Itt kinek van elsőbsège?
Madarász Viktor u.
Biciklisnek van egy elsőbsèg adás tábla. Az az autóssal szemben is èrvènyes, vagy csak a gyalogosokkal?
Na, akkor itt csak szemantikai félreértés van, bocsi. (Ezért nem pontozok soha válaszokat, mert ilyenkor kiderülhetnek dolgok. :))
Szóval az "autóknak is elsőbbséget kell adnia" az most azt jelenti, hogy az autók is megadják az elsőbbséget, vagy az autó részére is meg kell adni [valakinek] az elsőbbséget? Oké, ahogy leírtam, rájöttem, első értelemben "adniuk" lett volna, nem "adnia". Mea culpa. Mondjuk azt nem értem, ennek mi köze a szaggatott vonalhoz. Ilyen esetben nem is lehetne nem szaggatott a vonal.
#32 Csakhogy a kerékpárút jogilag ott ér véget ahol a tábla/felfestés jelzi.
A járdán pedig egyértelműen a gyalogosnak van elsőbbsége.
De ahogy írtam, lehetne akár keresztező kerékpárút vagy gyalogos és kerékpárút is, így a kerékpáros egyértelműen elsőbbséget kell adjon.
Plusz ahogy írták, a gyalogosnak nem kell ismernie a járművekre vonatkozó KRESZ-t, ha nem lenne elsőbbsége, akkor azt egyértelmű jelzésekkel a tudatára kellene adni.
Itt viszont se tábla, se jelzés és fizikailag is egyértelműen a gyalogosok elsőbbsége van jelölve. Akárhogy nézzük itt sem jogilag, sem logikailag nincsen a kerékpárosnak elsőbbsége.
#33: én sehol nem látok kerékpárút vége táblát. Sem az EAK tábla, sem a megállás helyét jelző vonal nem jelenti az adott út (itt kerékpárút) végét.
Igazából ez egy alacsony költségvetésű, nem szabványos kereszteződés. Szerintem nem sok értelme van a kresz paragrafusait ráerőltetni. Biciklisként lassíts, engedd el a gyalogost. Amíg nem ütöd el a gyalogost, addig nincs szükség a jogászkodásra.
#35
Ott a macisajt és a felfestés, pontosan ott ér véget a kerékpárút is.
Lehet itt végtelenségig okoskodni, hogy a kerékpárosnak van elsőbbsége, ezt sem a felfestés, sem a táblázás, sem az útviszonyok nem erősítik meg. Eleve azért készült így az egész, hogy a kerékpáros ne a gyalogos forgalmat akadályozza, ha nem tud az úton átkelni.
Ha nem a gyalogosnak lenne elsőbbsége, akkor erre mindenképp figyelmeztető jelzésekkel, burkolatokkal kellene felhívni erre a figyelmüket.
#36-37:
Sem a macisajt, sem a megállás helyét jelző vonaltól nem szűnik meg a kerékpárút.
Ha így lenne, akkor:
- a járdára rá sem hajthatna a kerékpáros (járdán tilos járművel közlekedni)
- nincs kereszteződés, így a macisajt okafogyott.
"Ha nem a gyalogosnak lenne elsőbbsége, akkor erre mindenképp figyelmeztető jelzésekkel, burkolatokkal kellene felhívni erre a figyelmüket."
Lol. A híd túloldalán torkollik bele mindenféle jelzés nélkül a járda a kerékpárútba.
De nézzük meg a híd túloldalán a következő utcát:
Ezek szerint itt is a gyalogosnak van elsőbbsége? Ha nem, miben különbözik ez a kerékpárúthoz képest?
Igazából ez az egész egy összecsapott szar, kár bármiféle logikát vagy szabályt keresni benne. Lerí róla, hogy annyi volt a szempont a tervezésnél, hogy lehetőleg 0 ft legyen és minden felelősséget a kerékpárosra hárítson.
Ja, akkor jön a szokásos kerékpáros védőduma? Mellesleg azt is rosszul tudod, hogy tilos kerékpározni járdán, ha az úttest nem alkalmas (márpedig mivel itt nem éri el, de facto nem alkalmas), szabad, a gyalogosok zavarása nélkül, max. 10km/h sebességgel. Ezt meg is valósítja a tábla és a felfestés, ha nem a szokásosnál is idiótább biciklisről van szó. Az egész kérdés nem ér annyit, amennyit itt reszelünk rajta, mert a gyakorlatban a következő szituációk zajlanak le:
- az a biciklis, aki a gyalogosokon áthajt, egy mocskos paraszt, de úgyis megteszi
- nincs elsőbbése az autókkal szemben, de az autós úgyis figyel rá, és inkább elengedi, és 10 másodperc múlva megfeledkezik róla
Tehát mindenki boldog.
10-14 lepontozása értelmezhetetlen számomra.
Szeretnék valamit helyre tenni (sok beírás született, ha ismételek, akkor bocs!)
A sárga vonal ott keresztben nem stopvonal. Az azt jelenti csak, hogy ha az elsőbbségadáshoz szükséges megállnom, akkor ott tegyem. A stopvonal stoptábla mellett lehet, és ott ugyanez az értelme, de A TÁBLA MIATT, kötelező ott (is) megállnom.
Tehát nem azért van ott, mert a gyalogosnak kell elsőbbséget adnom. Azt mindenféle tábla és vonal nélkül is meg kellene tennem. A járda folyamatos, nincs megszakítva. A rajta közlekedőnek ott mindenki mással szemben elsőbbsége van.
A hátrább hozott táblát pedig helyesen írták. Ne a gyalogos útját vágjam el, ha elsőbbséget adok az autóknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!