Más is van/volt úgy ha ködben vagy szakadó esőben kell sötétben lakott területen kívül vezetni bizonytalannak érzi magát, esetleg rosszul is lesz?
Megszokás kérdése. De ha olyannak látod az utat teljesen midnegy hogy szakad az eső, vagy köd van, vagy jeges, vagy szakadó hó van. Inkább menj lassabban mint amennyi a max megengedett. Lassabban lehet menni főleg ha indokolt helyzet van. Én vezettem úgy 100 km-ert hogy szinte végig sűrű köd volt és legtöbb helyen örültem ha az autó orráig elláttam és úgy határoltam be hogy figyeltem a felező vonalat meg az út szélét hogy ne az árokba kössek ki, meg ha láttam hogy ívelni kezd akkor úgy is kezeltem a kormányt és persze 90 helyett végig jöttem inkább 40-50 el maximum. Akik mögöttem jöttek egyik sem sürgetett, nem volt gondom. persze volt így is egy barom aki előzött minket legalább 3 autóst és szemből simán jöhetett volna bárki hatalmas targédia is lehetett volna, de szerencsére nem lett.
Én elég sokszor vezetek így is, de vezettem már úgy szakadó hóban hogy az úton is vastagon állt és én voltam az első aki végiggurult a frisshavon és annyira nem is láttam messzire, meg sokszor azt se tudtam hogy az úton megyek vagy már rég a földes úton annyira necces volt a helyzet. Igaz akkor iszonyat lassan mentem talán 30-al. De nem estem pánikba, meg nem féltem mert nekem anno az oktatóm úgy tanította ezeket amit gyakrlatba nem tudtunk átvenni csak elméletben mondta el hogy bármi van nem szabad megijedni és bepánikolni. Akkor volt amikor jött egy nyári zivatar, felhőszakadás és szólt hogy parkoljak le és akkor alig láttunk ki az autóból és akkor mesélt ezekről hogy ilyen bármikor előfordulhat és nem szabad bepánikolni.
Rövid ideig B-s jogsival fuvaroztam kis teherautóval és többnyire hajnali 3 kor kezdtem és ilyen őszi napokon szinte mindennap sűrű ködben kezdtem a műszakomat, sokszor volt az hogy számomra idegen helyre kellett menni és a GPS-t figyeltem fél szemmel hogy biztos jó irányba menjek, de erre sem alapozhattam mert akkoriban még viszonylag kezdetleges modellek voltak és az olcsó kategóriásak közt sok volt a pontatlan és nem egyszer esett meg hogy annyira sűrű volta köd hogy a GPS azt látta hogy én nem a főúton megyek hanem azzal párhuzamosan lévő kis utcában meg sokszor úgy érzékelte hogy a házak közt megyek egyik kertből a másikba mindenen át. Akkor iszonyat nehéz volt kiigazodni, főleg hogy előre sem láttam igazán, nem tudtam még nagyjából sem hogy mikor jön egy kanyar vagy valami olyan kereszteződés ahol be kéne kanyarodnom és a GPS jel is akkor tünt el és nem érzékelte hol vagyok. Akkor se pánikoltam, próbáltam megoldani, inkább mentem lassabban, aki türelmetlen volt az így járt én így gondolkodtam, engem nem érdekelt ha valaki villog meg dudál, legyen türelmes.
Az évek meg a rutin... Néha direkt el kell indulni, hogy ez kialakuljon. Rosszul sosem voltam, bizonytalan igen, de nem olyan szempontból, hogy 10-zel mentem meg nem tudtam a sávomat tartani, hanem egyszerűen tudtam, hogy sokkal jobban kell koncentrálnom mindenre. Ködben ha valaki megelőz, tapadj rá követési távolsággal, akkor is, ha gyorsabban megy, mint neked komfortos, jobb, mint szinte vakon menni - de olyan is volt velem, hogy olyan száguldozó került elém, akit nem voltam hajlandó követni. (Persze ezt még akkor, amikor csak hátsó ködjelző volt az autómon, nem volt elöl ködlámpa.)
Az eső meg mit számít? Vizes úton csinálj fékpróbát, frissjogsisként ezt nagyon az elején kell, hogy picit ráérezz, mi az, amit megtehetsz, és mi az, amit nem - ABS persze itt is sokat segít. Nagyobb követési táv, nagyobb figyelem természetesen. Én motorral is szerpentineztem úgy, hogy elkapott a szakadó eső, nem voltam szívbajos, egyszerűen óvatos voltam és nem foglalkoztam azzal, hogy záróvonalon, beláthatatlan szakaszon előznek a valamennyire jogosan frusztrált autósok; csak az érdekelt, hogy én biztonságosan a célhoz jussak.
Még mindig jobb az eső meg a köd, mint a 20 centis hó, ahol ha rossz a technikád, könnyen drift lesz egy szimpla kanyarból, vagy ha nem sikerül nagyjából a kitaposott nyomvonalat követni, kanyar közepén ragadsz fent és áshatod ki a kerekeket.
"valamennyire jogosan frusztrált autósok"
Sajnos ez a fő probléma a közlekedésünkkel.
Nem elég, hogy a többség egyszerűen türelmetlen F-sz, de még el is várja hogy a másik is kockáztassa az ő sietsége miatt. Az meg még inkább gond, hogy ez van természetesnek véve, és a türelmetlenséget jogosnak vesszük holott nem az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!