Milyen jogon hagyja figyelmen kívül a rendőrség a sebességmérőinek a hibahatárát és mérési bizonytalanságát?
Attól hangos a sajtó, hogy ha csak 1km/h-val túllépem azt a sebességhatárt amit a műszerük alapján határolnak be akkor megbüntethetnek. Aki jártas a témában az tudja, hogy minden műszernek van mérési hibája, de egy ilyen lézeres sok tényezőtől zavart lézeres műszernek meg pláne.
És akkor ott van még a mérési bizonytalanság is, ami nagyon el szokott szállni, mert abba minden kutyagumit bele kell számolni és még meg is kell szorozni 2-vel (szabvány szerint). Egy ilyen műszernél az minimum 5-7km/h ha tisztességesen határozzák meg.
Következésképpen ha a műszerük által mutatott érték alapján 1-2km/h-val túlléptem a határt még egyáltalán nem biztos, hogy tényleg.
Van jogom elkérni a kalibrálási/hitelesítési jegyzőkönyvet?
Tisztelt, 8-as válasz írója! (2023. máj. 7. 15:02)
Lehetsz a lézer csodálója, nagy pontosságának hirdetője, de attól, hogy egy eszköz lézer technológiát használ, a különböző alkalmazási területeken eltérő pontosság érhető el.
Az ARH S1 gyártója az ARH informatikai Zrt. Először 2014-ben kérte a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Metrológiai Hatóságától a mérőeszköz mérésügyi hitelesítését.
Bár megtiltod megpróbálni is annak kitalálását, hogy nem lehet vele 1 km/h-s pontossággal mérni, mert – szerinted – a töredékét is pontosan tudja; az ARH Zrt. ARH CAM S1 lézeres közúti sebességmérő hitelesítési engedély iránti kérelmét a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Metrológiai Hatósága a következő műszaki feltételekkel fogadta be:
„főbb metrológiai jellemzői:
sebességtartomány: 1 – 300 km/h
sebességmérés pontossága:
100 km/h - ig: ± 3 km/h
100 km/h - tól: ± 3 %”.
Az ARH S1 képei: [link]
A Metrológiai Hatóság dokumentumai: [link]
A dokumentumok letölthetők, a 2014-es kérelem eleje, képen: [link]
Letöltés után látszik, hogy 2016-ban ugyanezekkel a hitelesítési adatokkal csatlakozókat változtattak, külső egységeket szüntettek meg.
2020-ban pedig, szintén ugyanezekkel a hitelesítési adatokkal a mérőeszköz részét képező eddig használaton kívüli (második) képkészítő egység használata is engedélyezett és a hitelesített mérőrendszer része lett.
↑ 3-as válaszból » Ez pont olyan, mikor megírták, hogy nem BŰNTETNEK, ha nincs nálad a jogsi meg a forgalmi. Egy szóval nem írták, hogy akkor már otthon lehet hagyni, de itt már mentek a kombinálások.
Jogszabályban több szóval is írták, hogy otthon lehet hagyni, ha nem külföldi hatóság állította ki, nem kellett kombinálni. Ráadásul már igen régóta tudni lehetett, mert a módosítást a 317/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet rendelte el, hogy a hatóságoknak elegendő idejük legyen a felkészülésre, az elektronikus lekérdezés technikai megvalósítására. A 2020. július 1-én megjelent 157-es számú Magyar Közlönyben lett kihirdetve, 2023. január 1-én lépett hatályba.
┌ „A járművezetés személyi feltételei
4. § (1) Járművet az vezethet, aki
a) a jármű vezetésére jogszabályban meghatározott, érvényes vezetői engedéllyel vagy az engedély-nyilvántartásba bejegyzett érvényes vezetési jogosultsággal rendelkezik,
…
(3) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott engedélyt, ha azt külföldi hatóság állította ki, a vezetőnek vezetés közben magánál kell tartania.” ┘
A fenti az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól, azaz, a KRESZ 2023. január 1-től hatályos szövegéből való.
Sokan félreértik, (de leginkább fogalmik sincs róla) pedig részletesen leírtam, hogy miről van szó!
Az hogy a rendőrbácsi műszere 53 km/h-mutat az még nyugodtan lehet valójában 49km/h is ha a műszer hibája annyi amennyi.
De hivatalosan a kalibrálási jegyzőkönyvben fel kell tüntetni a mérési mérési bizonytalanságot is amibe bele kell venni minden mérési eltérést okozó tényezőt és még faktorozni is kell! És ha valaki beperli a rendőrséget akkor bizony erre a bizonytalanságra is hivatkozhat amit teljesen figyelmen kívül hagynak.
tehát a lényeg az, hogy ha a rendészeti szakközepet végzett rendőrbácsi 51 km/h olvas le a műszeréről az lehet akár 56km/h de 46 km/h is!
Hallgattam a rádióban a rendőr kollégát és ő arra hivatkozott, hogy ezek a műszerek hitelesítve vannak. Ja hát az egy dolog! De mi lett a hitelesítés eredménye? Azt már nem kötik az orrunkra.
"Az hogy a rendőrbácsi műszere 53 km/h-mutat az még nyugodtan lehet valójában 49km/h is ha a műszer hibája annyi amennyi."
Valaki leírta korábban, nem kell a határon menni. Az autód is fölé mér, ahhoz, hogy 49-cel menj, a sebességmérőd mutatójának 54-55-öt kell mutatnia. Ha te direkt úgy vezetsz, hogy "az még belefér", aztán mégsem, az a te hibád.
#14
Még mindig nem érted! Fogalmad sincsen mérési hibáról és mérési bizonytalanságról!
#14
A dolog ott kezdődik, hogy nem minden autó mér fölé, de ott folytatódik amit már leírtam!
A hitelesített mérőeszköz pont azért számít hitelesnek, mert nincs akkora a mérési hiba, hogy az érdemben befolyásolná az eredményt.
És ezenkívül az is köztudott, hogy mivel a szabály szerint egy jármű kilométerórája soha nem mutathat a valós értéknél kevesebbet, így a gyártók ezt minden esetben úgy kalibrálják, hogy a ténylegesnél valamivel magasabb értéket mutasson.
Ergo ha te a saját műszered alapján betartod a sebességhatárokat, akkor teljesen kizárt, hogy bármilyen mérési pontatlanság miatt jogtalanul megbírságoljanak.
2023-ban volnánk.
Ha 50-ig szabályos, akkor az 51 nem az, pont.
A (trafi) mérési hibahatár biztos, hogy kisebb, mint 1 km/h manapság.
Az autók km-órája többet mér a valósnál, hogy a nagyobb gumival is rendben legyen. (Mivel ezt viszont több, mint fél évszázaddal a holdraszállás és 35 évvel a kerékpáros digitális km-órák megjelenése után sem tudták megoldani. Nem nézik ki a vezetőből, hogy be tudja adni a gumin lévő 3 adatot...)
A másik meg: azt is benyögte a "szakértő úr" a nemtom melyik cikkben már, hogy a régi autók vannak "veszélyben" az analóg mérő miatt (amik mint írtam, egyébként többet mutatnak), mert hogy az újabb digitális mérők milyen pontosak. Az lehet. Csak éppen, amikor a kijelzés is digitális és jön az ilyen Mercedes/BMW/Audi gagyi kijelző, ahol - dobpergés - 1 vagy maximum fél mp-ként frissíti az értéket, akkor gebasz van. Érted: 46-ot mutat, utánam meg már csak az 55-öt látod (vagy éppen a 75-öt, ha ész nélkül nyomod). Nesze neked pontosság. Betiltanám. Kizárólag olyan számkijelzős mérő elfogadható, mint a sportkocsikban, amik legalább 0,1 mp-ként frissítik az értéket vagyis kvázi valós időben.
#18
"A hitelesített mérőeszköz pont azért számít hitelesnek, mert nincs akkora a mérési hiba, hogy az érdemben befolyásolná az eredményt."
Egy ilyen műszer mérési hibája min. 2-3 km/h "laborkörülmények" között. De a kedvezőtlen körülmények a mérési bizonytalanságot ennél sokkal nagyobbra is növelhetik. Ez érdemben befolyásolja a mérés eredményét!!!!
A törvényben az van hogy 50km/h a határ és nem az hogy a műszer által mutatott érték!!!!!!!
Te sem vagy a helyzet magaslatán!
Van még kérdés?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!