Jó lenne, ha sokkal több rendőr lenne az utakon, és sorra állítanák meg a közlekedőket ellenőrizni?
Hát hogyne!
Aztán amikor tényleg sürgős dolgod van a város másik végén, de 2-3 kilométerenként megállítanak igazoltatni -mert az egész várost átfogó ellenőrzés folyik- akkor megkérdezném, hogy miért is vagy ideges? ;)
Az se lenne baj, ha néha-néha tényleg ellenőriznék a jónépet. Én napi szinten vezetek, az utóbbi 10 évben talán 3x állítottak meg. Kétszer megfújattak és jó utat kívántak (1 perc), egyszer igazoltatott is egy rendőr, de kétszer is bocsánatot kért, hogy megállított, mert távolról indiánnak nézett apám régi autójával (de hát akkor csak mutassam már meg a papírjaimat).
Ilyen alapon nem sok esélyem lenne lebukni, ha mondjuk rendszeresen hullákat szállítanék a kocsiban, a heroinos bőröndökre fektetve.
Viszont amiért nagyon fontos lenne a rendőri jelenlét: hogy legalább minden századik szabálysértőt megbüntessenek. Annyi már elég is lenne a közlekedési morál hatalmas javulásához. Jelenleg talán tízezer szabálysértésre ha jut egy büntetés. Így teljesen mindegy, mekkorára nőnek a büntetési tételek papíron, ha a gyakorlatban egy fillért se fizettetnek senkivel, mert nem fogják meg.
A határvadászok helyett a közúti ellenőrzést kellene futtatni.
Hát nem lenne baj, de akkor ne direkt sz*patós helyekre álljanak, ahol alig van baleset, csak tudják, hogy sokan gyorsítanak hamarabb a város tábla fele vagy nem lassítanak gyorsan a város tábla fele... Mert az semmi másra nem jó, csak pénzt szedni, pláne ha évek óta még csak baleset se volt ott:D (vidéki közepes városban nálunk ez a szokás)
De amúgy valóban a büntetéseken kellene növelni.
Hát az nyilván értelmetlen már most is, ha sebességbetartásra nevelés helyett pénzbeszedés a cél. Mikor egy kanyart simán be lehet venni 60-nal, de valami agyament kirakott a kanyar elé 200 m-rel egy 30-as táblát. Ott, ugye, az ember csak a kanyarban fékez, a táblánál még simán megy 50-nel, mert teljesen értelmetlen 30-cal egy egyenes úton.
Na de nem is a sebességmérésekre gondoltam én (érdemi módon persze az se árt), hanem a forgalom figyelésére. Pl. mikor a záróvonalon előznek 80-nal. 2 m-ről követik a többi autóst. Következetesen nem indexelnek. Bemennek a behajtani tilosba, szembe a forgalommal. Megállnak a tilos helyen, vészvillogóval (vagy anélkül), lezárva az egyik sávot. Olyat is láttam már, hogy piros volt a lámpa, mikor jött az illető, de épp elfogyott a keresztforgalom, hát nagy gáz, index nélkül balra el.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!