Lefulladsz néha tapasztalt sofőrként?










Igen.
23 éve vezetek. Egy időben több száz km-re rendszeresen ingáztam. Sok éven keresztül céges autókat is hajtottam nem ritkán napi 600-1000 km-t is országon belül. Tehát messze nem vagyok kezdő sofőr, de néha megesik. Főleg a mostani autómmal. Van egy régi 18 éves kocsim, annak a kuplungjához vagyok szokva. Ami nekem teljesen kényelmes, kb a pedálút alsó harmadánál kezd el fogni és szépen fokozatosan "adagolható". Ezt szoktam meg. 5 éve vettem emellé egy új autót. Már garanciában is visszavittem, de a márkaszerviz széttárja a kezét, hogy nem tudnak vele mit csinálni, ez ilyen. Kb a pedálút felénél, vagy kicsit feljebb kezd el fogni, onnantól viszont nagyon hirtelen. Ha rendszeresen ezt az autót vezetem, akkor nem gond, megszokom, hogy a pedál félútjáig határozottan emelhető a lábam, onnantól viszont nagyon óvatosan, amíg el nem kezd fogni, aztán megint gyorsabban levehetem róla a lábam. Kicsit körülményes, de így lehet normál módon használni. De amikor a másikat vezetem sokáig és átülök, akkor vagy mindig hátba vág az autó, de olyan is van, hogy lefulladok. Pedig nyomatékból nincs hiány. 1500-as fordulaton már van 350 Nm, 1250-en 320 Nm. Múltkor éves szerviz alkalmával a szerviz udvaráról a szerelő a műhelybe harmadik próbálkozásra tudott beállni, mert ő is mindig lefulladt. Tehát nem hiszem, hogy ennek alapból ilyennek kellene lennie. Csak gondolom nem akarnak foglalkozni vele, ezért inkább elhajtanak. Már várom, hogy elkopjon a kuplung és kapjon valami normálisabb szettet. Azt remélem, akkor jobb lesz. Igaz ettől még messze vagyok. 5 év alatt 51 e km-t sikerült belerakni az autóba. Két autó között most megoszlik a használat, kevésbé gyorsan gyűlnek a km-ek.





Persze.
Eddigi legkedvesebb autom egy Golf II volt.
Also 1/3-tol felso 2/3-ig hosszan csusztathato kuplung, 0 tapasztalattal is jol indithato, vezetheto.
Eletem egyik legnagyobb meglepetese egy Audi A4 B5. Felso 3/4-nel es azonnal fogo kuplung. Ugy lehet vezetni, hogy fogashatarnal megallsz a felengedessel, emeleled a fordulatot es millimeterenkent engeded a kuplungot. Ha fogashatarnal nem allsz meg, mindenkepp rantani fog az auto, attol fuggen, milyen gyorsan engeded at rajta.
Lenyegeben felig benyomott, mozdulatlan pedalnal nyomod a gazt.
Ezek erre vannak meretezve, 300 000 km-nel vettek ki a gyari kuplungot.
Ugy vagyok vele, mint az elozo valaszolo.
Tobb rutinos haverom is lefulladt mar vele.
De legalabbis rangat az auto, mikor vezetik.










Aki a jobb1-ben, vagy hátul ül, az ne szóljon bele, hpgy mit csinálsz! Ezt ne engedd meg, mert EZ balesetveszélyes! Majd, amikor ő vezet, akkor oda áll, ahová akar.
"Kuka utas vesd az észbe,
Ne dumálj a vezetésbe!"
Ezt még indulás előtt tisztázd vele!
Felnőtt ember vagy tiéd a felelősség. Ha bajt csinálsz, azt vállalod. De ha követed az "utasításait", és baj lesz belőle, ő vállalja? Megsúgom, nem, akkor is te leszel a hülye.
Állj a sarkadra!










Néha előfordul igen, mégha nem is sűrűn.
Sőt, 2 hete a szűk és meredek garázslejárón lefelé tolatva véletlenül levertem a tükröt. Nem értettem a problémát mert évek óta tolattam ott le és soha semmi gond nem volt vele, még a mostaninál nagyobb autóval is lementem kismilliószor gond nélkül aztán most mégis valahogy sikerült lecseszerinteni.
Van ez így néha.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!