Zebra melletti kerékpársáv keresztezi az autóutat. Át lehet tekerni, vagy leszállva tolni lehet csak?
Szegeden egy viszonylag forgalmas kerékpárút keresztezi a városban az autóutat a zebra mellett, nincs lámpa.
Ha leszállok a bicikliről, és gyalog tolom a zebrán, akkor az autóknak elsőbbséget kell adni és át kell engedniük.
Viszont oda van festve sárgával egy kerékpársáv, azon áttekerhetek? Illetve ilyenkor az autósoknak elsőbbséget kell adniuk, bármelyik oldalról jövök?
Fogalmam sincs mi a helyes, más kerékpárosokat nézve teljesen random, 50% átteker, 50% leszáll és áttolja. Illetve egyszer áttekertem, és rámszólt az autós hogy tolni kéne.
Alábbi képeken jelöltem rózsaszínnel a zebra melletti kerékpárutat.
A képen pl látható is, hogy az illető zebrán gyalog tolja a biciklit, de akkor minek van ott a kerékpársáv?
[link] ,20.1446527,3a,75y,222.13h,72.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBHvdxRZE-NOYsqZQ5i3Y8Q!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Ott a bicikliseknek a kis macisajt (elsőbbségadás kötelező)
Tehát a kerékpáros áttekerhet, de elsőbbséget kell adnia a közúton haladóknak.
A (biciklit toló) gyalogosnak viszont elsőbbsége van a zebrán.
Én viszont úgy tudom,hogy amennyiben a bicajosnak nincs táblája, akkor az autósnak ugyanúgy meg kell állnia és átengedni, mintha gyalogos lenne, függetlenül attól,hogy leszáll, és a zebrán tolja, vagy átteker a kerékpáros átvezetésen.
"
5 Elolvastad a link alatti cikket is,amiben ezt írták:
"Ha azonban olyan helyen szeretne átmenni, ahol nincs „Elsőbbségadás kötelező!” jelzőtábla és „Kerékpár út vége” jelzőtábla sem, akkor a kerékpárosnak van elsőbbsége a biciklit hajtva is."
6: pontatlan a cikk.
Csak akkor van elsőbbsége a biciklisnek, ha az autósnak van macisajtja vagy ha az autós a párhuzamos útról kanyarodik.
7 De ha pontatlan a cikk, akkor miért van,hogy egyes kerékparos átvezetőket kitábláznak másokat meg nem? Mert ha mindig az autósnak van elsőbbsége, akkor felesleges a kerékpárosnak egy tábla,hogy most nem neki van elsőbbsége.
Szóval ha szerinted pontatlan a cikk, akkor linkelj valamit amit a te állításodat bizonyítja, mert mondani bármit lehet. Én így tudom, és van a családban nagy bicajos, és engem is ő világosított fel,hogy kerékpáros átvezetésnél a bicajost el kell engedni. Nem vitázom, elfogadom ha mutatsz egy kreszszabályt ami szerint, nem kell átengedni őket ugyanúgy mint a mellette zebrán közlekedő gyalogos.
Idióta volt aki ezt így kitalálta.
Vagy legyen elsőbbségadás a bringásnak mindenhol, vagy ne legyen sehol.
De így felesbe össze-vissza... Vagy legyen piros vonal is ha elsőbbsége van, ha nincs akkor csak a sárgák. Össze-vissza állnak meg a kocsik. Semennyivel sem jobb, ha "lemond az elsőbbségéről" miközben csak a rendőrtől fosik, mert nem tudja a kreszt. Bár tény, hogy sok helyen tényleg nem látni a bringásnak kirakott nyalóka táblát, sokszor a bringás se, mert 4 méter magasan van és kis pötstábla a fa lombjában.
#8: A kerékpárút elsőbbség szempontjából nem különbözik egy normál közúttól. Ha senkinek nincs tábla, akkor elméletben a jobbkézszabály lép érvénybe.
De ilyen nem nagyon létezik a valóságban. Általában valamelyik félnek van táblája.
Illetve egy spéci elsőbbségi szabály van, ami a közút és kerékpárút kereszteződésére vonatkozik:
Bekanyarodáskor az út melletti kerékpárúton haladónak van elsőbbsége.
31. § (5)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!