vagy újra kell gondolni a közlekedésszervezési oldalt is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!